ONLINE MAGAZIN

Južná Morava inšpiruje k poznávaniu tradícií aj k cestovaniu obytným vozom

Nová turistická sezóna na južnej Morave ponúkne cestovanie spojené s poznávaním tradícií. Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava  (ďalej len Centrála) prináša výletné tipy naviazané na nehmotné kultúrne dedičstvo regiónu a hracie karty s tematikou tradičných ľudových zvykov. Tie vznikli v spolupráci s módnou návrhárkou a ilustrátorkou Zuzanou Osako. Ďalšie aktivity Centrály sa zameriavajú na výletníkov v obytných vozidlách aj milovníkov gastrozážitkov.

Rozvíjame našu minuloročnú kampaň „Nestůj, cestuj“ a chceme inšpirovať k poznávaniu južnej Moravy prostredníctvom tradícií. V našom kraji sa ich darí nielen udržiavať, ale sú inšpiráciou pre mnoho umelcov. Práve tvorba Zuzany Osako je toho skvelým príkladom. Na webe južnej Moravy mapujeme nemateriálne kultúrne dedičstvo regiónu a zároveň pozývame do miest, kde sú tradície spojené so zážitkom alebo udalosťou. Hracie karty Zuzany Osako sú ideálnym doplnením tejto témy a zároveň pomocníkom na výletoch po južnej Morave. Ku kúpe budú v regionálnych infocentrách a veríme, že pomôžu zábavnou formou spoznávať zvyky našich predkov, ale trebárs aj skrátiť čakanie na vlak alebo na jedlo v reštaurácii,“ komentovala riaditeľka CCRJM Martina Grůzová.

„Nápad kartovej hry o ľudových tradíciách je výsledkom mojej spolupráce s historičkou Věrou Colledani. Ľudová kultúra je pre náš región príznačná a táto hra je ideálnym prostriedkom, ako ju lepšie spoznať. Prevedie vás tradíciami ako je napríklad jazda kráľov, sypané ornamenty alebo veľkonočné obchôdzky. Vzorom pre dekor kariet bola stará modrotlačová forma z dielne v Strážnici. Vďaka nášmu spojeniu s tímom Centrály sa náš nápad stal skutočnosťou. Originály obrázkov z hracích kariet, ilustrácie k nehmotnému dedičstvu južnej Moravy aj originály návrhov pre olympijskú kolekciu na LOH v Tokiu budú vystavené až do konca apríla v Art Gallery Brno. Ich predajom chceme podporiť tornádom zasiahnuté Lužice a pomôcť aj ľuďom postihnutým vojnou na Ukrajine,“ povedala ilustrátorka Zuzana Osako.

Na prelom mája a júna pripravuje Centrála kampaň „Nestůj, cestuj obytňákem“, ktorá reaguje na zvyšujúci sa záujem o cestovanie v obytných vozidlách. Projekt je zameraný aj na podporu regionálnych výrobcov a producentov. „Cieľom je nalákať českých aj zahraničných turistov na južnú Moravu a predstaviť cestovanie v obytnom vozidle ako skvelú príležitosť spoznať náš región z iného uhla. Prostredníctvom kampane sa turisti dozvedia, kde nájdu najlepšie spoty na nocľah, kde ochutnajú regionálne špeciality alebo kam sa pozrieť v okolí,“ doplnila Grůzová.

Centrála bude v tomto roku tiež akcentovať tému Alfonsa Muchu na južnej Morave a podujatia spojené s tohtoročným výročím Gregora Johana Mendela. Na webe https://www.jizni-morava.cz/cz/  nájdete hlavné kultúrne aj gastronomické podujatia celého regiónu.

 

Fotografia na titulke: České tradície – ilustračné fotografia:  CzechTourism, autor Vendula Burgrová

Mohlo by vás zaujímať:

Cestovanie Náš tip outdoor Príroda

„The Big Five“ – päť najkrajších diaľkových turistických chodníkov na slnečnej strane rakúskych Álp

V Korutánsku na slnečnom juhu Rakúska už na vás čakajú diaľkové turistické trasy v jedinečnej krajine, ktorú tvoria hory a kopce rôznych výšok. V ich bezprostrednej  blízkosti sa nachádzajú teplé jazerá na kúpanie. K piatim pozoruhodným diaľkovým turistickým chodníkom v Korutánsku patria Alpe-Adria-Trail (750 km), Nockberge Trail (128 km), Karnischer Höhenweg (150 km), Tauernhöhenweg (60 […]

Čítať ďalej
Cestovanie Gastronómia Náš tip Nezaradené outdoor Príroda Radíme Vám Šport Zdravie

Turistika na južnej strane Álp

Korutánsko má pre vás pripravené nespočetné množstvo turistických trás v jedinečnej vysokohorskej krajine vo všetkých nadmorských výškach. V bezprostrednej blízkosti sa často nachádzajú jazerá na kúpanie s príjemne teplou vodou. Okrem niekoľkodňových panoramatických diaľkových turistických trás tu na vás čakajú aj ľahšie turistické túry pre malých i veľkých, ktoré sa často dajú spojiť s výletom […]

Čítať ďalej
outdoor Radíme Vám Šport Technika

Pre Slovákov a Slovenky stále rozhoduje cena oproti kvalite, platí to aj pri výbere bicykla a elektrobicykla

Viac než 16 % opýtaných Slovákov a Sloveniek zvažuje v roku 2024 kúpiť bicykel alebo elektrobicykel sebe alebo rodinnému príslušníkovi. Najdôležitejšie kritéria pri výbere predajcu bicyklov sú pre zákazníkov ceny bicyklov a elektrobicyklov, kvalita servisu a opráv a tiež odbornosť a ochota personálu. Vyplýva to z prieskumu, ktorý Neuropea realizovala v spolupráci s CreditCall pre spoločnosť Kaktus Bike. Prieskum bol realizovaný v dňoch od 9.2.2024 […]

Čítať ďalej