ONLINE MAGAZIN

Pripravujú eventy na kľúč: Naša práca nie je stereotyp, preto nás baví

 

On má na starosti obchod a prináša do spoločnosti nový biznis, hľadá pre klientov ideálne riešenia. Ona sa stará o to, aby podujatie, či už ide o svadbu, ples alebo záhradnú oslavu, prebehlo podľa predstáv klienta a na konci ostalo tou najpríjemnejšou spomienkou. Lucia Noskovičová a Michal Leško zo spoločnosti Papa Grill nám porozprávali o najnovších trendoch v cateringu a aj o tom, ako prežili koronakrízu.

 

Jednou zložkou práce vašej spoločnosti je poskytovanie cateringových služieb. Čo dnes zákazníci žiadajú a aké sú súčasné trendy v cateringu?

Michal: Jedným z trendov je zážitková kuchyňa. Ľudia si potrpia aj na to, aby boli pokrmy čo najzdravšie. Samozrejme, dajú si aj z jedál, ktoré sa nezaraďujú medzi zdravé, ale radi si namiešajú pomer medzi jedlami na tanieri. Chcú mať pocit, že pre svoje telo spravili niečo pozitívne. Okrem toho treba prihliadať na výskyt intolerancií, alergií, ktorých je stále viac a ďalších chuťových preferencií. Zákazníci sa dopytujú po rôznych vegánskych či vegetariánskych jedlách. Ponuka preto musí obsahovať aj takéto varianty. Aj keď sme slovenská firma, neponúkame len slovenskú kuchyňu. Ľudia na podujatiach obľubujú mix kuchýň z rôznych krajín sveta, vyhľadávajú rôzne suroviny a  ingrediencie, ktoré nie sú bežne dostupné a ktorými si môžu spestriť chuťový zážitok. Máme však aj klientov, ktorí preferujú klasiku ako rezne, rebrá, pečené prasiatko a podobne.

Čo znamená zážitková kuchyňa v prípade cateringu?

Michal: Ide najmä o jedlá, ktoré sa pripravujú priamo pred hosťami. Sú to napríklad rôzne steaky pripravované na lávových kameňoch, pokrmy, ktoré si ľudia môžu dokončiť priamo na mieste aj sami a ochutiť podľa vlastných preferencií. Ide napríklad o varenie na wok panviciach. Je však nutné mať pripravené aj hotové jedlá, aby nedochádzalo k dlhému prestoju.

A čo dezerty?

Lucia: Celkový návrh dezertov závisí od konkrétneho eventu. Na svadbách a plesoch nesmú chýbať klasické dezerty ako napríklad punčový rez, doboška, štrúdle, bublaniny. K tomu sa pridávajú do ponuky moderné zákusky ako pop cake, makrónky, cheesecake, tartaletky, raw dezerty, ovocie s čokoládovou fontánou. Candy bar má byť lákadlom pre každého labužníka. Výber dezertov sa snažíme navrhnúť tak, aby zaujali každú vekovú skupinu spomedzi hostí.

Ako je to v prípade nápojov? Ako prispôsobujete ponuku trendom?

Lucia: Závisí to od ročného obdobia. Teraz v lete sú to určite freshe – čerstvé ovocné šťavy plné vitamínov, osviežujúce limonády, pri ktorých sa možno hrať s rôznymi zaujímavými kombináciami chutí, miešané drinky . Obľúbenou klasikou sú Aperol Spritz a Margarita. Pre väčších gurmánov je možné pripraviť Moscow Mule, Espresso Martini či Manhattan. Aj to súvisí so zážitkovou gastronómiou. Žiadanými stálicami sú čapované pivo a prosecco. Aktuálne vnímame najväčší záujem o lokálne značky piva a originálne vína zo slovenských viníc.

Lokálnosť je všeobecný trend a veľmi silno je ho cítiť najmä v gastronómii. Prispôsobujete tomu teda aj svoju ponuku?

Lucia: Určite áno. Neďaleko od nás je pivovar, ktorý vyrába vlastné pivá a s ktorým sme sa rozhodli spolupracovať. Súvisí to aj s aktuálnou ekonomickou situáciou. Snažíme sa podporovať lokálnych dodávateľov, nielen po koronakríze. Náš sortiment surovín dopĺňame aj ovocím a zeleninou, ktoré vypestovali farmári na Záhorí, lokálnymi mliečnymi a mäsovými výrobkami či pekárenskými výrobkami.

V rámci podniku máte rozdelené úlohy. Čo je vašou prácou?

Michal: Mám na starosti obchodnú časť, stretávam sa s klientmi, vyhľadávam ich a oslovujem. Na dennej báze pripravujem ponuky, robím obhliadky priestorov a snažím sa pripraviť všetko v prvej fáze tak, aby mal realizátor následne čo najmenej starostí a dostal čo najviac podkladov. Na akciách už bývam len zriedkavo. Realizátori sú na akciách prítomní od začiatku do konca, pracujú aj po večeroch a cez víkendy.

Lucia: Ja ako event manažérka a realizátorka prenášam požiadavky klientov z papiera do reality. Starám sa o celý priebeh eventu, od prípravy priestoru, cez organizáciu a koordináciu prítomného personálu až po práce po skončení eventu. Dôležitá je tu schopnosť improvizácie a flexibility. Vždy sa snažíme naplánovať všetko do posledného detailu, ale je prirodzené, že sa počas akcie vyskytnú aj nečakané situácie, ktoré musíme promptne riešiť. Niekedy zohrá veľkú úlohu aj počasie, keď musíme podujatie presunúť z exteriéru do interiéru. Pri mojej práci je taktiež veľmi dôležitá ústretovosť a ohľaduplnosť, nakoľko chcem vždy vyhovieť všetkým požiadavkám našich zákazníkov. Rozmanitosť mojej práce je to, čo na nej zbožňujem.

Michal: Spájame predstavy klienta s našimi možnosťami. Event pripravujeme na kľúč – program, priestor, výzdoba, svetelná technika, ozvučenie, sociálne zariadenia, catering, záchranné a bezpečnostné zložky, moderátori. Raz pripravujeme veľký ples, inokedy oslavu na záhrade alebo firemnú akciu. Meníme miesta a priestory, stretávame sa s rôznymi typmi ľudí. Naša práca nie je stereotyp.

Od klientov dostávate rôzne požiadavky. Čo vás počas vášho pôsobenia vo firme prekvapilo najviac?

M: Napríklad kuracia rolka bez mäsa (smiech). Dejú sa nám rôzne situácie, ale vždy sa s klientmi nejako dohodneme.

Na akciách je množstvo jedla. A na ich konci aj veľa zvyškov. Čo sa s nimi deje?

Michal: Zvyšné jedlo sa balí a odnáša na firmu. Prevziať si ho však môže aj klient, no za určitých hygienických podmienok. Ak záujem nemá, jedlo sa hádže do pomyjí, tie sa spracujú a prevážame ich na našu farmu na Záhorí, kde sú nimi vykrmované zvieratá. Dávame si pozor na to, aby sme ničím neplytvali.

Koronakríza prirodzene znamenala stopku pre organizáciu podujatí. Ako to vyzerá po uvoľnení krízových opatrení?

Lucia: Aktuálne máme každý týždeň svadbu, niekedy aj dve. Firmy sa opäť dopytujú po obedoch, či pracovných raňajkách.  Náročnosť teraz spočíva v tom, aby sme vyhoveli každému klientovi a zladili sa časovo. Je toho veľa, ale sme radi a samozrejme sme vďační za každého nášho zákazníka.

Michal: Ľudia dobiehajú dovolenkovanie, užívanie si spoločenských akcií a osláv. Nevedia, čo príde a zároveň si chcú užiť pekné počasie. K zmenám došlo v prípade počtu hostí na akciách, je ich o niečo menej. Okrem toho sa veľa podujatí presúva z verejných priestorov do súkromných a v menšom rozsahu. Aj tam prinášame stoly, stany, rôzne vybavenie, inventár a akcie prebiehajú v komornejšej atmosfére.

Ako ovplyvnila koronakríza váš biznis?

Michal: Keď to prišlo, sadli sme si všetci za stôl a rozhodli sme sa pre radikálny krok. Za týždeň sme vybudovali e-shop s potravinami so všetkým, čo k tomu patrí. Našim zamestnancom sme ponúkli aj iný typ práce, keďže niektorým vypadli aktivity. Napríklad kuchár robil rozvoz potravín. Niektorí síce mali pauzu, napríklad pani, ktorá nám pripravuje studenú kuchyňu. No mala od nás ubezpečenie, že akonáhle sa cateringy rozbehnú, opäť nastúpi. Dnes už zasa pripravuje chlebíčky a bruschetti. Všetko sme dali dokopy tak, aby sme pohotovo zareagovali na vzniknutú situáciu.

Aké typy eventov sú pre vás najzaujímavejšie?

Lucia: Z hľadiska prípravy sú to určite akcie, ktoré sa odohrávajú v exteriéri. Vždy totiž ide o iný priestor, čiže sa môžeme naplno realizovať. Veľakrát sa musíme popasovať so zložitým terénom a ťažkými podmienkami. Je to napínavé, no o to viac sa tešíme z úspešnosti každého eventu.

Michal: Pre mňa sú to rodinné akcie, na ktoré sú pozvaní aj rodinní príslušníci zamestnancov firiem. Program je vytvorený tak, aby si každá veková skupina našla to svoje a zabavila sa na rôznych atrakciách. Dnes máme veľmi veľa možností, aby bol každý spokojný. Neformálne akcie sú vždy veľmi príjemné.  Pri formálnych akciách ako sú plesy, je na začiatku vždy väčší stres, ale aj tam sa po chvíli atmosféra uvoľní.

Aký typ eventu zas považujete za najkomplikovanejší?

Michal: Najstresujúcejšie sú nárazové akcie, keď viete, že sa pri cateringu môže stretnúť aj 500 ľudí, musia sa za 45 minút najesť a musia odísť spokojní. Vtedy je nutná maximálna príprava. Keď hostia konzumujú priebežne, je to uvoľnenejšie.

V gastronómii pôsobíte ako firma od roku 2010. Čo má podľa vás dobrá eventová firma ponúkať?

Michal: Mala by byť najmä aktuálna a trendy. Potenciálni klienti by mali na jej sociálnych sieťach či stránke nachádzať podujatia, ktoré v minulosti organizovala. Mala by svoje aktivity komunikovať neustále smerom von, aby ľudia videli, že je firma živá a aktívna. My máme na väčšinu zložiek našej práce aj vlastný tím ľudí. Takéto firmy by nemali stavať len na externých dodávateľoch, no nehovorím, že to nie je vhodné ako koncept na začiatok. Pre mňa je dobrá eventová a cateringová firma o vlastnom vybavení, vozovom parku, dobrom brande a imidži – aby mala vlastný podpis.

Pozrite si celú ponuku spoločnosti Papa Grill

Mohlo by vás zaujímať:

Cestovanie Náš tip outdoor Príroda

„The Big Five“ – päť najkrajších diaľkových turistických chodníkov na slnečnej strane rakúskych Álp

V Korutánsku na slnečnom juhu Rakúska už na vás čakajú diaľkové turistické trasy v jedinečnej krajine, ktorú tvoria hory a kopce rôznych výšok. V ich bezprostrednej  blízkosti sa nachádzajú teplé jazerá na kúpanie. K piatim pozoruhodným diaľkovým turistickým chodníkom v Korutánsku patria Alpe-Adria-Trail (750 km), Nockberge Trail (128 km), Karnischer Höhenweg (150 km), Tauernhöhenweg (60 […]

Čítať ďalej
Cestovanie Gastronómia Náš tip Nezaradené outdoor Príroda Radíme Vám Šport Zdravie

Turistika na južnej strane Álp

Korutánsko má pre vás pripravené nespočetné množstvo turistických trás v jedinečnej vysokohorskej krajine vo všetkých nadmorských výškach. V bezprostrednej blízkosti sa často nachádzajú jazerá na kúpanie s príjemne teplou vodou. Okrem niekoľkodňových panoramatických diaľkových turistických trás tu na vás čakajú aj ľahšie turistické túry pre malých i veľkých, ktoré sa často dajú spojiť s výletom […]

Čítať ďalej
outdoor Radíme Vám Šport Technika

Pre Slovákov a Slovenky stále rozhoduje cena oproti kvalite, platí to aj pri výbere bicykla a elektrobicykla

Viac než 16 % opýtaných Slovákov a Sloveniek zvažuje v roku 2024 kúpiť bicykel alebo elektrobicykel sebe alebo rodinnému príslušníkovi. Najdôležitejšie kritéria pri výbere predajcu bicyklov sú pre zákazníkov ceny bicyklov a elektrobicyklov, kvalita servisu a opráv a tiež odbornosť a ochota personálu. Vyplýva to z prieskumu, ktorý Neuropea realizovala v spolupráci s CreditCall pre spoločnosť Kaktus Bike. Prieskum bol realizovaný v dňoch od 9.2.2024 […]

Čítať ďalej