ONLINE MAGAZIN

Uvažujete o založení e-shopu? Vyvarujte sa najčastejších chýb

Uvažujete o založení e-shopu? Vyvarujte sa najčistejších chýb

E-commerce patrí medzi najperspektívnejšie a najdynamickejšie sa rozvíjajúce oblasti on-line podnikania. Vybudovať úspešný a ziskový e-shop v tomto odvetví nie je vôbec jednoduché. Čítajte ďalej a dozviete sa 4 najčastejšie chyby e-shopov, ktoré ovplyvňujú úspešnosť a ziskovosť ich biznisu.

1.     Nevyhovujúce technické riešenie e-shopu

Pri výbere dodávateľa e-shopu a samotného riešenia máte na výber z 3 možností. Prenajať si „za pár“ EUR mesačne hotové e-shopové riešenie, profesionálne balíkové riešenia alebo nechať si vyrobiť e-shop na mieru. Dôležitý je aj správny výber značky a domény. Názov by mal byť unikátny, jednoznačne identifikovateľný a dobre komunikovateľný, ktorý vám pomôže odlíšiť sa od konkurencie. Neulakomte sa na lacné riešenie, pretože ako bude rásť váš biznis, budú postupne vyskakovať obmedzenia lacného systému. Správne technické riešenia budujú dôveryhodnosť vášho e-shopu.

2.     Chýbajúca alebo neodkomunikovaná konkurenčná výhoda

Je potrebné sa zamyslieť nad tým, čím sa od konkurencie odlíšite a tieto výhody viditeľne v e-shope komunikovať. Konkurenčnou výhodou môže byť špičkový web, responzívny dizajn, mobilná aplikácia, personalizácia webu a newslettrov, odborné poradenstvo, rýchlosť dodania tovaru, doprava zdarma, unikátny spôsob balenia tovaru, jedinečný kontakt so zákazníkom, ocenenia a certifikáty či samotný marketing. Vždy dajte zákazníkov vedieť o vašich benefitoch. Ocenia to.

3.     Nulový marketing a PR

Nízka cena tovaru nestačí na to, aby ste boli dlhodobo na trhu úspešní. E-shop, ktorý má silnú marketingovú a PR komunikáciu, je považovaný za dôveryhodný a nemáme potrebu špekulovať nad jeho serióznosťou. Sila značky a dôveryhodnosť majú zásadný dopad na ziskovosť e-shopu. Medzi efektívne marketingové možností patrí samotný web e-shopu, SEO (optimalizácia pre vyhľadávače), newsletter, content marketing, sociálne siete, PPC reklama, porovnávače cien, affiliate marketing či offline marketing.

4.     Nedostatočné vzdelávanie zamestnancov e-shopu

Základom úspechu je kvalitná príprava a zostavenie podnikateľského plánu, ktorý by mal byť hlavným vodiacim prvkom v ďalšom priebehu podnikania. Veľa podnikateľov sa nedostáva do zisku, pretože nevedia ako to zrealizovať, kde začať, aké nástroje použiť a na aké firmy sa obrátiť. Chýba im know-how. Existuje kvantum zdrojov a možností, ako sa učiť zo skúseností a chýb iných.

Jednou z možností je projekt Pricemania Academy, ktorého cieľom je, aby si účastníci odniesli hmatateľné know-how a okamžite ich využili v praxi. Okrem praktických vedomostí a perfektne vyškolených obchodníkov získate lojálnych a verných zákazníkov, ktorí nebudú u vás nakupovať pre nízke ceny, ale pre kvalitnú obsluhu, serióznosť, poctivosť, promptnosť pri riešení problému či preto, že dodržíte svoje slovo a vážite si ho.

 

Verím, že moje odporúčania a tipy boli pre vás prínosné a prajem vám veľa úspechov.

Michal Král
Zakladateľ Pricemania a Pricemania Academy

 

Mohlo by vás zaujímať:

Cestovanie Náš tip outdoor Príroda

„The Big Five“ – päť najkrajších diaľkových turistických chodníkov na slnečnej strane rakúskych Álp

V Korutánsku na slnečnom juhu Rakúska už na vás čakajú diaľkové turistické trasy v jedinečnej krajine, ktorú tvoria hory a kopce rôznych výšok. V ich bezprostrednej  blízkosti sa nachádzajú teplé jazerá na kúpanie. K piatim pozoruhodným diaľkovým turistickým chodníkom v Korutánsku patria Alpe-Adria-Trail (750 km), Nockberge Trail (128 km), Karnischer Höhenweg (150 km), Tauernhöhenweg (60 […]

Čítať ďalej
Cestovanie Gastronómia Náš tip Nezaradené outdoor Príroda Radíme Vám Šport Zdravie

Turistika na južnej strane Álp

Korutánsko má pre vás pripravené nespočetné množstvo turistických trás v jedinečnej vysokohorskej krajine vo všetkých nadmorských výškach. V bezprostrednej blízkosti sa často nachádzajú jazerá na kúpanie s príjemne teplou vodou. Okrem niekoľkodňových panoramatických diaľkových turistických trás tu na vás čakajú aj ľahšie turistické túry pre malých i veľkých, ktoré sa často dajú spojiť s výletom […]

Čítať ďalej
outdoor Radíme Vám Šport Technika

Pre Slovákov a Slovenky stále rozhoduje cena oproti kvalite, platí to aj pri výbere bicykla a elektrobicykla

Viac než 16 % opýtaných Slovákov a Sloveniek zvažuje v roku 2024 kúpiť bicykel alebo elektrobicykel sebe alebo rodinnému príslušníkovi. Najdôležitejšie kritéria pri výbere predajcu bicyklov sú pre zákazníkov ceny bicyklov a elektrobicyklov, kvalita servisu a opráv a tiež odbornosť a ochota personálu. Vyplýva to z prieskumu, ktorý Neuropea realizovala v spolupráci s CreditCall pre spoločnosť Kaktus Bike. Prieskum bol realizovaný v dňoch od 9.2.2024 […]

Čítať ďalej