ONLINE MAGAZIN

Spoločnosť dráčik sa stala absolútnym víťazom ocenenia mastercard obchodník roka 2020

 

  • Obchodníkom roka 2020 sa stal predajca hračiek Dráčik. S veľmi tesným náskokom na prvom mieste nahradil víťaza siedmich predošlých ročníkov kníhkupectvo Martinus, ktoré tento rok obsadilo v celkovom poradí druhé miesto.
  • Víťazmi sortimentných kategórií sú Lidl, dm drogerie markt, H&M, Deichmann, Sportisimo, NAY, Martinus, Zoohit.sk, IKEA, Shell, Dr.Max a Alza.sk.
  • Víťazom kategórie Mastercard Obchodník roka 2020 – Cena verejnosti sa stal Lidl. O umiestnení obchodníkov v tejto kategórii rozhodujú zákazníci v internetovom hlasovaní. Celkovo hlasovalo 33 024 osôb.
  • Skokanom roka sa stala na základe najväčšieho posunu v celkovom poradí v rámci ročníku spoločnosť Lindex.

 

 „V tomto ročníku ocenenia Mastercard Obchodník roka boli do výskumu novo zaradené tri kategórie: e-shopy, lekárne a hračky. Zaradenie týchto kategórií malo vplyv aj na celkové poradie obchodníkov z minulých rokov. Nové kategórie sú silné a ich najvýraznejší obchodníci sa zaraďujú na popredné priečky všetkých parametrov aj celkového skóre,“ povedal Michal Čarný, generálny riaditeľ Mastercard pre Českú republiku a Slovensko. „Z výskumu okrem iného vyplýva, že najvýraznejším trendom na retailovom trhu je tento rok nárast e-commerce, čo potvrdzujú aj nákupné dáta Mastercard. Obrat slovenských online obchodov vzrástol v roku 2020 o 47 percent, obchodom s potravinami či športovými potrebami stúpli tržby dokonca na viac ako dvojnásobok,“ dodáva Michal Čarný.

 

Víťazi sortimentných kategórií a absolútny víťaz ocenenia Mastercard Obchodník roka boli určení na základe výsledkov reprezentatívneho prieskumu. Pri vyhodnotení výsledkov boli zohľadnené dve skupiny faktorov:

  • faktory pozície na trhu (zapamätateľnosť firmy, lojalita zákazníkov)
  • faktory dôvery zákazníkov (ochota odporučiť predajňu, ochota k opakovanému nákupu, naplnenie očakávaní od nákupu v predajni, odlišnosť predajne od konkurencie)
  • celkový index aj faktory pozície na trhu a dôvery zákazníkov vo výsledku zohľadňujú celkovú situáciu na trhu a pozíciu obchodníka v rámci konkurenčného prostredia.

Absolútny víťaz ocenenia Mastercard Obchodník roka 2020

  1. miesto

Absolútnym víťazom sa každoročne stáva obchodník, ktorý dosiahne v rámci reprezentatívneho výskumu najvyššie celkové skóre naprieč všetkými kategóriami. Absolútnym víťazom ôsmeho ročníka ocenenia Mastercard Obchodník roka 2020 sa stalo hračkárstvo Dráčik. Spoločnosť víťazí v celkovom skóre, je najsilnejším hráčom v parametri lojality a druhým najsilnejším v zapamätateľnosti. Tieto dve silné stránky ho vynášajú na celkové prvé miesto.

  1. miesto 

Spoločnosť Martinus, ktorá v čele ocenenia stála počas siedmich po sebe idúcich ročníkov, sa tento rok umiestnila v celkovom hodnotení s veľmi tesným výsledkom na druhom mieste. Je to tradičný silný hráč, ktorý je veľmi známym obchodníkom, má veľmi silnú a lojálnu klientelu, o ktorú sa stará a tým si získava ich vysokú dôveru. Martinus je jedným z najčastejšie odporúčaných obchodníkov a je veľmi silný v odlíšení sa od konkurencie.

  1. miesto

Na treťom mieste sa v celkovom poradí umiestnila spoločnosť dm drogerie markt, ktorá vyniká vo svojej kategórii a má vysoké skóre zvlášť v lojalite svojich zákazníkov – je hlavným nákupným miestom pre veľkú väčšinu ľudí, ktorí nakupujú daný sortiment. Úplná väčšina zákazníkov sa k tomuto obchodníkovi tiež rada znovu vracia a obchodník veľmi dobre napĺňa zákaznícke očakávania.

Víťazi sortimentných kategórií

  • Víťazom kategórie Mastercard Obchodník roka s potravinami sa stal Okrem iného bodoval v parametri zapamätateľnosť – spontánne ho uviedlo 69 % respondentov nakupujúcich sortiment. Zákazníci Lidlu v danej kategórii deklarujú druhú najvyššiu mieru lojality. Podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 33 %. Z hľadiska súhrnného indexu dôvery zákazníkov zostáva Lidl, rovnako ako minulý rok, na prvom mieste. Druhé miesto pripadlo Kauflandu a na treťom mieste je Tesco.

 

  • dm drogerie markt sa stala víťazom kategórie Mastercard Obchodník roka s drogériou a parfumériou, a to predovšetkým vďaka tomu, že bodovala v parametri zapamätateľnosť – spontánne ju uviedlo 68 % respondentov nakupujúcich sortiment. Zákazníci dm drogerie markt v danej kategórii deklarujú taktiež najvyššiu mieru lojality. Podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 66 %. Z hľadiska súhrnného indexu dôvery zákazníkov je dm drogerie markt, rovnako ako vlani, na druhom mieste. Na druhom mieste sa umiestnila TETA drogérie a na treťom sk.

 

  • Spoločnosť H&M sa stala víťazom kategórie Mastercard Obchodník roka s odevmi. Spoločnosť bodovala predovšetkým v parametri zapamätateľnosť – spontánne ju uviedlo 24 % respondentov nakupujúcich sortiment. Zákazníci H&M deklarujú skôr nižšiu mieru lojality v danej kategórii, ktorá je pre tento sortiment pomerne typická. Podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 21 %. Na druhom mieste je Bonprix a na treťom Reserved.

 

  • Spoločnosť Deichmann zvíťazila v kategórii Mastercard Obchodník roka s obuvou predovšetkým vďaka tomu, že bodovala v parametri zapamätateľnosť – spontánne ju uviedlo 57 % respondentov nakupujúcich sortiment. Zákazníci spoločnosti Deichmann v danej kategórii deklarujú tiež najvyššiu mieru lojality – podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 51 %. Z hľadiska súhrnného indexu dôvery zákazníkov je Deichmann na treťom mieste. Druhé miesto obsadila spoločnosť CCC a tretie E-obuv.sk.

 

  • V rámci kategórie Mastercard Obchodník roka so športovými odevmi a potrebami je víťazom spoločnosť Sportisimo, takmer neohroziteľným víťazom pokiaľ ide o parameter zapamätateľnosť – spontánne ju uviedlo 59 % respondentov nakupujúcich sortiment a medziročne v tomto parametri posilňuje. Zákazníci spoločnosti Sportisimo v danej kategórii tiež deklarujú najvyššiu mieru lojality. Podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 53 %. Z hľadiska súhrnného indexu dôvery zákazníkov je Sportisimo na treťom mieste. Druhé miesto obsadil Decathlon a tretie miesto Nike.

 

  • Spoločnosť sk zvíťazila v kategórii Mastercard Obchodník roka pre dom, záhradu a chovateľov predovšetkým vďaka vysokej miere dôvery zákazníkov – z hľadiska súhrnného indexu dôvery zákazníkov je Zoohit.sk na prvom mieste. Zoohit.sk dokázal medziročne zvýšiť skóre vo všetkých sledovaných atribútoch dôvery, najvýraznejší je posun v ochote obchodníka odporučiť a v naplnení očakávaní. Zákazníci Zoohit.sk v danej kategórii tiež deklarujú vyššiu mieru lojality. Podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 38 %. Na druhom mieste sa umiestnilo OBI a na treťom Hornbach.

 

  • IKEA sa stala víťazom kategórie Mastercard Obchodník roka s nábytkom a bytovými doplnkami najmä vďaka tomu, že bodovala v parametri zapamätateľnosť – spontánne ju uviedlo 37 % respondentov nakupujúcich sortiment. Zákazníci IKEA deklarujú tiež najvyššiu mieru lojality v danej kategórii. Podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 49 %. Aj z hľadiska súhrnného indexu dôvery zákazníkov zostáva IKEA, rovnako ako minulý rok, na prvom mieste. Na druhom mieste sa umiestnil Möbelix a na treťom je JYSK.

 

  • V rámci kategórie Mastercard Obchodník roka s elektronikou je víťazom spoločnosť NAY, pomerne neohroziteľným víťazom pokiaľ ide o parameter zapamätateľnosť – spontánne ju uviedlo 60 % respondentov nakupujúcich sortiment. Zákazníci NAY deklarujú druhú najvyššiu mieru lojality v danej kategórii. Podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 41 %. Z hľadiska súhrnného indexu dôvery zákazníkov je NAY na treťom mieste. Druhá sa umiestnila sk a tretí bol Datart.

 

  • Spoločnosť Shell zvíťazila v kategórii Mastercard Čerpacia stanica s predajňou predovšetkým vďaka miere lojality svojich zákazníkov, ktorá je najvyššia v danej kategórii. Podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 59 %. Z hľadiska súhrnného indexu dôvery zákazníkov je Shell taktiež na prvom mieste. Pokiaľ ide o parameter zapamätateľnosť, je Shell na druhom mieste, spontánne ju uviedlo 84 % respondentov nakupujúcich sortiment. Medziročne v tomto parametri však spoločnosť posilňuje. Na druhom mieste skončil Slovnaft a na treťom je ÖMV.

 

  • Kníhkupectvo Martinus sa stalo víťazom kategórie Mastercard Obchodník roka s knihami predovšetkým vďaka tomu, že bodovalo v parametri zapamätateľnosť – spontánne ho uviedlo 83 % respondentov nakupujúcich sortiment a má v tomto parametri pred najbližšou konkurenciou výrazný náskok. Zákazníci spoločnosti Martinus deklarujú tiež najvyššiu mieru lojality v danej kategórii. Podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 61 %. Z hľadiska súhrnného indexu dôvery zákazníkov je Martinus na druhom mieste. Druhé miesto v kategórii obsadilo kníhkupectvo Panta Rhei a tretie miesto sk.

 

Nové kategórie ocenenia Mastercard Obchodník roka 2020

  • Spoločnosť Dráčik sa okrem získaného titulu Absolútny víťaz stala víťazom v kategórii Mastercard Obchodník roka s hračkami. Bodovala predovšetkým v parametri zapamätateľnosť – spontánne ju uviedlo 85 % respondentov nakupujúcich sortiment. Zákazníci hračkárstva Dráčik deklarujú tiež najvyššiu mieru lojality v kategórii. Podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 90 %. Taktiež z hľadiska súhrnného indexu dôvery zákazníkov je obchodník Dráčik na prvom mieste. Druhé miesto obsadilo Pompo a tretie Alltoys.

 

  • Sieť lekární Max zvíťazila v kategórii Mastercard Lekáreň roka predovšetkým vďaka tomu, že bodovala v parametri zapamätateľnosť – spontánne ju uviedlo 77 % respondentov nakupujúcich sortiment. Zákazníci lekární Dr.Max deklarujú tiež najvyššiu mieru lojality v kategórii. Podiel zákazníkov, pre ktorých je lekáreň hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 74 %. Aj z hľadiska súhrnného indexu dôvery zákazníkov je Dr.Max na prvom mieste. Druhé miesto obsadila lekáreň Benu a tretie Pilulka.sk.

 

  • sk zvíťazila v kategórii Mastercard E-shop roka. Bodovala predovšetkým v parametri zapamätateľnosť – spontánne ju uviedlo 41 % respondentov. Zákazníci tiež deklarujú k e-shopu Alza.sk najvyššiu mieru lojality v kategórii. Podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 42 %. Na druhom mieste sa v kategórii umiestnilo kníhkupectvo Martinus.sk a na treťom mieste Notino.sk.

Zvláštne ocenenie

Mastercard Obchodník roka 2020 Cena verejnosti

 

Víťaza kategórie Mastercard Obchodník roka 2020 – Cena verejnosti určilo verejné hlasovanie, ktoré prebiehalo prostredníctvom internetových stránok www.obchodnik-roka.sk od 23. novembra 2020 do 21. februára 2021. Celkovo hlasovalo 33 024 osôb a hlasujúci rozdelili medzi najrôznejších obchodníkov 139 494 platných hlasov. V kategórii Mastercard Obchodník roka 2020 Cena verejnosti zvíťazil Lidl Slovenská republika23 592 hlasmi. Na druhom mieste bola spoločnosť Kaufland, ktorá získala 15 618 hlasov, a na treťom mieste Tesco10 594 hlasmi. Každý hlasujúci sa mohol zodpovedaním tipovacej otázky zúčastniť súťaže o 10 iPadov a 100 predplatených kariet Mastercard v hodnote 40 EUR.

 

Skokan roka

Titul Skokan roka získal predajca odevov Lindex. Ocenenie spoločnosť získala na základe najväčšieho posunu v celkovom poradí v rámci ročníka.

 

Prehlaď víťazov ocenení Mastercard Obchodník roka 2020

Absolútny víťaz Dráčik
Mastercard Obchodník roka s potravinami Lidl Slovenská republika
Mastercard Obchodník roka s drogériou a parfumériou dm drogerie markt
Mastercard Obchodník roka s odevmi H&M
Mastercard Obchodník roka s obuvou Deichmann
Mastercard Obchodník roka so športovými odevmi a potrebami Sportisimo
Mastercard Obchodník roka s elektronikou NAY
Mastercard Obchodník roka s knihami Martinus
Mastercard Obchodník roka pre dom, záhradu a chovateľov Zoohit.sk
Mastercard Obchodník roka s nábytkom a bytovými doplnkami IKEA
Mastercard Čerpacia stanica s predajňou Shell
Mastercard Obchodník roka s hračkami Dráčik
Mastercard Lekáreň roka Dr.Max
Mastercard E-shop roka Alza.sk
Mastercard Obchodník roka – Cena verejnosti Lidl Slovenská republika
Mastercard Skokan roka Lindex

 

 

 

 

Mohlo by vás zaujímať:

Business Radíme Vám

Slovenský eyerim otvára kamennú prevádzku už aj v Prahe

Ponúka v nej profesionálny servis aj bezplatné vyšetrenie zraku Slovenský líder v online predaji okuliarov eyerim otvára prvú kamennú predajňu v Českej republike, bude sa nachádzať v pražskom Karlíne. Na ploche 168 m2 ponúkne pražská predajňa širokú škálu služieb a tie najpopulárnejšie zo 100 značiek a 15 000 modelov okuliarov, ktoré eyerim ponúka na webe, […]

Čítať ďalej
Business Novinky Technológie

Packeta medziročne zvýšila tržby o vyše 15 %, je najväčšou slovenskou doručovacou službou.

Zákazníkom odteraz umožní výber zásielky aj bez mobilu, Z-BOXy dostanú klávesnice Packeta zverejnila hospodárske výsledky za rok 2023 a potvrdila tým, že jej obľuba medzi zákazníkmi aj tržby medziročne kontinuálne rastú už od začiatku na slovenskom trhu. Vlaňajšie tržby vo výške 67,28 mil. eur predstavujú nárast o ďalších 15 %. Podľa výkonného riaditeľa Alexandra Janča […]

Čítať ďalej
Business Technika Technológie Tlačová správa

Rebríček dodávateľov SSD v roku 2022

Spoločnosť Kingston Digital Europe Co LLP, ktorá je výrobcom flash pamäťových zariadení a pobočkou Kingston Technology Company, svetového lídra v oblasti pamäťových produktov a technologických riešení, dnes oznámila, že ju spoločnosť TrendForce označila na prvej pozícii na trhu ako najväčšieho dodávateľa SSD diskov pre tretie strany za celý rok 2022. Podľa TrendForce pripadá na spoločnosť […]

Čítať ďalej