Automobily značky MINI sa za 50 rokov existencie výraznejšie nezmenili, vďaka čomu získali status fenoménu a ikony. A po vzore rokov minulých, aj ten budúci sa bude niesť v znamení evolúcie, zlepšenia bezpečnosti a zážitku z jazdy.
Nová generácia MINI už bola oficiálne predstavená v britskom Oxforde, následne v Londýne, Los Angeles a svoju premiéru zažije aj v ďalekom Šanghaji. Do predaja sa dostane budúci rok a priaznivci značky sa budú môcť tešiť na širokú paletu vylepšení.
Tie sa okrem iného dotýkajú aj vonkajšej vizáže automobilu, ktorého línie sú po novom o niečo ladnejšie, optimalizované vzhľadom k požiadavke efektívnejšej aerodynamiky, zároveň si naďalej zachovávajú to, čo je pre MINI typické. Okrúhle predné svetlomety dostanú aj podporu LED technológie, masívna predná plocha s otvorom chladiča je doplnená o výrazné chrómovanie. Napriek tomu, že nový MINI Cooper mierne narástol, stále ide o jedno z najmenších automobilov, s akými sa je možné na našich cestách stretnúť.
V porovnaní s predchádzajúcou generáciou narástol nový Cooper o takmer desať centimetrov do dĺžky, šírka narástla o 44 milimetrov a výška o 7 milimetrov. Dlhší je aj rázvor kolies a zväčšil sa aj ich rozchod vpredu o 42, vzadu o 34 milimetrov. Nárast centimetrov nastal aj v interiéri, výrobca sľubuje viac priestoru pre plecia, nohy a lepší komfort nastupovania pre zadných pasažierov. Objem batožinového priestoru bol zväčšený až o 51 litrov na finálnych 211 litrov. Cooper sa nám skrátka neustále zväčšuje.
V novej generácii modelov Cooper a Cooper S nájdete síce aj režim jazdy GREEN, avšak neostáva nič dlžný vlastnej povesti agresívnej motokáry. Charakter športového malého vozidla ostáva pre MINI typický aj naďalej, ibaže s lepším podvozkom. Nová náprava typu McPherson s hliníkovým uložením, nosníkom nápravy a priečnym ramenom z ocele má nové viacprvkové zavesenie zadnej nápravy a odľahčenú konštrukciu. Toto a mnoho ďalšieho, napríklad pokrokový elektromechanický posilňovač riadenia teraz sériovo dodávaný so Servotronicom či priestorovo úspornejšia geometria sa starajú o jedinečný zážitok z riadenia tohto malého šialenca.
MINI Cooper bude využívať benzínový 3-valec MINI TwinPower Turbo s objemom valcov 1 499 cm3 a výkonom krásnych 136 koní. Vylepšený Cooper S poskytne o niečo dynamickejší zážitok z jazdy vďaka 4-valcovému benzínovému motoru MINI TwinPower Turbo s výkonom slušných 192 koní. Objem valcov v tomto variante je takmer dva litre. V predaji bude tiež naftový Cooper D, ten ponúkne trojvalec s objemom 1 496 cm3 a výkonom priaznivých 116 koní.
Ceny novej generácie vozidiel MINI Cooper, Cooper S a Cooper D zatiaľ nepoznáme, nemali by sa však významnejšie líšiť od aktuálnych cien súčasných modelov.