ONLINE MAGAZIN

Chorvátsko sa v Bratislave prezentovalo ako jedna z najvyhľadávanejších destinácií v Stredomorí

Pred začiatkom sezóny Slováci potvrdili veľký záujem o Chorvátsko

Chorvátske turistické združenie (HTZ) a Zastúpenie HTZ v Českej republike, ktoré zastrešuje aj Slovensko, zorganizovali v centre Bratislavy prezentáciu chorvátskej turistickej ponuky pre najvplyvnejšie slovenské médiá, a stretnutie s najvýznamnejšími partnermi, touroperátormi a agentúrami z tohto pre chorvátsky cestovný ruch mimoriadne dôležitého trhu. Podujatia sa okrem iných zúčastnili aj riaditeľ HTZ Kristjan Staničić, riaditeľ zastúpenia Dubravko Miholić, ako aj výkonná riaditeľka Asociácie jedinečných chorvátskych hotelov STORIES Antonija Urlić

Kristjan Staničić, Aleksandar Heina, Antonija Urlić, Dubravko Miholić
/zľava /

Počas tlačovej konferencie, na ktorej sa zúčastnilo viac ako 25 slovenských novinárov a zástupcov najpopulárnejších médií, riaditeľ Staničić predstavil celkové výsledky turizmu Chorvátska s prízvukom na výsledky dosiahnuté na slovenskom trhu, pričom osobitný dôraz bol kladený na budúce trendy a postavenie Chorvátska, ktoré chce dosiahnuť na slovenskom trhu.

„Slovensko je jedným z našich top 10 emitujúcich trhov s najvyšším turistickým obratom, a s hlavnou letnou sezónou pred nami by sme chceli zaradiť Chorvátsko do pozície jednej z najvyhľadávanejších a najúspešnejších turistických destinácií v Stredomorí. Toto je pre nás tiež výborná príležitosť stretnúť sa a porozprávať sa s najvýznamnejšími partnermi o rozšírení existujúcej spolupráce, aby sme aj tento rok spoločne dosiahli čo najlepšie výsledky. Aktuálna sezóna, ako aj ohlasy na zvyšok roka nám dodávajú optimizmus, Slováci sú našimi vítanými a vernými hosťami, a očakávame silný prínos tohto trhu k našim celkovým výsledkom“, povedal riaditeľ Staničić s tým, že dlhodobé ciele na tomto trhu zahŕňajú rast počtu kratších víkendových pobytov a príchodov v predsezónnom a posezónnom období, ale aj prilákanie väčšieho počtu hostí rôznych vekových skupín s osobitným dôrazom na mladých ľudí.

Po tlačovej konferencii riaditeľ Staničić vystúpil s prezentáciou pre 15 subjektov a partnerov zo slovenského cestovného ruchu, vrátane najväčších touroperátorov a agentúr ako SATUR, Globtour, Aquamarin, TIP travel atď., rovnako ako aj Antonija Urlić z Asociácie jedinečných chorvátskych hotelov STORIES, ktoré, ako povedala, sú primárne určené pre spotrebiteľov, ktorí oceňujú výnimočné, jedinečné zážitky a hľadajú vysokokvalitné služby.

„S doterajšími trendmi a výsledkami dosiahnutými na slovenskom trhu v tomto roku musíme byť viac než spokojní. Totiž štruktúra slovenských hostí, ktorí prichádzajú do chorvátskych destinácií, sa pomaly mení, a tak nám pribúda ľudí, ktorí hľadajú kvalitnú službu, za ktorú sú ochotní zaplatiť. Tešia nás aj ukazovatele turistickej návštevnosti, podľa ktorých Slováci dosiahli v tomto roku zatiaľ o 25 až 30 percent viac prenocovaní ako v rovnakom období rekordného roka 2019. Do konca roka chceme udržať takúto úroveň turistického ruchu, teda chceme prekonať predpandemické výsledky, pretože to bude znamenať úplné zotavenie Chorvátska na dôležitom slovenskom trhu,“ uzavrel Dubravko Miholić a dodal, že Slováci v tomto roku uskutočnili najviac prenocovaní v Záhrebe, Poreči a Rovinji.

Dodajme, že hneď v úvode programu pozdravil všetkých zhromaždených veľvyslanec Chorvátskej republiky v SR Aleksandar Heina, pričom stretnutia so slovenskými partnermi sa zúčastnil aj Darius Krajčir, starosta Devínskej Novej Vsi, ktorá je súčasťou mesta Bratislava, a v ktorej sa 18. a 19. júna uskutoční v poradí 33. ročník Festivalu chorvátskej kultúry. Pripomíname, že v tejto obci sa nachádza aj Múzeum chorvátskej kultúry, ale aj Vukovarska ulica, vďaka čomu je Bratislava jediným hlavným mestom členského štátu EÚ, v ktorom sa nachádza ulica pomenovaná po chorvátskom meste-hrdinu Vukovaru.

 

 

Mohlo by vás zaujímať:

Architektúra Cestovanie Náš tip Radíme Vám

Brno – v tomto meste žiadna nuda neexistuje

Nuda v Brne – názov českého filmu, ktorý sa vžiadnom pripade nedá spájať s týmto mestom. Práve naopak. Je zábavne, kultúrne, moderné a je vždy pripravené ponúknuť svojim návštevníkom niečo zaujímavé a nevšedné. Aj preto sme pripravení vám sprostredkovať informácie a ponuky, ktoré toto mesto svojím návštevníkom ponúka. Počas troch dní sme návštivili s redakciou […]

Čítať ďalej
Cestovanie Tlačová správa

Na World Travel Market 2022 nechýbala Česká republika. Ocenenie Traverse creator awards získala agentúra CzechTourism.

5 000 svetových destinácií a značiek, 100 odborných prezentácií vrátane Českej národnej expozície či workshopu zameraného na MICE sektor. Tak vyzeral tohtoročný World Travel Market (WTM), ktorý sa uskutočnil v Londýne. Trojdňová akcia patrí medzi najväčšie na poli európskych B2B stretnutí týkajúcich sa turizmu. Česká republika sa jej tento rok prvýkrát zúčastnila s ocenením Traverse […]

Čítať ďalej
Architektúra Cestovanie Radíme Vám

Eiffelova veža: milovaná aj zatracovaná

Paríž sa môže pýšiť množstvom zaujímavých miest, ale iba jednou dominantou. Ťažko povedať, či mal v roku 1886 Gustav Eiffel tušenie, že návrh jeho kovovej veže sa stane jednou z najdôležitejších stavieb novodobej histórie. Za jej vznikom však najprv stálo sté výročie Veľkej francúzskej revolúcie a tiež Svetová výstava, ktorá sa pri tejto príležitosti konala […]

Čítať ďalej