ONLINE MAGAZIN

Čím viac terás, tým väčší luxus

EMIRÁTSKA SPOLOČNOSŤ PRIŠLA S KONCEPTOM PREPYCHOVEJ SUPERJACHTY ZA 3,5 MILIARDY EUR

Štúdio Rodriguez Design sa pochválilo vizualizáciou svojej novej luxusnej jachty pre dvadsaťštyri osôb, ktorej dĺžka bude dosahovať celých 110 metrov
Plavidlo ponesie meno Malena a malo byť k dostaniu za sumu 3,5 miliardy eur
Na lodi sa okrem iného nachádza hneď 11 kajút i certifikovaná pristávacia plošina pre vrtuľníky.
Jej hlavným poznávacím prvkom sú však symetrické terasovité paluby, ktoré hosťom zaistia ničím nerušený výhľad na zdanlivo nekonečné more.

S menom Malena oslní asi len málokoho. Keď však nechá naplno vyniknúť svoje impozantné miery a elegantné krivky, zamiluje si ju zrejme každý – hoci dovoliť si ju môžu naozaj len niektorí. Reč je o nedávno predstavenej superjachte, za ktorej návrhom stojí spoločnosť Rodriguez Design zo Spojených arabských emirátov.
Úplne nové, 110 metrov dlhé plavidlo, ktoré zatiaľ existuje iba na papieri, respektíve pôsobivej štúdii, zaujme predovšetkým svojou súmernosťou. Má celkom päť palúb, pričom horné tri tvoria ucelený trojuholníkový blok, ktorý je po oboch stranách zakončený priestrannými terasami. Na nich prirodzene nechýbajú pohodlné lehátka, bazén či jacuzzi.

„Čo sa postranných balkónov týka, chceli sme ľuďom navodiť pocit, ako by sa nachádzali v nejakom superluxusnom mrakodrape,“ priblížil zámer svojich kolegov Josh Rodriguez, zakladateľ spomínaného dizajnového štúdia. „Jachta obohatí akúkoľvek mestskú panorámu, v ktorej prístave bude práve kotviť,“ povedal pre CNN.

Atlantikom tam aj späť
Popri samotných tvaroch i skutočnosti, že jej paluba disponuje 11 kajutami a certifikovaným helipadom, nádherným bazénom, kde nesmie chýbať robotický bazénový vysávač , tiež oslní Malena  svojimi technickými parametrami. Plavidlo bude v duchu dnešnej doby poháňané hybridným diesel-elektrickým motorom, ktorý jachte umožní plávať maximálnou rýchlosťou až 18 uzlov (cez 33 kilometrov za hodinu). Ak popláva cestovnou rýchlosťou (12 uzlov), bude schopných naraz uraziť až šesť tisíc námorných míľ, respektíve 11100 kilometrov. To je zhruba toľko, ako by prekonala Atlantický oceán tam a späť.
Loď bude vybavená takzvanými azipodmi (azimutovými propulznými podami), s ktorými ako prvá prišla pred dlhými tridsiatimi rokmi fínska spoločnosť ABB a ktoré sa medzitým stihli uchytiť naprieč celým odvetvím od menších jácht po veľké výletné kolosy či tankery. Jednou z ich hlavných výhod je, že sa dokážu otáčať okolo svojej zvislej osi, vďaka čomu sa celé plavidlo stáva o poznanie lepšie manévrovateľné.

„Azipody fungujú vďaka elektrine, nie sú spojené priamo s motorom ako takým. Túto elektrinu vyrábajú alternátory, ktoré sú pripevnené na dieselových generátoroch. A tie môžu byť umiestnené kdekoľvek, nie nevyhnutne v strojovni. Takže sa dajú lepšie odizolovať od hluku a vibrácií, zásluhou čoho je aj plavba o poznanie hladšia,“ vysvetlil Rodriguéz.

Nie je, kto by loď aktuálne postavil
Hoci vyzerá najnovší zámer Rodriguezovej spoločnosti veľmi lákavo, má hneď dva podstatné háčiky. Tým prvým je, že toto plavidlo, na ktorého palubu sa zmestí až dvadsaťštyri hostí, musí najskôr zo všetkého niekto postaviť. Čo sa v dnešnej dobe javí ako celkom veľký problém.

Kvôli pretrvávajúcej pandémii a znateľnému nárastu bohatstva na strane tých najbohatších zažíva jachtársky priemysel hotové žatvy. Dopyt po nových lodiach dosahuje rekordnú úroveň a jednotliví výrobcovia skrátka nestíhajú. To koniec koncov potvrdzuje aj sám dizajnér.
„Lodenice sú teraz extrémne vyťažené. Dodacie lehoty začínajú na roku 2025, surové materiály sú čím ďalej drahšie a ich dodávky sú oneskorené alebo sa kompletne rušia,“ priznal s tým, že kedy presne by sa jeho vízia mohla stať realitou, je možné v súčasnej dobe „len ťažko odhadnúť“.

Druhým potenciálom zádrhelom Maleny môže byť jej cena. Aby jedného dňa mohla skutočne brázdiť vody svetových morí a oceánov, musí sa nájsť niekto, kto za ňu bude ochotný zaplatiť 350 miliónov eur, teda v prepočte nejakých 3,5 milarda eur. Sám Rodriguez si s tým však príliš ťažkú ​​hlavu nerobí – podľa jeho slov sa totiž potenciálni záujemcovia firme už hlásia.

Foto: Zdroj: Rodriguez Design
Zdroj text: https://www.euro.cz/
Viac informácií nájdete tu: https://bit.ly/3eSk30o

Mohlo by vás zaujímať:

Cestovanie outdoor Príroda Tlačová správa

Obce Šumiac a Telgárt spojila nová bezpečná cyklistická trasa

Banskobystrický samosprávny kraj spojil rázovité obce Šumiac a Telgárt zrekonštruovanou viacúčelovou cestou určenou najmä pre cyklistov. „Zelená stuha Horehronia“ je najdlhšou značenou cyklotrasou v regióne Horehronie. Tiahne sa od obce Telgárt údolím Hrona až po Bystrú a meria spolu takmer 90km. Trasa je vhodná najmä pre horské bicykle. Rekonštrukcia úseku Telgárt a Šumiac výrazne prispela k bezpečnosti a zatraktívneniu tejto […]

Čítať ďalej
Cestovanie outdoor Radíme Vám

VEĽKÁ PRÁZDNINOVÁ ZÁBAVA NA ZÁMKU SCHLOSS HOF

Od 6. augusta do 4. septembra sa dianie na zámku Schloss Hof nesie v znamení letných prázdnin. Počas celého jedného mesiaca je k dispozícii pestrý program s kreatívnymi workshopmi, divadelnými i hudobnými vystúpeniami. Na návštevu príde gašparko aj kúzelník.   Schloss Hof Kinder springen vor Schloss(c)SKB Foto: Astrid Knie Ak sa rozhodnete pre návštevu zámku […]

Čítať ďalej
Cestovanie outdoor

Ruch a pohostinnosť gruzínskych uličiek

Gruzínsko je krajina s bohatou históriou siahajúcou k Gréckym Argonautom, s ranostredovekými kresťanskými kláštormi a pevnosťami, s vynikajúcim vínami nádhernou prírodou. Biele vrcholky Kaukazu kontrastujú s modrou oblohou a zelenými pastvinami malebných nižších hrebeňov. Vstupnou bránou do Gruzínska je trojica miest Tbilisi, Kutaisi a prímorské Batumi. Tentokrát sa nebudeme ponáhľať do horských dedín a za […]

Čítať ďalej