ONLINE MAGAZIN

Čím viac terás, tým väčší luxus

EMIRÁTSKA SPOLOČNOSŤ PRIŠLA S KONCEPTOM PREPYCHOVEJ SUPERJACHTY ZA 3,5 MILIARDY EUR

Štúdio Rodriguez Design sa pochválilo vizualizáciou svojej novej luxusnej jachty pre dvadsaťštyri osôb, ktorej dĺžka bude dosahovať celých 110 metrov
Plavidlo ponesie meno Malena a malo byť k dostaniu za sumu 3,5 miliardy eur
Na lodi sa okrem iného nachádza hneď 11 kajút i certifikovaná pristávacia plošina pre vrtuľníky.
Jej hlavným poznávacím prvkom sú však symetrické terasovité paluby, ktoré hosťom zaistia ničím nerušený výhľad na zdanlivo nekonečné more.

S menom Malena oslní asi len málokoho. Keď však nechá naplno vyniknúť svoje impozantné miery a elegantné krivky, zamiluje si ju zrejme každý – hoci dovoliť si ju môžu naozaj len niektorí. Reč je o nedávno predstavenej superjachte, za ktorej návrhom stojí spoločnosť Rodriguez Design zo Spojených arabských emirátov.
Úplne nové, 110 metrov dlhé plavidlo, ktoré zatiaľ existuje iba na papieri, respektíve pôsobivej štúdii, zaujme predovšetkým svojou súmernosťou. Má celkom päť palúb, pričom horné tri tvoria ucelený trojuholníkový blok, ktorý je po oboch stranách zakončený priestrannými terasami. Na nich prirodzene nechýbajú pohodlné lehátka, bazén či jacuzzi.

„Čo sa postranných balkónov týka, chceli sme ľuďom navodiť pocit, ako by sa nachádzali v nejakom superluxusnom mrakodrape,“ priblížil zámer svojich kolegov Josh Rodriguez, zakladateľ spomínaného dizajnového štúdia. „Jachta obohatí akúkoľvek mestskú panorámu, v ktorej prístave bude práve kotviť,“ povedal pre CNN.

Atlantikom tam aj späť
Popri samotných tvaroch i skutočnosti, že jej paluba disponuje 11 kajutami a certifikovaným helipadom, nádherným bazénom, kde nesmie chýbať robotický bazénový vysávač , tiež oslní Malena  svojimi technickými parametrami. Plavidlo bude v duchu dnešnej doby poháňané hybridným diesel-elektrickým motorom, ktorý jachte umožní plávať maximálnou rýchlosťou až 18 uzlov (cez 33 kilometrov za hodinu). Ak popláva cestovnou rýchlosťou (12 uzlov), bude schopných naraz uraziť až šesť tisíc námorných míľ, respektíve 11100 kilometrov. To je zhruba toľko, ako by prekonala Atlantický oceán tam a späť.
Loď bude vybavená takzvanými azipodmi (azimutovými propulznými podami), s ktorými ako prvá prišla pred dlhými tridsiatimi rokmi fínska spoločnosť ABB a ktoré sa medzitým stihli uchytiť naprieč celým odvetvím od menších jácht po veľké výletné kolosy či tankery. Jednou z ich hlavných výhod je, že sa dokážu otáčať okolo svojej zvislej osi, vďaka čomu sa celé plavidlo stáva o poznanie lepšie manévrovateľné.

„Azipody fungujú vďaka elektrine, nie sú spojené priamo s motorom ako takým. Túto elektrinu vyrábajú alternátory, ktoré sú pripevnené na dieselových generátoroch. A tie môžu byť umiestnené kdekoľvek, nie nevyhnutne v strojovni. Takže sa dajú lepšie odizolovať od hluku a vibrácií, zásluhou čoho je aj plavba o poznanie hladšia,“ vysvetlil Rodriguéz.

Nie je, kto by loď aktuálne postavil
Hoci vyzerá najnovší zámer Rodriguezovej spoločnosti veľmi lákavo, má hneď dva podstatné háčiky. Tým prvým je, že toto plavidlo, na ktorého palubu sa zmestí až dvadsaťštyri hostí, musí najskôr zo všetkého niekto postaviť. Čo sa v dnešnej dobe javí ako celkom veľký problém.

Kvôli pretrvávajúcej pandémii a znateľnému nárastu bohatstva na strane tých najbohatších zažíva jachtársky priemysel hotové žatvy. Dopyt po nových lodiach dosahuje rekordnú úroveň a jednotliví výrobcovia skrátka nestíhajú. To koniec koncov potvrdzuje aj sám dizajnér.
„Lodenice sú teraz extrémne vyťažené. Dodacie lehoty začínajú na roku 2025, surové materiály sú čím ďalej drahšie a ich dodávky sú oneskorené alebo sa kompletne rušia,“ priznal s tým, že kedy presne by sa jeho vízia mohla stať realitou, je možné v súčasnej dobe „len ťažko odhadnúť“.

Druhým potenciálom zádrhelom Maleny môže byť jej cena. Aby jedného dňa mohla skutočne brázdiť vody svetových morí a oceánov, musí sa nájsť niekto, kto za ňu bude ochotný zaplatiť 350 miliónov eur, teda v prepočte nejakých 3,5 milarda eur. Sám Rodriguez si s tým však príliš ťažkú ​​hlavu nerobí – podľa jeho slov sa totiž potenciálni záujemcovia firme už hlásia.

Foto: Zdroj: Rodriguez Design
Zdroj text: https://www.euro.cz/
Viac informácií nájdete tu: https://bit.ly/3eSk30o

Mohlo by vás zaujímať:

Cestovanie outdoor Príroda Radíme Vám

6 romantických botanických záhrad v Maďarsku, ktoré vás túto jar opantajú

V čase, keď sa jar v Maďarsku neodvratne blíži, 35 botanických záhrad v krajine ožíva kaleidoskopom farieb a vôní. Záhrady sa prebúdzajú a stávajú útočiskom, v ktorom kvety kvitnú s bezkonkurenčnou eleganciou a vytvárajú obraz zasnenej romantiky. Pre návštevníkov zo Slovenska môžu byť tieto arboréta, ktoré nájdete v blízkosti vášho bydliska, príjemným prekvapením, a sú […]

Čítať ďalej
Architektúra Náš tip outdoor Príroda Radíme Vám

Pardubice – mesto s históriou a moderným srdcom

Pardubice Pardubice (nemecky Pardubitz) sú štatutárne mesto na východe Čiech a hlavné mesto Pardubického kraja. Pardubice ležia 97 km na východ od Prahy a 270 kilometrov z Bratislavy, Leží  na sútoku rieky Labe s riečkou Chrudimkou. Napriek tomu, že Pardubice sú predovšetkým priemyselným a dopravným centrom, ich obyvatelia vedú bohatý kultúrny a športový život. Sídlo tu má univerzita a mnoho stredných […]

Čítať ďalej
Architektúra Cestovanie Osobnosti Lines outdoor

Mestá, ktoré stoja za to spoznať – Pardubice

So vznikom Československa bol spätý veľký kultúrny rozvoj Pardubíc, ktorý investorov a architektov motivoval k opusteniu historizujúcich slohov a otvoril cestičky a smer  medzivojnovej avantgarde. Aj značný rozvoj neďalekého Hradca Králové inšpiroval pardubických  politikov a podnikateľov k veľkým urbanistickým zmenám. Hodnotný urbanistický návrh získali Pardubice predovšetkým v pásme okolo námestia Republiky a Jahnovy třídy. Architektonické zaujímavosti 20. století […]

Čítať ďalej