ONLINE MAGAZIN

Chceme pomôcť zvrátiť kolaps regionálnej autobusovej dopravy

Slovak Lines opäť ponúka pomocnú ruku obyvateľom  Bratislavského kraja

Do dnešného dňa sme nevstupovali do vyjadrení k výmene dopravcu v našom kraji, nakoľko sme sa sústredili na spustenie čo najlepších služieb na novej autobusovej stanici Nivy a ukončeniu prevádzky prímestskej autobusovej dopravy. Aktuálne však sledujeme a zdieľame obavy tisícov obyvateľov, ktorí sú na regionálnu dopravu odkázaní. Skutočnosť, že už niekoľko dní nepremáva takmer polovica spojov regionálnej dopravy, predčil akékoľvek predchádzajúce obavy z nástupu nového dopravcu. Keďže sa situácia výraznejšie nezlepšuje, rozhodli sme sa opäť ponúknuť pomoc. Sme pripravení s BSK rokovať o poskytnutí našej pomoci a hľadaní možných riešení. Rovnako, ako sme pomohli obyvateľom v Malackách, Senci a Pezinku so službami MHD, ktoré nový dopravca nemal záujem prevádzkovať.

“Spustenie prevádzky viedlo k výraznému výpadku spojov v rámci všetkých lokalít v regióne, čo významne ovplyvnilo život ľuďom cestujúcim do práce, k lekárovi či deťom do škôl. Obyvatelia sú každý deň vystavovaní tažko riešiteľným situáciám. Neskoré zverejňovanie cestovných poriadkov často v noci, neúspešné čakanie na potvrdené spoje v nepriaznivom počasí, meškanie a preplnenosť potvrdených spojov navyše v pandemickom období, neoznačené autobusy, neznalosť trasy, vysadenie cestujúcich a detí mimo zastávok, nesprávny alebo žiadny predaj a výdaj cestovných lístkov, nefunkčnosť dopravných kariet a tisíce ďalších sťažností obyvateľov kraja potvrdzujú, že situácia je vážna. V súlade s platnými cestovnými poriadkami vrátane meškania spojov nepremáva každý deň viac ako polovica spojov. Momentálny chaos a zníženie kvality služieb regionálnej dopravy nás veľmi mrzia, keďže sa týkajú ľudí, ktorých sme ešte prednedávnom spoľahlivo vozili. Je zarážajúce, že nový dopravca ešte 2 dni pred spustením prevádzky potvrdil BSK výpadok iba 5 % spojov. Župa tak nemala čas pripraviť obyvateľov na núdzový stav a bola nútená aktívne riešiť prevádzkové problémy a nábor vodičov,” hovorí Pavol Labant, generálny riaditeľ Slovak Lines.

 

Celé vyhlásenie a tlačová konferencia je tu:

 

 

Kvalita a spoľahlivosť majú svoju cenu

Nová verejná súťaž dávala šancu na najväčšiu zmenu v regionálnej doprave v jej histórii. Rozdiel medzi ponukami víťazného uchádzača a Slovak Lines bol 22 miliónov eur za 10 rokov. Avšak už teraz sa ukazuje, prečo bol rozdiel opodstatnený, a že víťazná ponuka môže byť nákladovo nerealizovateľná. Všetky súčasné opatrenia víťazného uchádzača stierajú rozdiel medzi ponukami a potvrdzuje náš podnet ohľadom neprimerane nízkej ceny. Iba samotný náborový príspevok vo výške 4 000 eur predstavuje pri potrebných 400 vodičoch náklad 2,2 milióna eur (v superhrubej mzde), čo je ekvivalent niekoľkoročných ziskov našej spoločnosti. Výpadok tržieb, mikrobusy zdarma, avizované drakonické pokuty zo strany BSK, požadované kompenzácie zo strany cestujúcich, to všetko extrémne zaťaží rozpočet nového dopravcu.

Pavol Labant generálny riaditeľ Slovak Lines

Neprimerane nízka cena bola jedinou oficiálnou námietkou zo strany Slovak Lines smerom k ÚVO a BSK. Ukazuje sa, že bola oprávnená, a keďže ÚVO zmenilo prvostupňové rozhodnutie a naše námietky zamietlo, podali sme správnu žalobu na súd.

Všetky povinnosti sme si splnili

Už pred podpisom zmluvy sme im poskytli všetky informácie, o ktoré nás nový dopravca požiadal. Sprostredkovali sme stretnutie spoločnosti so zástupcami OZ KOVO pri Slovak Lines, transparentne poskytli informácie o prevádzke, kolektívnej zmluve, platových a pracovných podmienkach našich vodičov, na ktoré boli zvyknutí. Od prvého dňa po rozhodnutí ÚVO sme aktívne spolupracovali s víťazným uchádzačom a BSK, umožnili im rozbehnúť náborový proces v našich priestoroch a žiadnym spôsobom sme do neho nezasahovali. Ponúkli sme naše technické kapacity a zdroje v podobe autobusov, servisných zázemí a dôstojné zázemia pre vodičov v jednotlivých lokalitách (Malacky, Senec, Bratislava a iné), priestory pre parkovanie, čistenie autobusov, tankovanie, priestory pre dispečing a prevádzku. Napriek počiatočnému záujmu o komplexnú spoluprácu, došlo iba k čiastočnej dohode. Tá je v podobe predaja lístkov na AS Nivy, 27 parkovacích miest a vonkajšom umývaní autobusov. Stále sme však pripravení rokovať a poskytnúť ďalšie zdroje.

S BSK a novým dopravcom sme sa dohodli na skončení pracovných pomerov
k 14. novembru, keďže do uvedeného dátumu sme boli povinní službu regionálnej dopravy prevádzkovať sami a svoj záväzok sme dodržali.
Celkovo podpísalo dohodu o skončení pracovného pomeru 454 našich zamestnancov, z toho väčšina boli vodiči.

“Plnohodnotné a spoľahlivé zabezpečenie stabilnej dopravy na vysokej úrovni, spokojnosť cestujúcich, všetkých spojov a ďalší udržateľný rozvoj služieb má svoju cenu. Rovnako ako spokojní zamestnanci. Kultúra spoločnosti, komunikácia, individuálny prístup, podpora, zázemie, rozvoj a hlavne otvorenosť je to, na čom sme posledné roky intenzívne pracovali. Povolanie vodiča a prevádzkového personálu je stresujúce a náročné. Dlhé roky bojujeme spolu s DPMB s nedostatkom vodičov, ktorí si vyžadujú osobitný prístup aj v porovnaní s ostatnými regiónmi. Dnes nestačí ponúknuť plat 7,37 € na hodinu. Netýka sa to len vodičov, ale všetkých zamestnancov, ktorí sa rozhodujú pre zmenu zamestnávateľa. Ľuďom záleží na tom, ako a kde budú pracovať, čo sa bude od nich vyžadovať alebo kto bude ich priamy nadriadený. Rovnako citlivo vnímajú, aké je meno spoločnosti, referencie bývalých zamestnancov, kultúru, celkový prístup a podporu. U nás bol prevádzkový dispečing srdce a vodiči tepny, pričom všetci ostatní sme ich podporovali, ako sa len dalo. Aj vďaka tomu patríme k zamestnávateľom s vysokou lojalitou a niektorí vodiči u nás pracujú viac ako 40 rokov. Je neférové zneužívať tento fakt na diskreditáciu spoločnosti Slovak Lines a šírenie nepravdivých informácií o blokovaní alebo odhováraní vodičov pracovať pre nového dopravcu,” uzatvára Pavol Labant.

Mohlo by vás zaujímať:

Cestovanie Príroda Radíme Vám

Chorvátske turistické združenie spustilo novú zimnú kampaň „Chorvátsko – zimná ríša divov“

Chorvátske turistické združenie spustilo novú zimnú propagačnú kampaň „Chorvátsko – zimná ríša divov“, ktorá pobeží do 10. januára naprieč kľúčovými trhmi, teda trhmi Nemecka, Slovinska, Rakúska, Poľska, Českej republiky, Slovenska, Maďarska, Talianska, Holandska, Francúzska, Veľkej Británia, Belgicka, Švédska a Nórska. Kampaň pobeží na sociálnych sieťach vrátane Facebooku, Instagramu, Twitteru, TikToku a Pinterestu s použitím značiek […]

Čítať ďalej
Architektúra Cestovanie Health outdoor Príroda Radíme Vám Zdravie

Voda a čerstvý vzduch – jedinečná ordinácia v Jesnníkoch

Redakcia In Drive magazínu sa pred časom vybrala do regiónu, ktorý preslávil zakladateľ prvých vodoliečebných kúpeľov na svete, Vincenz Priessnitz. Po príjemnej a bezproblémovej ceste od  Bratislavy, smerom na Brno, Olomouc a Šumperk sa dostanete do obce Jeseník, ktorá je len 300 kilometrov vzdialená od Bratislavy. Nad obcou Jeseník sa v pôvodne malej osade Gräfenberg […]

Čítať ďalej
Architektúra Automobily Cestovanie Lines Novinky

Fakty o novej autobusovej stanici Nivy

Nová autobusová stanica Nivy Rozloha autobusovej stanice 30315m2 (z toho čakáreň 2945m2, priestor nástupísk a výstupísk 4788m2 a dopravný priestor 22582m2). Prevádzková doba 24/7, pričom v čase mimo otváracích hodín Nivy centra je k dispozícii vchod pri Nivy Tower. Denná kapacita stanice: očakávaná: 9500 cestujúcich (nástup aj výstup, 6700 prímestská / 1000 diaľková / 1800 medzinárodná doprava), 1100 spojov […]

Čítať ďalej