Aktivita a jednoduchý spôsob prepravy, vďaka ktorej si užijete veľa zábavy

Viacerí z nás sa po mesiacoch sedenia za počítačmi v uzavretých priestoroch potrebujú zbaviť nadbytočných kíl. Bez zmeny stravovania je to ale náročné. O to viac, ak nám k tomu chýba potrebná a pravidelná fyzická aktivita.

Zníženie hmotnosti však vôbec nemusí byť náročné. Dá sa to predsa veľmi jednoducho dosiahnuť prechodom na bicykel. Každý jeden deň vám na ňom stačí stráviť aspoň 45 minút a vaša postava získa zvodné krivky aj bez diét. Navyše to prospeje aj vašej psychike.

Výhod, ktoré môžete pri jazde na dvoch kolesách získať je však omnoho viac.

Dokonalý tréning

Bicykel je najlepší kardio stroj na precvičenie nôh, brucha a chrbtových svalov. Priemerná spotreba kalórií na prechádzku je od 300 do 500 kcal. Toľko energie obsahuje napríklad tabuľka tmavej čokolády.

Milovníci rýchlejšej jazdy spaľujú tuky ešte intenzívnejšie. Najlepšie je ale striedať pokojnú jazdu s obdobiami vysokej rýchlosti. Nemali by ste ale príliš odpočívať. V dôsledku neustálej fyzickej námahy tukové usadeniny opúšťajú stehná a zadok oveľa rýchlejšie.

Pokiaľ by ste si ale pri veľkej únave v náročnom teréne predsa len chceli odpočinúť a nestrácať čas, odporúčame vám investovať do moderného horského elektrobicykla.

Jednoduchá prevencia srdcových

Výhodou pravidelného bicyklovania ja aj posilnenie srdcového svalu. Pravidelné bicyklovanie je účinnou prevenciou pred srdcovými chorobami, pretože sa stará o primerané a nenáročné zaťaženie tela. Zvyšuje sa aj prekrvenie tkanív, čo je dokonalá prevencia kŕčových žíl. Rotačné pohyby nôh predsa nedovolia vašej krvi v cievach stagnovať.

Priaznivo ovplyvňuje dýchací systém

Na bicyklovaní alebo jazde na novej kolobežke je skvelé tiež to, že vám táto aktivita umožňuje hlboké vetranie pľúc, čo je skvelá správa. Nedostatočný prísun kyslíka do tkanív, naopak, oslabuje imunitný systém a zvyšuje riziko infekčných a vírusových ochorení.

Podporíte aj svoj zrak, trávenie v črevách a množstvo ďalších iných dôležitých aktivít. Tak si vyberte vhodné zariadenia, trasu a pustite sa do spoznávania okolia, pri ktorom zároveň pekne precvičíte aj celé telo.

Zdroj obrázka: Shutterstock.com