V minulom storočí, ak ste chceli prekročiť suchou nohou Atlantik, tak jedinou možnosťou bolo, že ste si zakúpili lístok a urobili dlhší výlet loďou.
Ale až po nepretržitom transatlantickom prelete dvoch anglických letcov v – Johna Alcocka a Arthura Browna, sa začala situácia radikálne meniť.
Začala éra gigantických vzducholodí.
11. októbra, 1928 oskutočnil kapitán vzducholode Graf Zeppelin, Hugo Eckener, zo spoločnosti DELAG, svoje prvé transatlantické prelety. Celkovo, medzi rokmi 1931 až 1937, Graf Zeppelin prekročil Atlantik 136 krát. Jednosmerná cesta trvala 4 dni a letový lístok stál 400 dolárov / cena lístka v dnešných časoch by bola 7050 dolárov/.
V roku 1936 spoločnosť DELAG predstavila svoju najväčšiu vzducholoď s názvom Hindenburg.
Interiér vzducholode Hindenburg navrhol Fritz August Breuhaus, ktorý navrhoval aj interiéry autobusov Pullman, zaoceánskych lodí a vojnových lodí nemeckého námorníctva.
Jedáleň v tejto vzducholodi merala 14.3 metra a šírka bola skoro 4 metre. Na stenách boli hodvábne tapety s maľbami od profesora Otta Arpkeho a zobrazovali scény z letov Graff Zeppelinu do Južnej Ameriky.
Dňa 6. mája vzducholoď Hindenburg LZ 129 zachvátil požiar pri pokuse o ukotvenie na stožiari leteckej stanici Lakehurst.
V tej chvíli bolo na palube 97 osôb / 36 cestujúcich a 61 členov posádky /.
Zahynulo 36 osôb – 13 cestujúcich, 22 členov posádky a jeden pracovník na zemi.
Celá táto katastrofa je zaznamenaná na filmový pás a fotografie. Bohužiaľ, táto katastrofa narušila dôveru a záujem cestujúcich o tento spôsob prepravy.
Pozrite si zopár zachovaných fotografií z tohto úžasného dopravného prostriedku.
Salónik pre fajčiarov
Kajuta pre pasažierov
Bar
Zdroj fotografií:
AP Airships.net collection Archiv der Luftschiffbau Zeppelin GmbH, Friedrichshafen