ONLINE MAGAZIN

Honda Jazz, model 2018

Spotreba paliva a hodnota emisií CO2 nových modelov Honda Civic a Jazz boli oficiálne potvrdené

 

  • Hodnoteniu podľa revidovaného testu NEDC sa podrobili dva nové modely spoločnosti Honda
  • Model 2018 Civic s 1,6 litrovým motorom i-DTEC dosiahol hodnotu 3,5 l/100km a hodnotu emisií CO2 93 g/km (podmienky NEDC)
  • Nový Jazz si udržal špičkovú všestrannosť aj vďaka rozšíreniu výberu o 1,5 litrový benzínový motor i-VTEC
  • Objednávky pre Civic s naftovým motorom pre Európu sa už začali prijímať

 

 

Honda oficiálne potvrdila spotrebu paliva a hodnotu emisií CO2 svojich dvoch nových modelov pre rok 2018 vrátane modernizovaného Civicu s 1,6-litrovým motorom i-DTEC, ktorého spotreba paliva podľa testu NEDC je len 3,5 l/100km (80,7 mpg).

Komplexná revízia 1,6-litrového naftového motora i-DTEC s výkonom 120 koní pre najnovší sortiment vozidiel Honda Civic mu zabezpečujú vynikajúcu kombináciu výkonnosti a účinnosti. Medzi zlepšenia patrí zníženie trenia vo valcoch, zlepšenie účinnosti konverzie NOx a ďalšie zdokonalenie jazdných vlastností automobilu.

Podľa kombinovaného cyklu revidovaného testu NEDC dosiahol nový Civic s 1,6-litrovým motorom i-DTEC hodnotu emisií CO2 len 93 g/km a vo všetkých verziách bola zaznamenaná oficiálna priemerná spotreba paliva 3,5 l/100km (80,7 mpg).

Druhým novým testovaným modelom bola Honda Jazz 2018, ktorá sa vyznačuje sviežim vzhľadom a možnosťou výberu aj 1,5-litrového benzínového motora i-VTEC s výkonom 130 koní, ktorý pribudol na základe požiadaviek zákazníkov o výkonnejšiu verziu.

V novom benzínovom motore sa snúbi vysoký výkon s nízkou spotrebou paliva a motor spĺňa prísne emisné normy Euro 6. Jeho spotreba dosahuje 5,4 l/100km (52,3 mpg) a hodnota emisií CO2 je pri voliteľnej automatickej prevodovke CVT už od 124 g/km. Samotný systém CVT bol prepracovaný tak, aby pri zrýchľovaní poskytoval lineárnejšiu a kultivovanejšiu odozvu.

Medzi ďalšie revízie modelu supermini Jazz patrí modernizácia štýlu exteriéru vrátane použitia motívu krídla rodiny Honda na svetlometoch a prednej maske. 1,5-litrový benzínový motor i-VTEC sa pre Jazz dodáva v rámci novej triedy Dynamic, ktorá sa vyznačuje tenším predným predelom pod spodnou maskou a difuzérom s trojitým usmerňovačom k zadnému nárazníku. Oba tieto prvky sú ukončené športovou červenou zvýrazňujúcou linkou.

Interiér modelu Jazz 2018 si uchováva výnimočnú všestrannosť predchádzajúceho modelu vrátane batožinového priestoru s objemom 354 litrov (až 897 litrov pri sklopených zadných sedadlách) a prvotriedneho priestoru pre cestujúcich.

Objednávky na Civic s naftovým motorom pre Európu sa začnú prijímať vo februári a díleri dostanú prvé predvádzacie modely v marci. Predaj Hondy Jazz na Slovensku sa začal teraz v januári.

 

Honda Jazz, model 2018 s  1,5-litrovým motorom i-VTEC

 

 

  1. Jedinečný mix všestrannosti, kultivovanosti a technológie

 

  1. Pozoruhodný priestor interiéru a výnimočná praktickosť

 

  1. Ľahký, tuhý podvozok a dynamické odpruženie

 

  1. Nový výkonný a účinný 1,5-litrový benzínový motor i-VTEC

 

  1. Športovejšie štýlové úpravy exteriéru a nové špecifikácie verzie Dynamic

 

  1. Komplexný balík pokročilých bezpečnostných funkcií

 

  1. Technické špecifikácie

 

 

 

  1. Úvod: Jedinečný mix všestrannosti, kultivovanosti a technológie pre segment B
  • Jedinečný priestor interiéru a výnimočná všestrannosť
  • Nový výkonný a účinný 1,5-litrový benzínový motor i-VTEC
  • Odvážny, športový dizajn exteriéru a nová verzia Dynamic
  • Ľahký a tuhý podvozok zabezpečuje dynamický zážitok z jazdy
  • Komplexný balík pokročilých bezpečnostných funkcií

Honda Jazz, model 2018, najnovšia verzia praktického a obľúbeného subkompaktného hatchbacku, si zachováva jedinečný mix všestrannosti, kultivovanosti a technológie v segmente B.

Nový Jazz stavia na dobrej povesti svojich veľmi úspešných predchodcov. Od roku 2001, keď sa predstavila prvá generácia tohto celosvetového modelu, ktorý je na niektorých trhoch označovaný aj ako „Fit“, sa na celom svete predalo vyše 7 miliónov kusov.

Napriek tomu, že nový model si zachováva klasickú siluetu Jazzu, vyznačuje sa zreteľnými športovými inováciami vrátane odvážnej novej „tváre“ rodiny, výrazných charakteristických línií a pridaním novej verzie Dynamic.

Jazz sa drží dizajnérskej koncepcie spoločnosti Honda „človek maximum, stroj minimum“. Tento koncept si dáva za cieľ vytvoriť kompaktné, no vysoko efektívne vozidlo maximalizáciou priestoru pre pasažierov a minimalizáciou priestoru, ktorý vozidlo využíva.

Štyri metre dlhý Jazz má centrálne umiestnenú palivovú nádrž, vďaka čomu získal prvotriedny priestor v interiéri . Vďaka sedadlám Magic Seats od spoločnosti Honda ponúka interiér neobvyklú univerzálnosť, ako aj množstvo konfigurácií na prepravu nákladu a pasažierov.

Pasažieri môžu využívať aj výraznú prepracovanosť a pokročilé technológie bezpečnosti a infozábavy a užívať si vysoko úspornú a dynamickú jazdu.

Vysokokvalitné materiály jemné na dotyk a dômyselný dizajn interiéru poskytujú sofistikované prostredie doplnené sedempalcovou dotykovou obrazovkou v strede palubnej dosky vo vyšších verziách, s novým informačno-zábavným systémom Honda Connect od spoločnosti Honda.

Nový Jazz sa dodáva s dvomi výkonnými a úspornými benzínovými motormi – so známym 1,3-litrovým motorom i-VTEC s výkonom 102 koní, ktorý je súčasťou typového radu Earth Dreams Technology od spoločnosti Honda, alebo s novou 1,5-litrovou jednotkou i-VTEC s výkonom 130 koní. Druhá možnosť sa v Jazze predáva prvýkrát v Európe a zákazníkom ponúka na výber výkonnejšiu pohonnú jednotku.

Kultivovanejšia jazda sa spája s citlivejším a plynulejším riadením vďaka tuhému a ľahkému podvozku a sofistikovanému odpruženiu, ktoré bolo špeciálne vyladené pre európske cesty.

Podobne ako všetky nové automobily Honda predávané v Európe, aj Jazz je vybavený aktívnymi a pasívnymi bezpečnostnými technológiami, vďaka ktorým je jazda jednoduchšia a bezpečnejšia. Patrí k nim aj systém City-Brake Active (CTBA) spoločnosti Honda, ktorý pomáha zabrániť nehodám pri nízkych rýchlostiach, prípadne zmierniť ich následky.

 

  1. Výnimočne priestranný interiér s väčšou univerzálnosťou
  • Optimálne rozmiestnenie poskytuje prvotriedny priestor pre pasažierov a náklad
  • Pasažieri na zadných sedadlách si vychutnávajú bezkonkurenčný komfort a priestor na relaxáciu
  • 354-litrový objem batožinového priestoru sa po sklopení sedadiel zväčší na 897 litrov
  • Pre dosiahnutie maximálnej univerzálnosti ponúka systém Magic Seats štyri režimy
  • Široké dvere batožinového priestoru a malá nakladacia výška zaručujú jednoduchý prístup

Aplikovanie filozofie dizajnu „človek maximum, stroj minimum“ spoločnosti Honda zaručuje, že Jazz je kompaktné a vysoko efektívne vozidlo s ľahkým podvozkom a prvotriednym priestorom pre pasažierov a náklad. Palivová nádrž s nízkym profilom umiestnená pod prednými sedadlami uvoľňuje priestor pod podlahou pod zadnými sedadlami, vďaka čomu je možné na platformu umiestniť inovatívny systém sedadiel Magic Seats od spoločnosti Honda.

Jazz s dlhým rázvorom a pritom kompaktným celkovým pôdorysom má prvotriedny interiérový priestor pre pasažierov: priestor pre nohy, ramená a hlavu na predných aj zadných sedadlách je v jeho segmente bezkonkurenčný.

Jazz poskytuje svojim majiteľom aj prvotriedny batožinový priestor. Objem úložného priestoru je 354 litrov (metóda VDA), pokiaľ sa používajú zadné sedadlá a 897 litrov (metóda VDA) so sklopenými zadnými sedadlami. Zadné sedadlá Magic Seats modelu Jazz, delené v pomere 60:40, sa navyše dajú upraviť do niekoľkých konfigurácií štyroch režimov, vďaka čomu sa maximalizuje univerzálnosť priestranného interiéru.

Režim Utility – operadlo zadného sedadla je sklopené dopredu, pričom je spodná časť sedadla spustená do zadného priestoru na nohy, aby sa vytvorila plochá podlaha s dĺžkou až 1505 mm.

Režim Tall – sedáky zadných sedadiel sa zdvíhnú nahor a zaistia sa vo vertikálnej polohe, čím sa vytvorí priestor na náklad vysoký 1280 mm od podlahy po strop, vďaka čomu je možné za prednými sedadlami prevážať vysoké predmety.

Režim Long – operadlo spolujazdca vpredu sa sklopí dozadu do horizontálnej polohy a operadlo zadného sedadla sa sklopí dopredu, čím sa vytvorí „tunel“ umožňujúci prevážať predmety s dĺžkou až 2480 mm.

Režim Refresh – operadlo predného sedadla sa sklopí dozadu do rovnej polohy a dotýka sa spodnej časti zadného sedadla, čím sa vytvorí 1580 mm dlhá „pohovka“, vďaka čomu môžu pasažieri sedieť vzadu a doslova si vyložiť nohy po dlhej ceste.

Vďaka dverám batožinového priestoru širokým 1090 mm a nakladacej výške len 605 mm je prístup do kufra jednoduchý a vďaka štyrom úchytkám v kufri je možné bezpečne zaistiť prepravovaný náklad.

 

  1. Ľahký, tuhý podvozok a dynamické odpruženie

 

  • Tuhá platforma s karosériou a odpružením prispôsobená pre európske cesty
  • Ľahšie odpruženie a nový systém tlmičov zlepšujú kvalitu jazdy
  • Nastavenie odpruženia a systém asistencie agilnej jazdy minimalizujú nedotáčavosť
  • Celodiskový brzdový systém poskytuje výkonné a bezpečné brzdenie

 

Modely Jazz pre európsky trh, postavené na ľahkej ale tuhej globálnej platforme, majú exkluzívnu karosériu s dodatočným spevnením a nastaveniami odpruženia špeciálne určenými pre európsky trh. Tieto funkcie majú za cieľ maximalizovať pohodlie pri jazde na typických kontinentálnych cestách vďaka čo najpresnejšiemu fungovaniu odpruženia a riadenia.

Ľahké komponenty odpruženia – vzpery MacPherson vpredu a torzná tyč typu H vzadu – spolu s dlhým rázvorom poskytujú mimoriadnu základnú úroveň stability pri jazde, prirodzenou redukciou pozdĺžnych kolísavých pohybov. Aj sofistikované systémy tlmičov prispievajú k pohodliu všetkých pasažierov pri jazde a minimalizujú vibrácie prenášané z vozovky do kabíny, čo prináša pocit väčšieho pokoja.

Geometria predného odpruženia má nízky predný stred otáčania kvôli zlepšeniu stability, ktorý prispieva k presnejšiemu, prirodzenejšiemu a agilnejšiemu pocitu pri prejazde vozidlom Jazz zákrutami. Jeho agilita je ešte umocnená systémom elektrického posilňovača riadenia, ktorý vodičovi poskytuje presnú spätnú väzbu.

Pocit agilného riadenia skombinovaný s optimalizovanou vyrovnanou jazdou je ešte posilnený systémom asistencie agilnej jazdy (AHA) spoločnosti Honda. AHA je ďalšou pokročilou technológiou, ktorá zlepšuje dynamickú stabilitu vozidla, najmä pri reakciách na rýchle vstupy riadenia alebo pri vysokom zaťažení v zákrutách, napríklad pri prudkom vyhnutí sa prekážke.

AHA funguje prostredníctvom systému asistenta stability vozidla (VSA) a pri otáčaní volantu pôsobí jemnou brzdnou silou na vnútorné kolesá bez toho, aby to šofér postrehol. Výsledkom je zvýšená citlivosť, stabilita vozidla a príjemnejší zážitok z jazdy.

Výkonná a stabilná brzdná sila je zabezpečená použitím celodiskového brzdového systému s ventilovanými prednými kotúčmi s priemerom 262 mm a zadnými plnými kotúčmi s priemerom 239 mm. Medzi elektronických asistentov, ktorí zlepšujú brzdný výkon a zlepšujú stabilitu vozidla, patria: protiblokovací brzdový systém (ABS), elektronické rozdeľovanie brzdnej sily (EBD), brzdový asistent (BA), VSA a asistent rozjazdu do kopca (HSA).

Komplexný prístup spoločnosti Honda k charakteristikám NVH (hluk, vibrácie, tvrdosť) zabezpečuje minimálnu úroveň hluku spôsobeného motorom, vozovkou a vetrom. Časť karosérie v priestore prístrojovej dosky znižuje prenosové cesty hluku. Medzery v izolačnej vrstve boli zredukované na absolútne minimum. Volant disponuje modulom „plávajúceho“ prídavného zádržného systému (SRS), ktorý funguje ako dynamický tlmič a minimalizuje mikrovibrácie volantu.

Aerodynamické kryty pod vozidlom minimalizujú hluk spôsobený prúdením vzduchu a zároveň pomáhajú znižovať odpor na prvotriednu úroveň. Jazz celkovo pôsobí a znie bezkonkurenčne sofistikovane vďaka úsiliu inžinierov spoločnosti Honda, ktorí dosiahli pevnú kompozíciu a prepracovanú dynamiku.

 

 

  1. Nový výkonný a účinný 1,5-litrový benzínový motor i-VTEC

 

  • Jazz sa prvýkrát dodáva aj s 1,5-litrovým benzínovým motorom i-VTEC
  • Maximálny výkon je 130 koní, maximálny krútiaci moment 155 Nm
  • Ľahké motorové komponenty a optimalizovaný tvar piestov
  • S prevodovkou CVT dosahuje najvyššiu efektivitu a priemernú spotrebu paliva 5,4 l/100 km

 

Nový Jazz sa prvýkrát v Európe dodáva s 1,5-litrovým benzínovým motorom i-VTEC. Vďaka kombinácii vysokého výkonu a nízkej spotreby paliva produkuje motor výkon 130 k (96 kW) pri 6600 ot/min a maximálny krútiaci moment 155 Nm pri 4600 ot/min.

1,5-litrový benzínový motor i-VTEC spoločnosti Honda spĺňa prísne emisné normy Euro 6 a dosahuje spotrebu paliva 5,4 l/100km (52,3 mpg) a hodnotu emisií CO2 už od 124 g/km – pri vybavení voliteľnou automatickou prevodovkou CVT.

Nový Jazz dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h (62 mph) za 8,7 sekundy (manuálna prevodovka) a za 10,0 sekundy (CVT). Samotný systém CVT bol prepracovaný tak, aby pri zrýchľovaní poskytoval lineárnejšiu a kultivovanejšiu odozvu.

Technológie VTEC (variabilné časovanie ventilov a elektronické riadenie zdvihu) a VTC (variabilné riadenie časovania) od spoločnosti Honda sú skombinované s priamym vstrekovaním, hrubými nasávacími kanálmi s turbulentným prúdením a piestami s optimalizovaným tvarom, vďaka čomu poskytujú výhody v oblasti výkonu a účinnosti. Úspora hmotnosti 1,5-litrového motora i-VTEC sa dosiahla znížením hmotnosti kľukového hriadeľa a použitím nezávislých viečok ložísk.

Benzínový motor i-VTEC s objemom 1,3 litra a výkonom 102 koní (75 kW) sa bude okrem novej triedy Dynamic aj naďalej dodávať do všetkých modelov Jazz. Maximálny krútiaci moment je 123 Nm pri 5000 ot/min.

1,3-litrový benzínový motor i-VTEC využíva systém EGR (recirkulácia výfukových plynov) chladený vysokým prietokom, ako aj elektronické ovládanie vačkového hriadeľa s variabilným riadením časovania (VTC), ktoré optimalizuje časovanie nasávacích ventilov aj pri studenom motore. S cieľom maximalizovať tepelnú účinnosť sa kompresný pomer zvýšil na 13,5:1.

Hodnoty emisií CO2 1,3-litrového motora i-VTEC sa začínajú od 106 g/km a oficiálna priemerná spotreba paliva v kombinovanom cykle je 4,6 l/100 km (61,4 mpg) s prevodovkou CVT.

Pri oboch benzínových motoroch pomáhajú vodičovi dva špeciálne riadiace programy prevodovky CVT, ktoré fungujú na základe konkrétnych situácií: skoré zaradenie nižšieho prevodového stupňa počas brzdenia (EDDB) a systém „Fast Off“.

Skoré zaradenie nižšieho prevodového stupňa počas brzdenia (EDDB) využíva motor, ktorý pomáha vodičovi v brzdení. Keď systém rozpozná spomaľovanie, jazdu z kopca alebo prejazd zákrutou inicializovaný brzdovým systémom, EDDB automaticky zvýši otáčky motora, čím zaistí brzdenie motorom. Vďaka tomu potom bude možné znova rýchlo zrýchliť po spomalení alebo rýchlo zrýchliť po prejazde zákrutou.

Systém „Fast Off“ meria, ako rýchlo vodič uvoľní plynový pedál, a zachová otáčky motora, aby sa zabezpečilo brzdenie motorom v situáciách, keď vodič uvoľní pedál rýchlo. Tento systém bol dôkladne testovaný pre európske vysokorýchlostné cesty s viacerými jazdnými pruhmi. Systém Fast Off napríklad rozpozná, kedy je vodič pripravený na predídenie vozidla vpredu, avšak nemôže dokončiť manéver kvôli vozidlu vo vedľajšom pruhu. Keď vodič rýchlo uvoľní plynový pedál, aby nechal predísť vozidlo vzadu, systém Fast Off zachová vysoké otáčky motora s cieľom pripraviť sa na dokončenie predbiehania.

Prevodovka CVT umožňuje motoru fungovať väčšinu času v najúčinnejšom rozsahu neustálymi zmenami prevodového pomeru namiesto úpravy otvorenia škrtiacej klapky motora. Prevodovka CVT, ktorú automaticky riadi systém riadenia motora, vyberá optimálny pomer v rámci siedmich simulovaných rýchlostí v závislosti od otáčok motora, polohy škrtiacej klapky a vstupu vodiča.

 

  1. Športovejšie štýlové úpravy exteriéru a nové špecifikácie verzie Dynamic

 

  • Odvážny nový dizajn masky s mriežkou s motívom krídla je spoločný pre celú rodinu vozidiel Honda
  • Športový štýl exteriéru pôsobí sofistikovaným a upraveným vzhľadom
  • Nová verzia Dynamic prináša ďalšie zlepšenia exteriéru a kabíny
  • Pridaním metalickej Skyride Blue sa rozširuje aj výber farieb

 

Zmenami exteriéru sa nový Jazz zaraďuje do najnovšieho štýlu rodiny Honda vrátane použitia motívu krídla na svetlometoch a prednej maske. Ostro tvarovaný predný nárazník má okolo vzduchových prieduchov agresívnejšie kontúry. Plytšie sekcie zadnej masky sú nad lichobežníkovou spodnou sekciou prepojené lesklou čiernou ozdobnou lištou.

Nový Jazz si zachováva známu bezpečnú a uhladenú siluetu, so zužujúcimi sa líniami na boku karosérie, ktoré stúpajú od predných podbehov a dynamicky tvarovanými bočnými panelmi, ktoré mu dodávajú účelový výzor naklonenia vpred. V zadnej časti predstavuje výrazný estetický prvok takmer vertikálne zadné okno a hranaté zadné kombinované svetlá zvýrazňujú odvážny dizajn. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou modelu Jazz má revidovaný model odvážnejší a športovejší tvar.

Nová verzia Dynamic sa vyznačuje tenším predným predelom pod spodnou maskou a difuzérom s trojitým usmerňovačom k zadnému nárazníku. Oba tieto prvky sú ukončené športovou červenou zvýrazňujúcou linkou. Do výbavy verzie Dynamic patria aj svetlomety LED, predné hmlové svetlá, obruby bočných prahov, spojler zadných dverí a lesklé čierne zliatinové disky 185/55 R16.

Nový Jazz sa dodáva v štyroch metalických farbách (striebornej Alabaster Silver, striebornej Tinted Silver , modrej Brilliant Sporty Blue a modrej Skyride Blue), dvoch perleťových farbách (bielej White Orchid a čiernej Crystal Black) a v dvoch nemetalických farbách (červenej Milano Red a oranžovej Sunset Orange). Skyride Blue je novou farbou pre Jazz a završuje modernizácie exteriéru.

Vnútri poskytuje kabína pasažierom pocit priestrannosti vďaka veľkému prednému sklu, ktoré prechádza do strešného panelu až celkom vzadu. Tento prvok spolu s veľkými prednými bočnými oknami poskytuje výnimočný výhľad smerom dopredu a vďaka nemu do kabíny vniká množstvo svetla a poskytuje pohodlný výhľad smerom von s pocitom otvorenosti, no zároveň bezpečia pre pasažierov.

Rozvrhnutie kabíny Jazzu je navrhnuté funkčne, aby podporilo koncentráciu vodiča na riadenie a súčasne poskytovalo pasažierom priestor, v ktorom môžu relaxovať.

Stredový panel je mierne zošikmený smerom k vodičovi, aby poskytoval lepší výhľad a podporoval tak sebavedomie. Pohodlie kabíny pre pasažierov zvýrazňujú dômyselne umiestnené odkladacie priestory na kľúče spolu s dvomi veľkými držiakmi na nápoje v prednej časti a stredovou odkladacou schránkou v prednej lakťovej opierke, ktorá je dostatočne veľká na odloženie tabletu.

Kvalitné materiály v kabíne možno nájsť na prvotriednom sofistikovanom čiernom mäkkom povrchu palubnej dosky a obložení s prémiovými detailmi, kontrastnými materiálmi čalúnenia a doplnkami obloženia z lešteného chrómu.

Automobily verzie Dynamic majú interiér vybavený jedinečným prúžkovaným čalúnením, volant a hlavica radiacej páky sú potiahnuté kožou. Všetko je zvýraznené oranžovým švom.

Jazz má výrazný rozsah nastavení volantu a predných sedadiel, ktoré ponúkajú jednoduchosť a voľný výber vhodnej polohy pri jazde.

Na bočnej palubnej doske je prístrojový panel s tromi ukazovateľmi, z ktorých každý je lemovaný „vznášajúcimi sa“ svetelnými kruhmi. Funkcia ECO Assist od spoločnosti Honda mení farbu podsvietenia rýchlomeru z bielej na zelenú pri palivovo efektívnej jazde.

Ovládacie prvky na volante umožňujú vodičovi prepínať medzi rôznymi informačnými zobrazeniami na multifunkčnom informačnom LCD displeji v pravom ukazovateli na prístrojovom paneli. Okrem bežných údajov palubného počítača o jazde, ako je napríklad spotreba paliva, dojazd a čas jazdy, sa na displeji zobrazujú „prerušujúce výstrahy“, keď sa aktivuje niektorý z pokročilých aktívnych bezpečnostných systémov.

 Medzi štandardné vybavenie Jazzu patrí tempomat, vyhrievané sedadlá, automatické svetlomety a bezpečnostný systém City-Brake Active. Päťpalcový audio LCD displej v strede prístrojovej dosky pomáha pasažierom ovládať rádio, hudbu z disku CD alebo z osobného zariadenia, prehrávanú prostredníctvom audio systému s výkonom 180 wattov a so štyrmi reproduktormi.

Vyššie triedy sú vybavené 7-palcovým informačno-zábavným systémom Honda Connect, zadnou parkovacou kamerou, bezkľúčovým odomykaním a štartovaním, ako aj pokročilými bezpečnostnými technológiami ako je upozornenie pred čelnou kolíziou, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu a rozpoznávanie dopravných značiek.

Systém Honda Connect disponuje používateľským rozhraním založeným na aplikáciách, ktoré sa ovládajú dotykovo, rovnako ako u moderných smartfónov. Aplikácie poskytnú rýchly prístup k internetovým službám vrátane dopravných hlásení v reálnom čase, správ a počasia, sociálnych sietí a internetových hudobných staníc. Farebne odlíšené ikony systému Honda Connect zaručujú rýchlu a jednoduchú orientáciu v ovládaní.

Systém Honda Connect okrem toho disponuje množstvom možností synchronizácie so smartfónmi a inými osobnými multimediálnymi zariadeniami: WiFi, Bluetooth, HDMI a MirrorLink, čo je funkcia, ktorá zrkadlí obrazovku pripojeného kompatibilného zariadenia, ktoré je potom možné ovládať prostredníctvom dotykovej obrazovky.

Vyššie modely Jazzu disponujú zadnou bezpečnostnou kamerou, ktorá pracuje v troch režimoch: normálne zobrazenie, širokouhlé zobrazenie a pohľad zhora, pričom sa obraz zobrazuje na stredovej obrazovke palubnej dosky. Kamera premieta „dynamické vodiace čiary“, ktoré označujú smer pohybu vozidla pri aktuálnom uhle riadenia.

 

  1. Komplexný balík pokročilých bezpečnostných funkcií

 

  • Každý model Jazz je vybavený systémom City-Brake Active, ktorý pomáha predchádzať nehodám pri nízkych rýchlostiach
  • Pokročilý systém podpory riadenia disponuje piatimi aktívnymi bezpečnostnými asistentmi
  • Konštrukcia karosérie Advanced Compatibility Engineering™ zaručuje výnimočné vlastnosti v oblasti pasívnej bezpečnosti

 

Rovnako ako v prípade všetkých ostatných nových vozidiel Honda predávaných v Európe, model Jazz je vybavený množstvom prémiových aktívnych aj pasívnych bezpečnostných technológií, vďaka ktorým je jazda jednoduchšia a bezpečnejšia.

Každé nové vozidlo Jazz predané v Európe je vybavené systémom City-Brake Active (CTBA) od spoločnosti Honda. Tento systém, ktorý je špeciálne navrhnutý tak, aby predchádzal nehodám alebo zmiernil dopad nehôd pri nízkych rýchlostiach, využíva laserovú radarovú technológiu na snímanie cesty pred vozidlom a v prípade zistenia neodvratného nebezpečenstva zrážky automaticky aktivuje brzdy. Systém je navrhnutý na fungovanie pri rýchlostiach nižších ako 32 km/h. Ak systém zistí riziko kolízie, zaháji predbežné brzdenie a upozorní vodiča zvukovým aj vizuálnym varovaním a následne v prípade potreby aktivuje plné autonómne brzdenie.

Komplexný balík technológií aktívnej bezpečnosti od spoločnosti Honda, známy aj ako „Pokročilý systém podpory riadenia“ (ADAS), je k dispozícii ako voliteľná výbava základného modelu a ako štandardná výbava v modeloch strednej a vyššej triedy. Systém ADAS zahŕňa: upozornenia na čelnú kolíziu, systém rozpoznávania dopravných značiek, inteligentný obmedzovač rýchlosti, upozornenia na vybočenie z jazdného pruhu a systém podpory diaľkových svetiel.

Upozornenie na čelnú kolíziu

Systém upozornenia na čelnú kolíziu zisťuje riziko kolízie rozpoznávaním vpredu idúceho vozidla (osobného alebo nákladného) a to pomocou multifunkčnej kamery. Systém funguje, keď sa auto pohybuje rýchlosťou 15 km/h alebo vyššou. Pri zistení rizika kolízie zapne vizuálne a zvukové varovania. Vzdialenosť, pri ktorej sa spustí varovanie, je možné upraviť podľa potrieb vodiča, ktorý môže systém aj vypnúť.

Systém rozpoznávania dopravných značiek

Systém rozpoznávania dopravných značiek využíva multifunkčnú kameru na rozpoznávanie dopravných značiek vždy, keď sa vozidlo pohybuje vpred.. Systém automaticky rozpoznáva a zobrazuje značky na i-MID po prechode vozidla okolo značky.

Systém je vytvorený tak, aby rozpoznával okrúhle dopravné značky, zobrazujúce rýchlostné obmedzenia a informácie o zákaze predbiehania. Dokáže zobraziť dve dopravné značky naraz – pravá strana displeja zobrazuje len rýchlostné obmedzenia a ľavá strana zobrazuje značky „Zákaz predbiehania“ a rýchlostné obmedzenia s dodatočnými informáciami, ako napríklad obmedzenie na konkrétne poveternostné podmienky.

Inteligentný obmedzovač rýchlosti

Inteligentný obmedzovač rýchlosti je kombináciou dvoch inak nezávislých bezpečnostných systémov – nastaviteľného obmedzovača rýchlosti a systému rozpoznávania dopravných značiek. Výsledkom je pokročilá bezpečnostná asistenčná funkcia. Systém nastaviteľného obmedzovača rýchlosti, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy všetkých vozidiel Honda predávaných v Európe a reguluje maximálnu rýchlosť vozidla nastavenú vodičom.

Keď je inteligentný obmedzovač rýchlosti aktivovaný, maximálnu rýchlosť vozidla automaticky určuje platné dopravné obmedzenie detegované systémom rozpoznávania dopravných značiek. Keď vozidlo prejde popri značke indikujúcej nižšiu rýchlosť, vozidlo automaticky mierne spomalí znížením výkonu na maximálnu rýchlosť, ktorá neprekračuje rýchlostné obmedzenie. Ak vozidlo prekročí rýchlostné obmedzenie o 3,2 km/h alebo viac, zaznie zvuková signalizácia a zobrazené rýchlostné obmedzenie začne blikať.

Maximálna rýchlosť vozidla nepresiahne toto obmedzenie ani pri manipulácii vodiča plynovým pedálom. Keď vozidlo prejde popri značke s vyšším rýchlostným obmedzením, vodič bude môcť vozidlom zrýchliť na novú maximálnu povolenú rýchlosť: systém po jej dosiahnutí zabráni prekročeniu nového rýchlostného obmedzenia. Vodič môže systém kedykoľvek vypnúť.

Upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu

Upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu využíva multifunkčnú kameru na sledovanie značenia jazdných pruhov na ceste. Ak sa auto začne vychyľovať zo svojho pruhu bez použitia smerovky, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu upozorní vodiča zvukovými a vizuálnymi varovaniami. Vodič môže systém vypnúť.

Systém podpory diaľkových svetiel

Systém podpory diaľkových svetiel funguje pri rýchlostiach vyšších ako 40 km/h a automaticky zapína alebo vypína diaľkové svetlá podľa prítomnosti protiidúcich vozidiel, alebo vozidiel jazdiacich vpredu (osobných vozidiel, nákladných vozidiel aj motocyklov), bicyklov a podľa osvetlenia prostredia. Vodič môže systém kedykoľvek vypnúť.

Pasívna bezpečnosť zapracovaná do konštrukcie

Každé nové vozidlo Jazz disponuje patentovanou technológiou konštrukcie karosérie Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) spoločnosti Honda, ktorá tvorí základ výnimočnej pasívnej bezpečnosti a zvyšuje ochranu pasažierov pri náraze.

Sieť prepojených konštrukčných prvkov rovnomernejšie rozdeľuje energiu nárazu v prednej časti vozidla, čím sa zmenšujú sily prenášané na priestor pre cestujúcich. Systém ACE™ okrem toho pomáha minimalizovať možnosť podjazdu alebo výjazdu na vozidlo pri priamom alebo priamom bočnom náraze do väčšieho alebo menšieho vozidla.

Všetky nové vozidlá Jazz predávané v Európe sú vybavené šiestimi airbagmi, ktoré maximalizujú ochranu pasažierov. Predné, bočné a bočné hlavové airbagy po celej dĺžke predstavujú pokročilý inteligentný dizajn a aktivujú sa, len keď to je absolútne nevyhnutné.

Jazz je navrhnutý a skonštruovaný pre bezpečnosť a pri testoch Euro NCAP v roku 2015 dosiahol vysoké päťhviezdičkové hodnotenie.

 

  1. Technické špecifikácie

 Päťdverový hatchback s piatimi sedadlami a jednotnou konštrukciou karosérie. Možnosť výberu z dvoch benzínových motorov a dvoch prevodoviek.

 

Motor

1,3 litra i-VTEC (benzínový) 1,5 litra i-VTEC (benzínový)
Typ 4 ventily na valec 4 ventily na valec
Zdvihový objem (cm3) 1318 1498
Vŕtanie x zdvih (mm) 73,0 x 78,7 73,0 x 89,5
Kompresný pomer 13,5 11,5
Výkon 102 k pri 6000 ot/min 130 k pri 6600 ot/min
Krútiaci moment 123 Nm pri 5000 ot/min 155 Nm pri 4600 ot/min

 

Prevodovka

Motor 1,3 litra, i-VTEC 1,5 litra, i-VTEC
Manuálna – počet prevodov 6 6
CVT – počet prevodov Variabilná so 7 simulovanými prevodovými stupňami Variabilná so 7 simulovanými prevodovými stupňami

 

Pomery prevodových stupňov

1,3 litra

i-VTEC

6-rýchlostná manuálna prevodovka

1,3 litra

i-VTEC

CVT

1,5 litra

i-VTEC

6-rýchlostná manuálna prevodovka

1,5 litra

i-VTEC

CVT

1. 3,461 2,526 ~ 0,408 3,461 2,526 – 0,408
2. 1,869 1,869
3. 1,235 1,303
4. 0,948 1,054
5. 0,809 0,853
6. 0,688 0,727
Spiatočka 3,307 2,706 ~ 1,382 3,307 2,706 – 1,382
Posledný stupeň 4,625 4,992 4,625 4,992

 

Odpruženie a tlmiče

Predná časť Náprava MacPherson
Zadná časť Torzná tyč typu H

 

Riadenie

Motor 1,3 litra, i-VTEC 1,5 litra, i-VTEC
Typ Hrebeňové Hrebeňové
Počet otočení volantu (medzi krajnými polohami) 2,67 2,52
Polomer otáčania (pri kolesách) 4,9 m / 5,2 m (16“)
Polomer otáčania (na karosérii) 5,4 m

 

Brzdy

Predná časť Ventilované kotúčové
Zadná časť Kotúčové

 

Kolesá a pneumatiky

Motor 1,3 litra, i-VTEC 1,5 litra, i-VTEC
Veľkosť kolesa Pneumatiky Pneumatiky
x 15 palcov 185/60 R15 84H 185/60 R15 84H
x 16 palcov 185/55 R16 83H/V 185/55 R16 83H/V

 

Rozmery (mm)

Exteriér (mm)
Celková dĺžka 3995
Celková šírka 1694 (vrátane bočných zrkadiel)
Celková výška 1550 (bez nákladu)
Rázvor kolies 2530

 

Objem (litrov)

Batožinový priestor 354 (sedadlá v normálnej polohe) / 897 (sklopené sedadlá)
Nádrž na palivo 40

 

Hmotnosť (kg)

Motor 1,3 litra

i-VTEC

6-rýchlostná manuálna prevodovka

1,3 litra

i-VTEC

CVT

1,5 litra

i-VTEC

6-rýchlostná manuálna prevodovka

1,5 litra

i-VTEC

CVT

Pohotovostná hmotnosť (kg) 1066 1092 1104 – 1116 1124 – 1136

 

 

Výkon a spotreba paliva

Motor 1,3 litra

i-VTEC

6-rýchlostná manuálna prevodovka

1,3 litra

i-VTEC

CVT

1,5 litra

i-VTEC

6-rýchlostná manuálna prevodovka

1,5 litra

i-VTEC

CVT

Maximálna rýchlosť v km/h 190 182 190 190
 

0-100 km/h

0-62 mph (sekundy)

 

11,2

 

12,0

 

8,7

 

10,1

Spotreba paliva v meste (l/100 km) 6,2 5,4 7,2 (16”) 6,4 (16”)
Spotreba paliva mimo mesta (l/100 km) 4,4 4,2 5,1 (16”) 4,9 (16”)
Spotreba paliva kombinovaná (l/100 km) 5,1 4,7 5,9 (16”) 5,4 (16”)
CO2 kombinovaná (g/km) (l/100 km) 116 (15”)

120 (16”)

106 (15”)

114 (16”)

133 (16”) 124 (16”)

 

 

 

 

 

Mohlo by vás zaujímať:

Film Náš tip Novinky Umenie a kultúra

Bedári, oceňovaná seriálová adaptácia prichádza na slovenské obrazovky!  

Pripravte sa na to, že vás strhne nadčasové majstrovské dielo. Strhujúca adaptácia literárnej klasiky 19. storočia Victora Huga „Les Misérable“ od scenáristu Andrewa Daviesa, držiteľa ceny Bafta, bude mať svoju veľkú premiéru na televíznej stanici Epic Drama 21. decembra o 21:00. Pozoruhodná šesťdielna dráma rozpráva príbeh Jeana Valjeana, bývalého trestanca, ktorý nedokáže uniknúť tieňu svojej […]

Čítať ďalej
Automobily Náš tip Radíme Vám

Základné faktory, ktoré ovplyvňujú cenu dopravy počas zimy

Základné faktory, ktoré ovplyvňujú cenu dopravy počas zimy

Čítať ďalej
Cestovanie Novinky outdoor Príroda Radíme Vám Šport

Après-ski na korutánsky spôsob

Keď do Korutánska zavíta noc, prebúdza sa svet plný nezabudnuteľných zážitkov. Pod jagavou hviezdnou oblohou a za romantického svitu mesiaca môžu malí aj veľkí návštevníci zažiť chvíle, ktoré oslovia všetky zmysly a navždy sa zapíšu do ich pamäte. V nočnom tichu príroda ukazuje svoju ešte fascinujúcejšiu stránku: Hviezdy na oblohe žiaria ešte jasnejšie, sneh sa trbliece ešte tajuplnejšie a čistý, chladný vzduch ešte intenzívnejšie […]

Čítať ďalej