Celoštátne zmeny cestovných poriadkov pre obdobie 2017/2018 začnú platiť v nedeľu, 10 decembra.
V Bratislavskom kraji urobil v súčinnosti s krajskou samosprávou úpravy cestovných poriadkov overený slovenský dopravca Slovak Lines. Do zmien sú zapracované aj požiadavky verejnosti tak, aby viac vyhovovali ich potrebám.
Do nových cestovných poriadkov boli zapracované úpravy na základe zmien cestovných poriadkov vlakov v tých regiónoch, kde sa zabezpečuje prípojová doprava k vlakom resp. od vlakov na termináloch v Malackách, Pezinku, Senci a ostatných prestupných staniciach (Veľké Leváre, Plavecký Štvrtok, Pezinok, Grinava, Šenkvice, Cífer, Báhoň).
Aby Slovak Lines čo najlepšie vyhovel viacerým požiadavkám cestujúcich, pri príprave zmien opäť požiadal o pripomienky aj obecné a mestské úrady, školy a tiež významných zamestnávateľov v regióne. Ich požiadavky na zmeny boli vyhodnotené a ak to objektívne možnosti umožňovali, boli následné implementované do nových cestovných poriadkov. „Záleží nám, aby cestujúca verejnosť mohla pohodlne využívať naše služby v miestach a časoch, ktoré im vyhovujú. Pracujeme na tom, aby sme čo najlepšie mohli uspokojiť potreby našich zákazníkov,“ vysvetľuje generálny riaditeľ Slovak Lines Peter Sádovský.
Nové zastávky a úprava časov
Na základe požiadaviek cestujúcich pribudli nové zastávky, napríklad: Malinovo, Tri vody. Táto zastávka sa nachádza v obytnej zóne. Vzhľadom na to, že zastávka je mimo pôvodnej trasy autobusov a jej obsluhovanie je spojené so zachádzaním autobusov, zastavujú tu vybrané spoje linky 102408 Bratislava-Tomášov-Nový Život.
Na základe požiadavky mesta Malacky boli vykonané aj zmeny trasovania spojov vedených na území mesta. Zo strany zriaďovateľov zastávok obcí a miest prišli tiež požiadavky na premenovanie niektorých zastávok, napr. v Malackách bolo premenovaných sedem zastávok, jedna zastávka bola premenovaná v Hrubej Borši, a v Bratislave vo Volkswagene v zmysle zjednotenia názvov zastávok s mestskou dopravou boli premenované dve zastávky.
Vo viacerých prípadoch sa tiež optimalizovala a zreálňovala jazdná doba jednotlivých spojov, aby čo najviac zohľadňovala aktuálnu situáciu na cestách v Bratislave a okolí.
Nový cestovný poriadok Slovak Lines je zverejnený v digitálnej verzii na webe www.slovaklines.sk. Informácie o jednotlivých spojoch sú samozrejme dostupné aj na zastávkach autobusov, a cestovné poriadky v knižnej podobe, obzvlášť vhodné pre starších cestujúcich, bude možné zaobstarať si v pokladniach na Náhradnej autobusovej stanici Nivy.
Až 92 % spokojných cestujúcich
Podľa posledného prieskumu, ktorý vypracovala agentúra Focus má kladné skúsenosti s využívaním prímestských autobusových liniek Slovak Lines výrazná väčšina respondentov. Spokojnosť so službami dopravcu sa v posledných rokoch podľa vyskúmaných dát zvyšuje. Cestujúci využívajúci prímestskú autobusovú dopravu v Bratislavskom kraji udelili Slovak Lines najčastejšie kladné hodnotenia „1“ a „2“ na tradičnej školskej stupnici.
Najviac opýtaných ocenilo služby dopravcu známkou „1“ (62 % respondentov). Takmer tretina oslovených (30 % zákazníkov) uviedla známku „2“. Slovak Lines dosiahol priemerné hodnotenie 1,5. „Verím, že aj nový cestovný poriadok bude krokom k tomu, aby sa spokojnosť s našimi službami zlepšila,“ dodáva Sádovský.