Spoločnosť Honda Motor Co., Ltd. dnes oznámila že celková svetová produkcia motocyklov série Honda Super Cub dosiahla medzník 100 miliónov kusov. Pri tejto príležitosti vo svojom závode Kumamoto v Japonsku, kde sa motocykle Super Cup vyrábajú, zorganizovala spomienkovú slávnosť, na ktorej sa zúčastnil aj prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Takahiro Hačigo.
Sériová výroba prvej generácie motocykla Super Cub C100 sa začala v auguste 1958 v závode Yamato, severne od Tokia. Za jeho okamžitým predajným úspechom stálo hneď niekoľko faktorov: životnosť a účinnosť vysokovýkonného štvortaktného motora s objemom 50 cm3 (v porovnaní s dvojtaktnými motormi, ktoré sa v tom čase bežne používali), unikátny dizajn na báze nízkopodlažného chrbticového rámu, odstredivá spojka, ktorá nevyžadovala ovládanie pomocou ručnej páčky, a tiež veľký ochranný štít na nohy.
A hoci sa motocykel dočkal viacerých vylepšení, základná koncepcia sa od uvedenia prvej generácie Super Cub nezmenila a jeho unikátny štýl sa tak dostal aj do súčasných modelov. Tento dizajn nadobudol až také kultové postavenie, že v roku 2014 sa Super Cub stal prvým vozidlom, ktoré bolo v Japonsku zaregistrované ako trojrozmerná ochranná známka.
V súčasnosti spoločnosť Honda vyrába sériu motocyklov Super Cub v 16 závodoch v 15 rôznych krajinách sveta. Predávajú sa a zákazníkom prinášajú potešenie vo viac ako 160 krajinách.
Takahiro Hačigo, prezident avýkonný riaditeľ a tiež generálny riaditeľ spoločnosti Honda Motor Co., Ltd., počas slávnosti povedal:
„Honda Super Cub, vytvorená v Japonsku, stelesňuje odhodlanie spoločnosti Honda prinášať ľuďom na celom svete potešenie a obohacovať ich život. Stavila preto na nekompromisný vývoj produktov, kde zákazník vždy stojí na prvom mieste. Vďaka tomu sa séria Super Cub teší dlhoročnému uznaniu zákazníkov na celom svete a jej celková svetová produkcia dosiahla medzník 100 miliónov kusov. Honda bude aj naďalej stáť na čele meniacej sa doby a bude sa snažiť ponúkať produkty, ktoré prekonávajú očakávania našich zákazníkov.“
Hlavné medzníky série Honda Super Cub
1958 |
Začal sa predaj modelu Super Cub C100. Vzduchom chladený štvortaktný jednovalcový motor OHV s objemom 49 cm3 a výkonom 4,5 konskej sily |
1959 | Začal sa vývoz do USA. |
1961 | Celková svetová produkcia série Super Cub dosiahla medzník 1 milión kusov.
Na Taiwane sa začala prvá zahraničná výroba (na báze súprav častí dielov).
|
1964 | Začal sa predaj modelu Super Cub C65 (prvý motor OHC). |
1966 | Začal sa predaj modelu Super Cub C50 (motor OHC). |
1967 | Celková produkcia série Super Cub dosiahla medzník 5 miliónov kusov. |
1974 | Celková svetová produkcia série Super Cub dosiahla medzník 10 miliónov kusov. |
1983 | Začal sa predaj špeciálne upraveného modelu Super Cub 50 Super Custom.
Dosahoval spotrebu 0,56 l/100 km (hodnota získaná počas testu s ustálenou rýchlosťou 30 km/h). |
1988 | Začal sa predaj modelu Press Cub. |
1992 | Celková svetová produkcia série Super Cub dosiahla medzník 20 miliónov kusov. |
1997 | Začal sa predaj modelu Little Cub. |
2005 | Celková svetová produkcia série Super Cub dosiahla medzník 50 miliónov kusov. |
2007 | Honda namontovala do modelov Super Cub 50, Press Cub 50 a Little Cub svoj elektronicky ovládaný systém vstrekovania paliva PGM-FI. |
2008 | Celková svetová produkcia série Super Cub dosiahla medzník 60 miliónov kusov (apríl).
50. výročie predaja motocyklov Super Cub |
2009 | Začal sa predaj modelov Super Cub 110 a Super Cub 110 Pro. |
2013 | Začal sa predaj modelu Cross Cub. |
2014 | Motocykel Super Cub sa vďaka svojmu tvaru stal prvým vozidlom, ktoré bolo v Japonsku zaregistrované ako trojrozmerná ochranná známka.
Celková svetová produkcia motocyklov značky Honda dosiahla medzník 300 miliónov kusov. |