ONLINE MAGAZIN

Nová Honda Civic 2017

Nová Honda Civic už čoskoro príde na slovenský trh.

Oficiálny celoeurópsky začiatok predaja, 18. marec 2017, sa nezadržateľne blíži, preto by som vás rád zoznámil s detailami novej generácie Honda Civic Hatchback.

 

 

  • Úvod: úplne nový päťdverový Civic predstavuje doteraz najlepšiu dynamiku a dômyselnosť
  • Športový, jedinečný dizajn
  • Vyvinutý pre strhujúci a dynamický zážitok z jazdy
  • Úplne nové benzínové motory poskytujú kombináciu dynamických vlastností, prvotriedneho výkonu a vynikajúcej spotreby paliva
  • Uchováva si prvotriedny priestor v interiéri s vylepšenou použiteľnosťou
  • Honda Connect novej generácie ponúka zdokonalené intuitívne ovládanie
  • Vďaka systému Honda SENSING je nový Civic jedným z najbezpečnejších vozidiel vo svojej triede.

Na konci článku je galéria fotografií.

 

Najnovší model Honda Civic desiatej generácie je dynamický, päťdverový športový hatchback. Predstavuje významný krok vpred pre spoločnosť Honda v segmente C vďaka najväčšiemu vývojovému globálnemu programu jediného modelu v histórii spoločnosti.

Civic je pre spoločnosť Honda v Európe hlavným modelom a stojí za silným predajom značky a výrobným dedičstvom v regióne. Pre mnohých európskych zákazníkov je Civic synonymom značky Honda a tím vývojárov sa zameral na dynamické omladenie Civicu tak, aby sa zaradil do svojej vlastnej ligy.

„Vytvorenie modelu Civic desiatej generácie je jedným z najkomplexnejších a najambicióznejších vývojových programov nového modelu, na aký sa spoločnosť Honda podujala,“ hovorí Mitsuru Kariya, hlavný inžinier a vedúci globálnych projektov. „Okrem bezprecedentného zanietenia tímov výskumu a vývoja, tento proces zahŕňal aj predaj a výrobu na celom svete, od Severnej Ameriky a Japonska, až po Európu, Južnú Ameriku a Áziu. Toto auto, doposiaľ najšportovejší Civic, stanovuje základ pre triedu kompaktných vozidiel v zmysle dynamického výkonu, palivovej účinnosti, priestrannosti, bezpečnosti a kvality interiéru.“

 

Dosiahnutie vedúceho postavenia v danej triede a zároveň splnenie požiadaviek na predajnú cenu, palivovú účinnosť a možnosti výroby, si vyžadovalo nové myslenie a nové prístupy z hľadiska dizajnu karosérie, aerodynamiky vozidla a konštrukcie podvozku. Tím vývojárov sa pri vytváraní zrozumiteľnosti účelu spoľahol na slogan hlavného projektu „otokomae“. Otokomae stelesňuje cit pre pôvab a eleganciu a zároveň vnútornú krásu.

Tím vývojárov vykonal rozsiahle porovnávacie skúšky v skutočnej prevádzke vrátane vyhodnotenia európskych luxusných vozidiel. Na ich základe stanovil ciele pre jazdné vlastnosti, ovládanie, riadenie a NVH (hluk, vibrácie, tvrdosť), ale aj pre kvalitu interiéru a celkové vypracovanie.

Stavajúc na štyridsaťročnom dedičstve ostáva toto vozidlo verné pôvodnému konceptu Civic, teda „vozidla pre všetkých ľudí, vozidla pre svet“. Snúbi sa v ňom jedinečný dizajn, športový štýl a univerzálna praktickosť spolu s novým zameraním na pôsobivú jazdnú dynamiku.

Rozhodná silueta päťdverového hatchbacku je sebavedomým vyjadrením športového charakteru Civicu. Najnovší Civic, ktorý je širší, dlhší a nižší ako všetci jeho predchodcovia, má krátke previsy a výrazné línie, ktoré odkazujú na vysoké úrovne aerodynamickej účinnosti. Ostrá a agresívna maska, výrazné podbehy kolies a tvarované predné a zadné prieduchy naznačujú športový charakter Civicu.

Najnovší Civic bol kompletne skonštruovaný tak, aby naplnil prísľub agilnej a pôsobivej jazdnej dynamiky. Ľahká, veľmi pevná karoséria, produkt nových inovatívnych technických a konštrukčných riešení, dopĺňa nižšie položené ťažisko a nový sofistikovaný systém odpruženia, ktoré priamo prispievajú k strhujúcemu a zábavnému zážitku z jazdy.

Nová širšia a dlhšia platforma je základom prvotriedneho priestoru interiéru. Úplne nový interiér je jednoduchý, prehľadný, disponuje novými technológiami, výnimočným spracovaním a prvotriednymi materiálmi. Hlavnou zmenou oproti automobilu deviatej generácie je poloha v sede. Nižší posed poskytuje vodičovi väčší pocit spojenia s automobilom, čo ešte výraznejšie umocňuje zlepšený výhľad dopredu. Nový Civic stavia na reputácii modelu v oblasti kombinácie neprekonateľného priestoru pre pasažierov a batožinu a univerzálnej praktickej využiteľnosti. Druhá generácia informačno-zábavného a komunikačného systému spoločnosti Honda, disponuje funkciami Apple CarPlay a Android Auto.

V najnovšom Civicu sa prvýkrát predstavia dva úplne nové benzínové motory VTEC TURBO, ktoré boli vyvinuté špeciálne na to, aby poskytli výkonný, strhujúci a efektívny zážitok z jazdy.

Balík pokročilých bezpečnostných a asistenčných technológií Honda SENSING, ktorým disponuje celý rad modelov, zaisťuje, že toto vozidlo patrí k najbezpečnejším vo svojej triede.

Nový päťdverový hatchback Civic sa bude vyrábať v Európe, vo výrobnom závode Hondy v Spojenom kráľovstve, odkiaľ sa bude vyvážať do celého sveta.

Koncepty, prístup a technológie stelesnené v najnovšom Civicu predstavujú potvrdenie pozície spoločnosti Honda ako športovej a pokrokovej značky, a zároveň záväzok spoločnosti Honda voči Európe a segmentu kompaktných vozidiel.

 

  1. Športový, svieži a jedinečný dizajn exteriéru
  • Dramatická interpretácia podpisu dizajnu modelu Civic ďalšej generácie
  • Je nižší, širší a dlhší ako predchádzajúci model a preto sa vyznačuje štíhlejšími obrysmi a dobre stavaným, robustným postojom
  • Prvotriedna aerodynamika

 

Galéria fotografií je na konci članku .

Najnovší Civic vďaka asertívnemu novému postoju a zdokonalenej aerodynamike posúva dizajn do novej éry. Jeho elegantná silueta smerujúca dozadu je stelesnením sviežeho a jedinečného nového smerovania dizajnu značky Honda, ktorý sa vyznačuje výrazným a športovým charakterom. Ostré línie dopĺňa najkomplexnejší aerodynamický balík v segmente kompaktov vrátane kompletného obloženia podvozka.

Atletický vzhľad sa začína nízkymi a širokými proporciami, ktoré odrážajú zväčšenú stopu. Nový Civic je o 30 mm širší, 136 mm dlhší a 20 mm nižší než model predchádzajúcej generácie. Tieto veľkorysé rozmery podčiarkujú jedinečný dizajn a športový štýl, pričom súčasne poskytujú pôsobivú dynamiku a zväčšený priestor interiéru.

Nové väčšie a širšie kolesá a pneumatiky ešte viac zvýrazňujú široký „postoj“ a dlhý rázvor, krátke previsy a elegantný priestor kabíny pridávajú exteriéru na dynamickom výraze.

To, čo sme chceli vštepiť do úplne omladeného nového Civicu, bola nefalšovaná charizma,“ poznamenal Mitsuru Kariya, hlavný inžinier a vedúci globálnych projektov. „Nemohlo to prísť len z nového štýlu, na atletickom vzhľade exteriéru musia byť poznateľné dynamické atribúty a technológie, ktoré ležia vo vnútri vozidla.“

Medzi športové a sofistikované detaily patrí predný previs s jedinečnými vzduchovými prieduchmi, dodávajúcimi vozidlu účelovejší výzor. Výsledkom je výrazná a agresívna moderná interpretácia masky rodiny Honda s integrovanými jedinečnými prednými svetlometmi Honda.

Horný okraj predných svetlometov je zarovnaný s horným okrajom mriežky na prednej hrane kapoty, čím sa vytvára čistý a plynulý výrazný pás po celej šírke vozidla, ktorý napomáha zvýrazniť široký, dobre stavaný postoj. V závislosti od modelu disponujú tenké moderné svetlomety ostrými svetlami LED alebo projekčnými halogénovými žiarovkami. Všetky modely disponujú dennými prevádzkovými svetlami LED, ktoré osvetľujú pás v tvare hokejky na vonkajšom okraji svetlometov.

Elegantné kontúrové línie karosérie smerujúce dozadu pokračujú pozdĺž bočných strán vozidla vo forme zapustenej línie, ktorá pretína kľučky predných a zadných dverí a kulminuje v jedinečných zadných LED svetlách v tvare písmena C.

Druhá, nižšia bočná charakteristická línia sa začína pri základni predných dverí za predným kolesom, pokračuje nahor cez dvere a končí sa na podbehoch zadných kolies, čím vytvára dojem pohybu vpred, ktorý zvýrazňuje dynamický potenciál automobilu.

Agresívne sklonená línia strechy s plochou anténou prechádza do zadných stĺpikov, ktoré predlžujú zakrivenie strechy smerom k zadným rohom.

Výrazné špičky na bočných stranách strechy hatchbacku vyrastajú z koncov zadných stĺpikov smerom k horným rohom zadného skla a spájajú sa s „plávajúcim“ strešným spojlerom. V druhom, nižšom spojleri zadných dverí je zabudované centrálne tretie brzdové svetlo.

Ostré záhyby a tvarované vzduchové výduchy zadného nárazníka dopĺňajú dramatický a športový vzhľad. Celkový efekt je stelesnením štýlovej sofistikovanej dynamiky s jedinečným a moderným dizajnom exteriéru modelu Civic.

Nový Civic sa bude dodávať v siedmych farebných úpravách exteriéru: nemetalická červená Rallye Red, metalické farby strieborná Lunar Silver, sivá Polished Metal and modrá Brilliant Blue, a perleťové farby biela White Orchid, čierna Crystal Black a sivá Sonic Grey.

V prípade verzie s 1,5 litrovým motorom VTEC TURBO sa budú môcť zákazníci rozhodovať medzi výbavami „Sport“, „Sport Plus“ alebo „Prestige“, pričom každá z nich sa bude vyznačovať prémiovou kvalitou exteriéru. Výbavy Sport a Sport Plus sa pýšia zvýraznenejšími prednými a zadnými spojlermi, ozdobnými bočnými lištami a exkluzívnym dizajnom 17-palcových zliatinových kolies. Disponujú aj svetlometmi LED a prednými hmlovými svetlami a ich zadná časť sa vyznačuje v strede umiestneným dvojitým výfukovým potrubím s pochrómovanými koncovkami.

Výbava Prestige sa vyznačuje diskrétnou sofistikovanosťou, ku ktorej sa pridávajú aj pochrómovaná predná mriežka, pochrómované kľučky dverí a chrómová úprava okolia bočných okien.

Prvotriedna aerodynamika

Tím vývojárov spoločnosti Honda sa snažil dosiahnuť aerodynamicky najúčinnejšiu karosériu v segmente kompaktných vozidiel a vyváženosť nízkeho aerodynamického odporu so stabilitou pri vysokých rýchlostiach. Podarilo sa mu to dosiahnuť prostredníctvom dôkladného riadenia prúdu vzduchu ponad vozidlo a pod ním, s cieľom minimalizovať vztlak.

CdA – kombinácia koeficientu odporu (Cd) a čelnej plochy (A) – sa zlepšila o 3 percentá v porovnaní s doterajšími prvotriednymi hodnotami Civicu podľa údajov interných testov spoločnosti Honda.

Zdokonalený dizajn predných stĺpikov a zadných nárazníkov minimalizuje rušenie obtekajúceho prúdu vzduchu a predná mriežka je tvarovaná tak, aby znižovala straty vzduchu pre chladenie motora. Kryty pod motorom a podlahou vytvárajú takmer úplne plochý spodok vozidla a laterálne usmerňovače, nachádzajúce sa pred každým podbehom, pomáhajú usmerňovať prúd vzduchu okolo kolies. Tieto opatrenia prispievajú k efektívnemu prúdeniu vzduchu a znižujú aerodynamický odpor.  Inžinieri spoločnosti Honda vyvinuli dizajn kolies, ktorého výsledkom je ďalšie zníženie o štyri percentá.

K zlepšeniu aerodynamickej efektivity prispieva aj krátky predný previs. Lisované oceľové tlmiče výfuku majú aerodynamický tvar a eliminujú nutnosť dodatočného krytu zadnej spodnej časti vozidla.

Aerodynamické vlastnosti ešte zlepšujú aj zapustené čelné a bočné sklá a minimalizované medzery medzi panelmi.

Dôležitú úlohu v riadení prúdu vzduchu, vystupujúceho zo zadnej časti vozidla, hrá spodný spojler zadných dverí. Je špeciálne navrhnutý tak, aby jeho presná konfigurácia šírky a výšky vytvárala čistý prúd vzduchu znížením turbulencie za vozidlom. Podieľa sa tak na zvýšení aerodynamickej efektivity Civicu.

 

  1. Kompletne nová platforma bola vyvinutá pre strhujúci a dynamický zážitok z jazdy

 

  • Nový Civic je výsledkom najväčšieho vývojového programu jednotlivého modelu v histórii Hondy
  • Doteraz najstrhujúcejší a najzábavnejší zážitok z jazdy v modeli Civic
  • Nižší, športovejší posed vodiča. Nové nastavenie odpruženia zabezpečuje výnimočné ovládanie a jazdný komfort
  • Zdokonalené riadenie hluku, vibrácií a tvrdosti (NVH) poskytuje špičkové zlepšenie vlastností interiéru

S vedomím, že zákazníci cieľových svetových trhov najnovšieho modelu Civic očakávajú európske štandardy kvality spracovania a dynamického výkonu, vývojový tím modelu Civic naplánoval doteraz najväčší konštrukčný program spoločnosti Honda pre jediný model, aby dokázali vytvoriť kompletne nové vozidlo.

Jeho cieľom bola realizácia dynamického omladenia Civicu, vďaka ktorému dokáže konkurovať najlepším automobilom v segmente. Od prvotnej fázy vývoja platformy položil tím vývojárov základ najlepšieho vozidla na svete v triede kompaktných vozidiel vrátane vozidiel popredných európskych prémiových značiek. Tento proces hodnotenia nakoniec slúžil na definovanie cieľov nového modelu Civic v oblasti jazdy, ovládania, riadenia a hluku, vibrácií a tvrdosti, ako aj kvality interiéru a celkového spracovania.

„Už od úplného začiatku sme cieľ číslo jeden pre tento nový Civic definovali ako vytvorenie oduševneného výkonu,“ povedal Mitsuru Kariya, hlavný inžinier a vedúci globálnych projektov. „Nastavili sme ciele pre dynamické vlastnosti a dosiahli sme ich vďaka dôkladnému a vyčerpávajúcemu režimu testovania a vývoja. Výsledkom je platforma, ktorá poskytuje vynikajúcu stabilitu jazdy a kultivovanosť chodu motora, a zároveň nižšiu jazdnú polohu, zvyšujúcu sebaistotu.“

Napriek ambicióznemu konštrukčnému programu nový Civic spĺňa požiadavky koncepcie „vozidlo pre všetkých ľudí, vozidlo pre svet“ zachovaním svojej pozície ako dostupného vozidla z hľadiska ceny, spotreby paliva a vyrobiteľnosti. Proces vývoja ako taký vyžadoval nové myslenie a nové prístupy k dizajnu karosérie, aerodynamiky, pohonnej jednotky a podvozka.

Globálny program, z hľadiska svojho rozsahu pre spoločnosť Honda doteraz bezprecedentný, zahŕňal varianty s piatimi a štyrmi dverami, kupé a Type R. Všetky boli súčasťou jedného vývojového projektu, ktorého cieľom bolo prekročiť hodnotiace kritériá pre európsku kvalitu a výkonnostné normy.

Vývoj päťdverového modelu Civic pre Európu prebiehal za pomoci rozsiahlych testov na cestách v Nemecku a Veľkej Británii.

Nová pokročilá jednoliata platforma

Dizajn novej platformy, výber materiálov, konštruktérske procesy a nové výrobné techniky boli kľúčové pri vytváraní ľahšej a výrazne pevnejšej konštrukcie. Je o 16 kg ľahšia ako u modelu Civic predchádzajúcej generácie, no zároveň má o 52 percent väčšiu torznú tuhosť. Zlepšenia v oblasti tuhosti a dizajnu jednoliatej konštrukcie prispeli k výraznému zlepšeniu charakteristík hluku, vibrácií a tvrdosti (NVH).

Medzi výrazné dizajnové prvky platformy patria predné a zadné predelové „kruhy“, ktoré obkolesujú celý priestor interiéru kabíny. K väčšej pevnosti platformy prispieva aj konštrukcia prednej podlahy s nízkou citlivosťou vrátanie priečnych vzpier pred priestorom motora a medzi spodnými časťami predných a stredových stĺpikov.

Ľahké materiály s vysokou pevnosťou, použité v rôznych častiach konštrukcie zvýšili pevnosť a nárazovú bezpečnosť. Bolo rozšírené použitie za tepla lisovanej ocele, ktorej použitie sa v porovnaní s predchádzajúcim Civicom, zvýšilo zo šiestich na 12 percent.

 

Použitie dielov z ocele s vysokou pevnosťou zvyšuje pevnosť a znižuje výslednú hmotnosť celého rámu karosérie. Medzi najvýznamnejšie oblasti z hľadiska celkovej pevnosti platformy patria napríklad stredné stĺpiky a spodné prahy.

Ďalšia inovácia je súčasťou procesu montáže karosérie, pri ktorej sa využíva inovatívna vysoko efektívna technika spájania. Najprv sa zmontuje celý vnútorný rám, potom vonkajší rám a potom spoje. Táto technika sa líši od bežnej metódy montáže rámu karosérie, kedy sa najprv zmontuje vonkajší rám a potom nasleduje vnútorná montáž a spoje. Táto nová výrobná technológia významne prispieva k celkovej tuhosti karosérie.

Pri zváraní s krátkym rozstupom sú bodové zvary v kritických oblastiach jednoliatej konštrukcie od seba vzdialené 20 mm v porovnaní s tradičným rozstupom od 40 mm do 45 mm. Tento postup prispieva k väčšej tuhosti a odolnosti.

Vďaka týmto dizajnovým, konštrukčným a výrobným inováciám sa zvýšila celková ohybná tuhosť karosérie o 65 percent v porovnaní s predchádzajúcou generáciou modelu Civic, a torzná tuhosť sa zvýšila o 41 percent. To poskytuje lepšiu príležitosť na vyladenie odpruženia pre dokonalú jazdu a ovládanie.

Doposiaľ najagilnejší a dynamicky vyladený Civic

Zdokonalená platforma zabezpečuje optimalizovaný základ pre najsofistikovanejšiu dynamiku podvozku, doteraz dosiahnutú v modeli Civic. Tím dizajnérov si stanovil cieľ dosiahnuť špičkové ovládanie jazdný komfort.

Úplne nové odpruženie, nižšie položené ťažisko a výrazne vyššia tuhosť karosérie pomáhajú tomuto Civicu najnovšej generácie dosiahnuť doteraz najpôsobivejšie jazdné vlastnosti. Jazdný komfort je výnimočný a je výsledkom vyčerpávajúceho vývoja a zamerania sa na zlepšovanie techník a technológií tlmenia.

Poloha palivovej nádrže Civicu sa zmenila a podlaha vozidla je nižšie ako u súčasného modelu. V kombinácii s revíziami podvozku a odpruženia  sa ťažisko najnovšieho modelu posúva o 10 mm nižšie. Tieto zmeny zároveň umožnili nastaviť jazdnú polohu bližšie k vozovke, bedrový bod je o 35 mm nižšie, čím sa dosiahol športovejší dojem.

V prednej časti poskytuje predné odpruženie so vzperou MacPherson s nižším ramenom väčšiu laterálnu pevnosť pre lineárne ovládanie a nižšiu pozdĺžnu pevnosť pre optimalizovaný súlad pri jazde. Dvojpastorkové hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom a meniteľným pomerom bolo vyladené špeciálne pre európske trhy. V porovnaní s ostatnými variantmi globálnej rodiny modelov Civic je päťdverový model pre Európu nastavený na rýchlejšiu a priamejšiu reakciu riadenia, s cieľom dosiahnuť ešte športovejší pocit. Dvojpastorkový systém sa prvýkrát použil vo výkonnom hatchbacku Civic Type R v roku 2015. Podobné technológie dodávajú výrobcovia automobilov bežne len do vozidiel najvyššej kategórie alebo špeciálnych vozidiel so zvýšeným výkonom.

Odozva systému posilňovača riadenia (EPS) je výnimočná vďaka zameraniu vývojového tímu na dosiahnutie okamžitej odozvy, presné držanie stopy, sofistikovanej plynulosti a citu pre bezpečnú predvídateľnosť.

Prenos vibrácií na volant sa minimalizoval zväčšením priemeru stĺpika riadenia umiestnením ľahkého motora riadenia na dvojpastorkový hrebeň a nie na jeho bežnú polohu na stĺpik riadenia. Citlivosť riadenia bola pre celkové ciele platformy z hľadiska dynamických charakteristík taká dôležitá, že vývoj EPS sa začal pred siedmimi rokmi, v úplne počiatočnej fáze konštrukčného programu platformy.

V zadnej časti automobilu sa nachádza viacprvkové zavesenie s úplne novým nastavením a nový pevný pomocný rám, ktoré sa spolu podieľajú na zvýšenej geometrickej stabilite pre mimoriadny jazdný komfort a bezpečnú jazdu pri vysokých rýchlostiach, ako aj lineárnejšie ovládanie v spojení s doladením EPS.

Veľkú pozornosť sme venovali špecifickej polohe upevňovacích bodov odpruženia, aby sa zabezpečila optimálna tuhosť a zlepšil sa výkon odpruženia. Prvýkrát na akomkoľvek modeli Honda poskytujú predné a zadné puzdrá tlmičov naplnené hydraulickou kvapalinou dokonalú izoláciu pri jazde, ako aj reguláciu vibrácií podvozka. Okrem toho, nové pomocné rámy vpredu a vzadu sú špeciálne uložené tak, aby sa sily pôsobiace pri prejazde zákrutami prenášali viac priamo na pomocné rámy cez odpruženie.

Adaptívny systém odpruženia

Vybraté špičkové modely sa vyznačujú zdokonaleným štvorbodovým systémom adaptívneho odpruženia, ktorý bol prvýkrát na svete použitý v modeli Civic Tourer v roku 2014.

Systém dovoľuje vodičovi vybrať si jednu z dvoch síl tlmenia v závislosti od jazdných podmienok. Automobil vďaka tomu poskytuje pohodlnú jazdu na diaľnici, ale aj tvrdý a agilný podvozok pri športovej jazde.. Systém má dve nastavenia – normálne a dynamické. Obe boli vyvinuté tak, aby zlepšovali stabilitu a komfort pri rôznom zaťažení a jazdných podmienkach. Elektronická riadiaca jednotka vypočítava pohyb karosérie z údajov získaných z integrovaných trojosových snímačov karosérie. Následne riadi činnosť solenoidového ventilu v každom tlmiči, ktorý reguluje prietok oleja a ten následne mení silu tlmenia.

Systém asistencie agilnej jazdy (AHA)

Systém asistencie agilnej jazdy spoločnosti Honda (AHA) je elektronický systém stabilizácie, špeciálne upravený pre európsky trh, aby reagoval na typický stav povrchu vozoviek a štýly jazdenia. Poskytovaním nenápadnej diskrétnej pomoci zvyšuje bezpečnosť a jemnými alebo rýchlejšími zásahmi do riadenia pomáha zabezpečiť plynulejšie a predvídateľnejšie správanie vozidla pri nízkych a vysokých rýchlostiach.

Špičkové zlepšenia

Konštrukcia platformy a dizajn exteriéru nového modelu Civic zabezpečujú minimálnu úroveň hluku v kabíne a jeho celkové zníženie vďaka optimálnemu riadeniu hluku, vibrácií a tvrdosti (NVH). Mimoriadne zlepšenie spočíva v minimalizácii tvorby hluku a vibrácií a ich prenosu cez konštrukciu karosérie, ale aj využitím dôkladného utesnenia a zvukovej izolácie.

Minimalizácia hluku motora pri jeho zdrojoch sa dosiahla množstvom rozličných stratégií. Napríklad rebrovanie bloku valcov motora znižuje vyžarovanie hluku a vibrácií z valcov a tuhší blok zároveň generuje aj menej hluku a vibrácií. Optimalizovaná nebola len tuhosť držiakov motora, ale aj poloha a tuhosť miest pripojenia držiakov motora ku karosérii.

Prenos rušivých síl cez karosériu sa znížil v dôsledku prirodzených vlastností tuhšej konštrukcie, ktorá je menej citlivá na vibrácie a identifikácia prenosových ciest hluku pomohla inžinierom optimalizovať konštrukciu v tých oblastiach a tak minimalizovať prenos a vyžarovanie NVH.

Na vyriešenie hluku pochádzajúceho z prostredia mimo auta sa použilo zložité tesnenie karosérie a využili sa zoštíhľovacie opatrenia.

Väčšie diely karosérie najnovšieho modelu Civic sa tvarujú a vyrezávajú pomocou počítačom podporovaného inžinierstva (CAE) kvôli zabráneniu „dunenia plechov“ a kombinácia materiálov medzi prednými a strednými stĺpikmi a prahmi znižuje zbytočné vibrácie.

V akustickom prednom skle sa používa 2,1 mm vonkajšia vrstva bezpečnostného skla, 0,7 mm stredná vrstva z akustického polyvinyl butyralu (PVB) a 1,8 mm vnútorná vrstva bezpečnostného skla, takže celková hrúbka je 4,6 mm. Táto kombinácia zabezpečuje špičkové parametre z hľadiska hluku spôsobeného vetrom. Vo dverách Civicu je trojitá vrstva tesnenia, ktorá znižuje vnikanie hluku spôsobeného vetrom a inými externými zdrojmi.

Kvôli minimalizácii vnikania hluku od vozovky sú motorový priestor nového Civicu a podlaha chránené výstelkou so zvukovo-izolačného materiálu. Tá je použitá aj v zadných podbehoch. Aj predely motorového priestoru, vnútorné a vonkajšie panely prístrojovej dosky a koberec interiéru kabínu obsahujú ďalšie protihlukové kompozity.

Tieto mimoriadne zlepšenia znamenajú tichší a uvoľnenejší interiér, ktorý menej odpútava pozornosť vodiča, ktorý sa tak môže sústrediť na pútavý zážitok z jazdy.

 

  1. Úplne nové benzínové motory VTEC TURBO s objemom 1,0 a 1,5 litra poskytujú dynamické vlastnosti, prvotriedny výkon a výnimočnú účinnosť
  • Výkon, ktorý sa vyrovná väčším motorom pre zážitok z dynamickej jazdy
  • Nové technológie optimalizujú výkon a účinnosť
  • Nová šesťstupňová prevodovka a automatická prevodovka CVT sú vyvinuté špeciálne pre Civic

 

Najnovší Civic je prvým modelom v Európe, ktorý ponúka benzínové motory Honda s turbodúchadlom. Na výber je trojvalec s objemom 1,0 litra a štvorvalec s objemom 1,5 litra. Konštrukčné dedičstvo spoločnosti Honda zahŕňa niekoľko z najoslavovanejších vysokovýkonných motorov v odvetví. Nové pohonné jednotky VTEC TURBO sú navrhnuté tak, aby v prvom rade poskytovali dynamický výkon a podporovali tak oduševnený charakter najnovšieho Civicu s pôsobivými jazdnými vlastnosťami. Tieto motory však dosahujú aj vysoko konkurenčnú spotrebu paliva a účinnosť. Oba motory budú k dispozícii s novou šesťrýchlostnou manuálnou prevodovkou alebo so špeciálne upravenou automatickou prevodovkou CVT.

Program vývoja hnacieho ústrojenstva pre nové motory VTEC TURBO bol postavený na skúsenostiach nadobudnutých počas vývoja prvej jednotky VTEC TURBO od spoločnosti Honda – dvojlitrového motora s výkonom 310 koní, ktorý debutoval v modeli Civic Type R v roku 2015. Nové benzínové jednotky VTEC TURBO s objemom 1,0 a 1,5 litra priamo nadväzujú na svojho predchodcu s objemom 2,0 litra. Aj v nich sa využívajú technológie, ktoré zvyšujú výkon a účinnosť, niektoré z nich pochádzajú z programov spoločnosti Honda pre motoristické športy.

Pohonné jednotky Civic s turbodúchadlami boli skonštruované tak, aby poskytovali výkon a krútiaci moment omnoho väčších motorov. Využívajú pritom priame vstrekovanie, kompaktné jednoduché turbodúchadlo s malou zotrvačnosťou, elektronickú reguláciu plniaceho tlaku, inteligentné elektronické variabilné časovanie ventilov a riadenie zdvihu od spoločnosti Honda (i-VTEC) ako aj technológiu riadeného dvojitého premenlivého časovania (Dual-VTC). Nový pár motorov VTEC TURBO vďaka tomu dosahuje pôsobivé jazdné vlastnosti a výnimočné hodnoty maximálneho krútiaceho momentu a výkonu. Zároveň spĺňa environmentálne charakteristiky podľa normy Euro 6, ktoré ich radia medzi špičku v danej triede.

Trojvalcová benzínová jednotka VTEC TURBO s objemom 1,0 litra poskytuje výrazné zlepšenie bežných jazdných vlastností vďaka väčšiemu krútiacemu momentu pri nízkych a stredných otáčkach motora a palivovej účinnosti, než mali motory VTEC s objemom 1,8 litra v predchádzajúcej generácii modelu Civic. Maximálny krútiaci moment 200 Nm so šesťrýchlostnou manuálnou prevodovkou je možné dosiahnuť pri 2250 ot/min a 180 Nm s prevodovkou CVT je k dispozícii v rozmedzí od 1700 ot/min do 4500 ot/min. Maximálny výkon je 129 koní (95 kW) pri 5500 ot/min. Oficiálna hodnota emisií CO2 je len 106 g/km pre model vybavený prevodovkou CVT. Jeho spotreba paliva v kombinovanom cykle NEDC je od 4,7 l/100 km (60,1 mpg).

Väčší 1,5-litrový štvorvalcový benzínový motor VTEC TURBO poskytuje v porovnaní s predchádzajúcim motorom VTEC s objemom 1,8-litra výrazne lepšie vlastnosti z hľadiska výkonu a krútiaceho momentu. Maximálny výkon je 182 koní (134 kW) pri 5500 ot/min (pri 6000 ot/min s prevodovkou CVT). So šesťstupňovou manuálnou prevodovkou možno maximálny krútiaci moment 240 Nm dosiahnuť v rozmedzí od 1900 ot/min do 5000 ot/min. S prevodovkou CVT možno krútiaci moment 220 Nm dosiahnuť v rozmedzí od 1700 ot/min do 5500 ot/min. Oficiálna hodnota emisií CO2 je 133 g/km pre model so šesťrýchlostnou prevodovkou, s kombinovanou spotrebou paliva (kombinovaný cyklus NEDC) 5,8 l/100 km (48,7 mpg).

Inžinieri spoločnosti Honda využili v každej jednotke množstvo pokročilých technológií na optimalizáciu výkonu, účinnosti a zlepšenie reakcie motorov, pričom hlavné koncepty predstavovali zníženie vnútorného trenia a zníženie hmotnosti.

Jednoduché turbodúchadlo s malou zotrvačnosťou a elektronickou reguláciou plniaceho tlaku

V porovnaní s inými motormi s malým objemom a turbodúchadlom je jednotka turbodúchadla pre VTEC TURBO kompaktnejšia, s turbínou s malým priemerom. Toto je nevyhnutnou podmienkou pre dosiahnutie maximálnej odozvy. Jednoduchá konštrukcia bloku umožňuje turbodúchadlu zvýšiť tlak dokonca aj pri relatívne malom otvorení škrtiacej klapky a nízkych otáčkach. Elektricky ovládaná regulácia plniaceho tlaku umožňuje presné ovládanie zvyšovania tlaku.

Veľký medzichladič vzduchu s nízkym obmedzením sa nachádza v spodnej prednej časti auta, kde sa do neho pri pohybe vozidla dostáva ničím nerušený prúd vzduchu. Medzichladič znižuje teplotu vzduchu vstupujúceho do motora, čím sa zvyšuje jeho hustota potrebná pre dosiahnutie vyššieho výkonu. Systém turbodúchadla využíva kvôli zníženiu hmotnosti tuhé a ľahké prívodné rúrky z umelej živice, ktoré privádzajú vzduch do medzichladiča a odvádzajú ho z neho.

Blok valcov a kľukový hriadeľ

Ľahký, pod tlakom odliaty hliníkový blok s jednotlivými zosilnenými krytmi ložísk minimalizuje hmotnosť a liatinové vložky valcov zabezpečujú trvanlivosť. Každý ložiskový čap ľahkého kovaného kľukového hriadeľa je dokonale vyleštený, aby sa znížilo vnútorné trenie.

Piesty a ojnice

Piesty motora pomáhajú udržiavať stabilné spaľovanie a ich prehĺbené dná prispievajú k jeho zlepšenej účinnosti. Ľahké piesty majú starostlivo optimalizovaný dizajn plášťov kvôli minimalizácii hmotnosti, čím sa znižujú vibrácie a zvyšuje sa ich pracovná účinnosť. Piesty v 1,5 litrovom VTEC TURBO motore sú chladené dvojitými olejovými dýzami, nasmerovanými pod dno každého piestu a piestne krúžky s iónovou povrchovou úpravou znížením trenia prispievajú k lepšej pracovnej účinnosti. Ľahké piestnice z vysokopevnej ocele sú za tepla skované do jedného kusa a potom sú „oddelené prasknutím“, čím sa vytvorí ľahšia a pevnejšia piestnica s optimálne upraveným krytom ložiska. 1,0l VTEC TURBO motor vybavený piestami s chladenými kanálmi znižuje klopanie a spotrebu paliva

Hlava valcov a ventilové rozvody

Ľahká hlava DOHC je vyrobená tlakovým odlievaním z hliníkovej zliatiny. Výfukové kanály sú odliate priamo v hlave valcov, čím sa eliminuje tradičné samostatné zberné výfukové potrubie.

Tichá reťaz s nízkym trením poháňa dvojité vačky v hlave valcov a štyri ventily na valec. Vačkový pohon si po celú dobu životnosti motora nevyžaduje žiadnu údržbu. Kvôli ďalšiemu zníženiu hmotnosti sa použili nové duté tenkostenné vačkové hriadele.

Ku zlepšeniu spotreby, emisií a výkonu prispievajú aj sodíkom naplnené výfukové ventily. Dutá komora vo ventile obsahuje sodík chladený chladiacim plášťom výfukového kanálu. Pretože vačka sa približuje až ku hlave ventilu, sodík pomáha chladiť celý ventil. Vďaka internému chladeniu ventilu odpadá nutnosť použitia obohatenej zmesi paliva, čo je bežnou požiadavkou v turbínových motoroch, kde pomáha chladiť výfukový ventil. Výsledná ochudobnená zmes znižuje emisie, zlepšuje spotrebu paliva a pomáha dosiahnuť vyšší výkon.

V hlave valcov sú menšie zapaľovacie sviečky M12, ktoré na rozdiel od bežnejších M14 šetria priestor a hmotnosť.

Systém Dual-VTC mení časovanie nasávacích a výfukových vačkových hriadeľov nezávisle a plynule, aby sa dosiahlo optimalizované spaľovanie, vyhovujúce všetkým podmienkam jazdy. Pri malých zaťaženiach sa prekrývanie ventilov môže zvýšiť, aby sa znížili hydraulické straty a zlepšila sa spotreba paliva. Pri nízkych otáčkach a vysokom zaťažení motora, napríklad pri počiatočnej akcelerácii, sa zväčšením prekrytia dosiahne zvýšenie podtlakového efektu vo výfukovom cykle, ktorý zlepšuje krútiaci moment a odozvu. Pri vysokých otáčkach a vysokom zaťažení motora, napríklad pri akcelerácii na plný plyn, sa zmenšením prekrytia dosiahne zvýšenie výkonu motora, pretože sa zlepší nasávanie aj podtlakový efekt vo výfukovom cykle.

Priame vstrekovanie

Priame vstrekovanie umožňuje zvýšiť krútiaci moment v celom pracovnom rozsahu motora a zároveň zlepšiť spotrebu paliva. Systém disponuje kompaktným vysokotlakovým čerpadlom pre priame vstrekovanie, ktoré umožňuje dosiahnuť vysoký prietok paliva a variabilnú reguláciu tlaku, ktorá optimalizuje činnosť vstrekovača. Viacotvorový vstrekovač dodáva palivo priamo do každého valca a nie do nasávacieho otvoru, ako to je v bežných systémoch so vstrekovaním paliva do otvoru. Dosahuje sa tým účinnejšie spaľovanie.

Viacotvorové vstrekovače vytvárajú vo valcoch ideálnu zmes paliva so vzduchom a tak zlepšujú riadenie emisií. Systém priameho vstrekovania upravuje svoju funkciu na základe prevádzkových podmienok. Pri spúšťaní studeného motora sa palivo vstrekuje do valcov pri kompresnom zdvihu. Vytvára sa tým efekt slabého vrstveného náboja, ktorý zlepšuje štartovanie motora a pred dosiahnutím bežnej pracovnej teploty znižuje emisie vo výfukových plynoch.

Po dosiahnutí pracovnej teploty motora sa palivo vstrekuje počas nasávacieho zdvihu, čím sa dosahuje maximálny výkon a zlepšuje sa spotreba paliva. Pomáha to vytvoriť homogénnejšiu zmes paliva a vzduchu vo valci, čomu napomáha aj konštrukcia nasávacieho kanála s turbulentným prúdením. Zlepšuje sa tak objemová účinnosť a chladiaci efekt vstupujúceho paliva zlepšuje antidetonačné vlastnosti.

 

Technológia znižujúca trenie

Oba nové benzínové motory najnovšieho modelu Civic sa vyznačujú novými technológiami znižujúcimi trenie, ktoré sú určené na zlepšenie účinnosti motora. Vonkajšia časť ľahkých hliníkových piestov má špeciálnym postupom, podľa jedinečnej schémy, nanesenú povrchovú úpravu s nízkym trením. Výsledkom je znížené celkové trenie, pretože piesty sa pohybujú v otvoroch valcov.

Úroveň trenia medzi piestami a valcami sa ešte znižuje jemným honovaním, ktoré vytvára mimoriadne jemný povrch. Jemné honovanie je dvojstupňový obrábací proces, ktorý využíva dva brúsiace procesy namiesto bežnejšieho jedného honovacieho procesu. Zlepšujú sa ním aj dlhodobé charakteristiky opotrebovania motora.

K vynikajúcej celkovej pracovnej účinnosti prispieva aj olej s nízkou viskozitou (0W-20), špeciálny dvojstupňový pretlakový ventil olejového čerpadla, olejové tesnenia s nízkym trením, špeciálna konštrukcia piestnych krúžkov s nízkym odporom, rozvodový remeň s nízkym trením a ľahký kľukový hriadeľ.

Elektronicky ovládaná (drive-by-wire) škrtiaca klapka

Systém škrtiacej klapky drive-by-wire nahrádza konvenčné plynové lanko inteligentnou elektronikou, ktorá spája plynový pedál so škrtiacim ventilom v telese škrtiacej klapky. Výsledkom je nižšia hmotnosť komponentu a rýchlejšie a presnejšie ovládanie škrtiacej klapky. Špeciálne naprogramovaný nelineárny pomer medzi plynovým pedálom a motorom ponúka zlepšenú ovládateľnosť a optimalizovanú odozvu motora, ktorá vyhovuje konkrétnym jazdným podmienkam.

Systém škrtiacej klapky od spoločnosti Honda vyhodnocuje aktuálne jazdné podmienky monitorovaním polohy plynového pedálu, polohy ventilu škrtiacej klapky, otáčok motora a rýchlosti jazdy. Táto informácia sa používa na definovanie citlivosti ovládania škrtiacej klapky, ktorá plynovému pedálu najnovšieho modelu Civic dáva pocit predvídateľnosti a citlivosti pre pôsobivejší zážitok z jazdy.

Nová šesťrýchlostná manuálna prevodovka

Prepracovaná šesťrýchlostná manuálna prevodovka je skonštruovaná špeciálne tak, aby maximalizovala účinnosť prenosu výkonu na kolesá od oboch nových osobitých športových benzínových motorov. Prevodovka je uložená v novom pevnejšom ráme, zodpovedajúcom vyšším výkonom motorov VTEC TURBO.

Hladký a presný pocit pri radení je výsledkom zdokonaleného synchronizačného krúžka v synchronizačných prevodoch. Odpor kladený pri zmene prevodového stupňa sa zmenšil o 40 percent v porovnaní s modelom Civic predchádzajúcej generácie a teraz patrí k najlepším vo svojej triede.

Špirálový mechanizmus spiatočky s pevným záberom a dvojhmotový zotrvačník výrazne znižujú hluk.

Prevodové pomery so širokým rozsahom pomáhajú dosiahnuť väčšiu environmentálnu účinnosť pri jazde po diaľniciach bez zhoršenia odozvy pri akcelerácii a zapojení vodiča v temperamentnejších jazdných situáciách.

Zdokonalená CVT, prepracovaná pre použitie s VTEC TURBO

Automatická prevodovka CVT bola prepracovaná špeciálne pre jej integráciu do nových motorov VTEC TURBO. Je výsledkom dvojročného vývojového programu, prebiehajúceho v stredisku pre výskum a vývoj spoločnosti Honda vo Frankfurte, do ktorého patril veľký počet jazdných scenárov vrátane hustej mestskej prevádzky, otvorených vidieckych ciest a vysokých rýchlostí na nemeckých diaľniciach.

Mitsuru Kariya, hlavný inžinier a vedúci globálnych projektov vysvetľuje: „Pri prestavbe CVT pre nový Civic sme čelili mnohým veľkým výzvam, ale najvyššiu prioritu mali jazdné vlastnosti. Aby sme zabezpečili splnenie nášho cieľa, vštepenia „oduševneného výkonu“ novému modelu Civic, rozhodli sme sa zabezpečiť, aby vodiči mali úplnú dôveru v schopnosť CVT poskytovať tento  dynamický a vzrušujúci pocit.“

Najvýznamnejšia konštrukčná novinka, použitá na dosiahnutie takýchto pôsobivých jazdných vlastností, je turbínový menič momentu s dvojitou škrtiacou klapkou, ktorý je použitý exkluzívne pre túto novú kombináciu s motormi VTEC TURBO.

V porovnaní s tradičnými systémami CVT, ktoré pri náročnejšej akcelerácii pôsobia ako „na gumičke“, nová jednotka zabezpečuje úplne iné, priame ovládanie otáčok motora, výsledkom čoho je lineárnejšia odozva, ktorá sa vyznačuje charakteristikami podobnými súčasnej generácii dvojspojkových prevodoviek.

Vďaka riadiacemu softvéru, používanému exkluzívne v Európe, poskytuje CVT prirodzenejšie jazdné vlastnosti prostredníctvom pocitu „radenia jednotlivých prevodov“. V celom rozsahu otáčok je takto simulovaných sedem rýchlostí prostredníctvom mapovania optimalizovanej „zmeny prevodu“, čím vodič nadobúda známy pocit radenia prevodov. Prostredníctvom preraďovačov umiestnených na volante má vodič možnosť prevziať väčšiu kontrolu v automatickom aj „manuálnom“ režime.

CVT od spoločnosti Honda má dva dodatočné programy, ktoré poskytujú bezpečnosť v závislosti na konkrétnej situácii a zdokonaľujú jazdné vlastnosti.

Skoré zaradenie nižšieho prevodového stupňa počas brzdenia (EDDB) využíva motor, ktorý pomáha vodičovi v brzdení. Keď systém rozpozná spomaľovanie, jazdu z kopca alebo prejazd zákrutou inicializované brzdovým systémom, EDDB automaticky zvýši otáčky motora, čím zaistí brzdenie motorom. Vďaka tomu potom bude možné znova rýchlo zrýchliť po spomalení alebo rýchlo zrýchliť po prejazde zákrutou.

Funkcia „Fast Off“ meria, ako rýchlo vodič uvoľní plynový pedál, a zachová otáčky motora, aby zabezpečila brzdenie motorom v kritických situáciách, keď vodič uvoľní pedál rýchlo. Tento systém bol dôkladne testovaný pre európske vysokorýchlostné cesty s viacerými jazdnými pruhmi. Napríklad systém „Fast Off“ rozpoznáva, kedy je vodič pripravený na predídenie vozidla vpredu, avšak nemôže dokončiť manéver kvôli vozidlu vo vedľajšom pruhu. Keď vodič rýchlo uvoľní plynový pedál, aby nechal predísť vozidlo vzadu, systém „Fast Off“ zachová vysoké otáčky motora s cieľom pripraviť sa na dokončenie predbiehania.

Účinnosť jednolitrového motora VTEC TURBO s CVT presahuje účinnosť väčšiny konkurenčných motorov v triede 1,0 litra s automatickými prevodovkami, ale zachováva si podobnú výkonnosť. Má aj lepšiu akceleráciu ako predchádzajúci 1,8-litrový motor s päťrýchlostnou automatikou Civic. Inžinieri Hondy ohodnotili výkonnosť 1,5-litrového motora VTEC TURBO s prevodovkou CVT ako špičkovú, pričom jeho spotreba aj tak patrí k najlepším v danej triede. (Honda interné data)

 

  1. Prvotriedny priestor v interiéri s vylepšenou použiteľnosťou
  • Najnovší Civic je priestrannejší ako predchádzajúci model
  • Väčší priestor pre pasažierov a batožinu
  • Prémiová kvalita kabíny, nový LCD prístrojový panel a univerzálna konzola dvojstupňového „technologického centra“
  • Hatchback sa pýši inovatívnym sťahovacím krytom v batožinovom priestore, ktorý sa zasúva do strany

Najnovší Civic sa snaží zachovať reputáciu modelu, ktorý poskytuje prvotriednu praktickosť a bezkonkurenčný priestor pre pasažierov a batožinový priestor. Vysokokvalitné materiály, jednoduchý a sofistikovaný dizajn a nový digitálny prístrojový displej poskytujú svieže prémiové prostredie interiéru.

„Charizmatický dizajn exteriéru pokračuje vnútri,“ vysvetľuje Mitsuru Kariya, hlavný inžinier a vedúci celého projektu. „Má modernú kabínu, v ktorej pokročilé technológie prirodzene splývajú s vysokokvalitnými materiálmi a vytvárajú vyššiu úroveň priestoru a komfortu. Celkový pocit dobrej pohody sa dosiahol nielen výnimočným výhľadom, ale aj neomylným pocitom bezpečnosti a istoty. Je to priamo v srdci nášho úspechu pri novej definícii kompaktného automobilu podľa Hondy.“

Priestrannejšia kabína

Sčasti vďaka dlhšej a širšej platforme a dlhšiemu rázvoru (až 30 mm oproti predchádzajúcemu Civicu) si pasažieri na predných a zadných sedadlách môžu vychutnávať lepší výhľad a viac priestoru s prémiovým ladením a vyhotovením.

Jazdná poloha je o 35 mm nižšia ako v prípade predchádzajúcej generácie modelu Civic, čo u vodiča a spolujazdca na prednom sedadle vytvára pocit bezpečnosti a útulnosti.Predná kapota bola znížená o 65mm, vďaka čomu sa zlepšil výhľad dopredu a nadol. Tenké predné stĺpiky (užšie o 12 mm) poskytujú výhľad dopredu najlepší vo svojej triede, v rozsahu 84,3 stupňa. V kabíne sa tým taktiež vytvoril dojem otvorenosti a vzdušnosti.

Ergonomicky tvarované predné sedadlá sú navrhnuté tak, aby poskytovali vysokú úroveň komfortu. Sedadlo vodiča disponuje 14-krokovým nastavením, aby sa zaistila optimálna poloha pri sedení. Predné sedadlá majú o 10 mm väčší rozsah posunu dopredu a dozadu a o 10 mm väčší rozsah nastavenia výšky ako u predchádzajúceho modelu Civic.

Priestor v oblasti ramien vpredu sa zväčšil o 10 mm a priestor medzi prednými sedadlami sa zväčšil o 30 mm. Priestor v oblasti ramien vzadu sa zväčšil o 20 mm, pričom aj pasažieri vzadu si budú môcť vychutnať o 95 mm väčší priestor na nohy a o 45 mm väčší priestor na kolená.

Pocit svetlosti a vzdušnosti umocňuje veľké panoramatické strešné okno, ktoré sa otvára naklonením a posunutím (k dispozícii u modelov vyššej triedy).

Prvotriedny priestor a všestrannosť batožinového priestoru

Batožinový priestor si svojou veľkosťou (478 litrov) zachováva prvenstvo v triede, ako aj jednoduchosť prístupu a všestrannosť. Zadné sedadlá sú rozdelené a skladajú sa v pomere 60:40 a malá výška prahu (679 mm) so širokým otvorom batožinového priestoru (1120 mm) v kombinácii s plochou podlahou uľahčujú nakladanie ťažkého, širokého a dlhého nákladu. Priestor skrytý pod podlahou (vo všetkých modeloch okrem S, Sport a Sport Plus) ponúka bezpečný odkladací priestor.

Inovatívny sťahovací kryt, ktorý sa zasúva do strany, zdokonaľuje všestrannosť a jednoduchosť používania batožinového priestoru. Zasúvací kryt sa dá rýchlo a ľahko vytiahnuť z „kazety“ namontovanej na boku. Pri nakladaní dlhých predmetov sa kryt dá jednoducho odopnúť a zasunúť späť do kazety. Eliminuje sa tak nutnosť pri prevážaní väčších predmetov skladať a skladovať v aute alebo mimo neho pevnú oddeľovaciu policu. V prípade potreby sa kompaktná kazeta so sťahovacím krytom môže ľahko presunúť z jednej strany batožinového priestoru na druhú, prípadne sa môže úplne vybrať.

Prémiový dizajn a kvalita interiéru

Úplne nový interiér je navrhnutý tak, aby poskytoval najpohodlnejšiu a najsofistikovanejšiu kabínu v triede kompaktných vozidiel a novému Civicu dodáva celkový moderný, štýlový a jednoduchý estetický vzhľad, dopĺňajúci ostro tvarovaný exteriér. Je to dosiahnuté horizontálnymi líniami, ktoré zvýrazňujú dojem šírky a dĺžky, a tým aj priestrannosti.

Sofistikovaný prémiový priestor umocňuje obloženie kabíny z vysokokvalitných materiálov vrátane jednoliateho mäkkého prístrojového panela s tvarovaným švom a prémiovými poťahmi sedadiel.

Konzola technologického centra

Stredová konzola má čiernu lesklú povrchovú úpravu a bola navrhnutá v štýle motívu „technologického centra“.

Nižšia časť pred radiacou pákou je konfigurovaná ako dvojúrovňový odkladací priestor vytvorený špeciálne s ohľadom na správu osobných elektronických zariadení. Predný odkladací priestor poskytuje okamžitý prístup k zariadeniam, ktoré sú na dosah ruky, a disponuje podložkou na bezdrôtové nabíjanie smartfónov, ktorá je dostupná pre niektoré stupne výbavy.

Druhá priehradka za stredovou konzolou poskytuje diskrétnejší skladovací priestor a prístup k HDMI a USB portom, ale aj 12-voltovú zásuvku. Otvor v stredovej konzole umožňuje prevliecť zasunuté káble z odkladacieho priestoru druhej úrovne do predného odkladacieho priestoru, čo uľahčuje praktické a nekomplikované pripájanie káblov a nabíjanie zariadení. Osvetlenie LED napomáha viditeľnosti do dvojúrovňového odkladacieho priestoru v noci.

Nad odkladacím priestorom sa na kontrastnom striebornom paneli nachádza niekoľko jednoduchých prehľadných ovládačov ventilácie. LED osvetlenie na strope dotvára prémiové prostredie.

Navrchu stredovej konzoly sa nachádza sedempalcový farebný dotykový displej systému Honda Connect 2 (pozrite si ďalšiu časť). Okrem toho, že ide o dotykové ovládacie zariadenie pre informačno-zábavný systém a klimatizáciu, displej je vo vyšších triedach prepojený aj s cúvacou kamerou.

Pred vodičom poskytuje úplne nové rozloženie prístrojového panelu dobrý prehľad a vysoko intuitívne používanie. Nový sedempalcový farebný displej TFT-LCD s rozhraním s informáciami pre vodiča (DII) zaberá stredovú časť úplne nového prekonfigurovaného prístrojového panela. Obsahuje aj veľký digitálny tachometer, v závislosti od výbavovej úrovne modelu s analógovým alebo digitálnym zobrazením otáčok, a digitálnu hodnotu rýchlomera. V displeji DII môže vodič prepínať medzi rôznymi obrazovkami informačno-zábavného systému vrátane navigačných pokynov, textu správ SMS a e-mailov (doplnené odozvami aktivovanými hlasom), informácií o hudobnej stope, kontaktov smartfónu, informácií o trase a informácií inteligentnej údržby vozidla. Vo výbave Sport môžu vodiči sledovať aj úroveň asistencie turbodúchadla.

Primárny displej lemujú ukazovatele teploty chladiacej kvapaliny a hladiny paliva, taktiež na displejoch TFT-LCD. Všetky tieto displeje sú vysokokontrastné, jednoducho čitateľné a majú moderné písmo. Keď vodič nastúpi do vozidla, prístrojový panel sa postupne rozsvieti, čím poskytne sofistikované príjemné uvítanie.

Rolovanie a výber informácií, ktoré sa majú zobraziť na DII, sa vykonáva pomocou dotykových ovládacích prvkov na ľavom ramene volantu. Vodičovi poskytuje možnosť prechádzať režimami DII a upravovať nastavenia, vyhľadávať podľa abecedy napríklad kontakty alebo hudobné skladby, ako aj vyberať preferované informácie, ktoré sa majú zobraziť na DII prístrojového panela. Na ľavom ramene volantu sa nachádzajú aj integrované ovládacie prvky telefónu Bluetooth®3 HandsFreeLink®. Kombinácia dotykových ovládacích prvkov a displeja DII v priamom zornom poli vodiča pomáha minimalizovať rušenie vodiča počas jazdy.

Druhým dotykovým ovládacím prvkom na pravom ramene volantu sa ovládajú nastavenia adaptívneho tempomatu a nastavenia systému LKAS.

Nový Civic obsahuje chladiacu náplň s omnoho menším vplyvom na globálne otepľovanie (GWP). V niektorých triedach je dostupný aj trojstupňový ohrev predných sedadiel a ohrev zadných sedadiel.

Nový Civic ponúka aj funkciu Brake Hold, využívanú pri dočasnom zastavení, napríklad na semaforoch alebo križovatkách so silnou prevádzkou, ale aj tlačidlo štartovania, bezkľúčové odomykanie dverí a automatické stmievanie spätného zrkadla.

 

  1. Honda Connect novej generácie je vylepšený a intuitívnejšie prepojený informačno-zábavný systém
  • Nový sedempalcový displej Advanced Touch IPS
  • Kompletná integrácia smartfónov s Apple CarPlay® a Android Auto
  • V automobile sú zabudované aj ďalšie aplikácie, okrem iného aj mapy, odosielanie správ a hudba

Nový Civic disponuje informačno-zábavným a pripájacím systémom Honda Connect druhej generácie, ktorý ponúka vylepšenú intuitívnu prevádzku a úplnú integráciu smartfónu prostredníctvom služieb Apple CarPlay® a Android Auto.

Výkon, stabilita a rýchlosť nového systému Honda Connect zabezpečuje vysokovýkonný systém so štvorjadrovým procesorom Nvidia Tegra 3, špeciálne vyvinutý pre extrémny multitasking, mimoriadne jemné prehľadávanie webu, brilantnú grafiku a rýchlu odozvu na vstupy. Na sedempalcovej dotykovej TFT-LCD obrazovke stredovej konzoly umožňuje aj zobrazenie kontrastnej, jasnej a mimoriadne ostrej grafiky a textu.

Pri prvom použití služby Apple CarPlay a Android Auto, majú pasažieri možnosť plynulej integrácie systému Connect.

Integrácia so službou Apple CarPlay znamená, že systém Honda Connect odteraz dokáže preniesť funkcie iPhonu do zážitku z jazdy, čím poskytuje rozhranie prostredníctvom úplne nového integrovaného displeja modelu Civic. Vodiči môžu dostávať informácie z navigácie, uskutočňovať hovory, odosielať a prijímať správy a počúvať hudbu prostredníctvom dotykovej obrazovky alebo hlasom, použitím príkazov systému Siri od spoločnosti Apple. Medzi podporované aplikácie v rámci služby CarPlay patria Telefón, Správy, Mapy, Hudba a ďalšie kompatibilné aplikácie tretích strán (ak sú špecifikované). Služba CarPlay je kompatibilná so systémom iOS 8.4 alebo novším a zariadením iPhone 5 alebo novším.

Služba Android Auto bola navrhnutá tak, aby poskytla vodičom jednoduchý intuitívny spôsob používania smartfónov so systémom Android prostredníctvom dotykového aj hlasového rozhrania, čím sa minimalizuje prípadné rušenie. Služba Android Auto je kompatibilná so systémom Android 5.0 a novším a medzi podporované funkcie patria Mapy Google, Google Now, odosielanie a prijímanie správ, hudba a niekoľko ďalších obľúbených aplikácií, v závislosti od trhu.

Sedempalcový displej dotykovej obrazovky Connect obsahuje technológiu In-Place-Switching (IPS). Poskytuje mimoriadnu kvalitu zobrazenia a kontrastné pomery, ktoré divákom poskytujú presnejšie a konzistentnejšie zobrazenie farieb, ako aj omnoho širší uhol zobrazenia než konvenčné LCD obrazovky – až 178 stupňov, čo zabezpečuje sledovanie obrazovky bez toho, aby sa vodič alebo pasažieri museli nakláňať z optimálnej polohy pri sedení.

 

Systém Connect prvýkrát umožňuje upravovať nastavenia klimatizácie, čo napomáha minimalizovať počet spínačov na prehľadnej a jednoduchej stredovej konzole.

Honda Connect poskytuje rýchly a jednoduchý prístup k internetovým službám vrátane prehľadávania internetu, dopravných hlásení, správ a počasia v reálnom čase, sociálnych sietí a internetových hudobných staníc. Obsahuje predinštalované aplikácie, pričom ďalšie sú dostupné na prevzatie zo služby Honda App Center, vďaka ktorým si majitelia môžu prispôsobiť možnosti pripojenia. Predinštalovaná aplikácia Aha ponúka bezproblémový prístup k tisícom audio staníc: kanály s hudbou, správy, podcasty a audioknihy, ako aj informačné kanály sociálnych sieti a služby založené na polohe.

Na dotykovej obrazovke sa zobrazujú informácie o vozidle, ako napríklad informácie o ceste a spotrebe paliva, a obraz zo zadnej viaczáberovej parkovacej kamery.

Systém Honda Connect možno vybaviť voliteľnou satelitnou navigáciou Garmin s vopred načítanými mapami, foto zobrazeniami križovatiek, vedením v jazdných pruhoch, oznamovaním dopravných obchádzok v reálnom čase, 3D zobrazeniami budov a terénu a funkciou Eco Routing. Bezplatné aktualizácie máp budú k dispozícii päť rokov. Ide o jedinečný benefit ponúkaný spoločnosťou Honda.

Možnosti pre dostupné konfigurácie audio systému sa môžu líšiť v závislosti od stupňa výbavy: 180-wattový systém s ôsmimi reproduktormi alebo výkonný systém s 11 reproduktormi (výkon 449 wattov).

 

  1. Vďaka systému Honda SENSING, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy v rámci celého radu, je nový Civic jedným z najbezpečnejších vozidiel vo svojej triede.

 

  • Vďaka novej konštrukcii karosérie a zdokonaleným bezpečnostným technológiám je Civic ešte bezpečnejší než doteraz
  • Tvrdší, silnejší a so zmenšeným preliačením kabíny dovnútra v prípade nehody
  • Honda SENSING je komplexný balík aktívnych bezpečnostných funkcií
  • Očakávame získanie najlepších hodnotení Euro NCAP

Najnovší Civic bol navrhnutý tak, aby dosahoval najvyššiu úroveň bezpečnosti v rámci odvetvia. Očakávame, že úspech tímu vývojárov vo forme dosiahnutia prvotriednej pevnosti a tuhosti karosérie spolu s komplexným balíkom aktívnych bezpečnostných technológií pomôže najnovšiemu Civicu získať najvyššie hodnotenia v najnovších testoch Euro NCAP.

V súlade s filozofiou spoločnosti Honda, „Bezpečnosť pre všetkých“, sú rovnaké pasívne aj aktívne bezpečnostné systémy dostupné vo všetkých stupňoch výbavy nového Civicu.

Výnimočne silná, tuhá a tvrdá platforma (pozri časť 2) poskytuje základ pre výnimočné bezpečnostné vlastnosti s konceptom „All Directions Collision Safety“. Súčasťou konštrukcie platformy je exkluzívna konštrukcia karosérie ďalšej generácie ACE™ (Advanced Compatibility Engineering) spoločnosti Honda, ktorá využíva sieť prepojených konštrukčných prvkov na rovnomernejšie rozdelenie energie nárazu. Táto konštrukčná schéma pomáha znižovať sily prenášané pri náraze na priestor pre cestujúcich a výrazne zvyšuje odolnosť voči nárazom spredu, zboku a zozadu.

V najnovšom modeli táto konštrukcia obsahuje aj „technológiu pohltenia nárazu“, v ktorej je využité závesové riešenie prednej časti rámu, a ktorá pri kolízii nasmeruje motor nadol a dozadu. Účinne to pridáva 80 mm dodatočnej vzdialenosti pre absorbovanie energie pohltenia nárazu v prednej časti vozidla a pomáha minimalizovať preliačenie kabíny v prípade kolízie.

V prípade kolízie pasažierov chráni 6 airbagov, ktoré obsahujú i-SRS a i-Side technológie.

Funkcie pasívnej bezpečnosti najnovšieho modelu Civic sú doplnené balíkom aktívnej bezpečnosti Honda SENSING a asistenčnými technológiami, ktoré sú prvýkrát v modeloch Honda namontované vo všetkých verziách. Honda SENSING patrí medzi najkomplexnejšie balíky bezpečnostných technológií vo svojej triede. Využíva kombináciu radarových a kamerových informácií a niekoľko najmodernejších snímačov, ktorými varuje vodiča a asistuje mu v potenciálne nebezpečných situáciách.

Balík aktívnych bezpečnostných technológií Honda SENSING zahŕňa:

  • Brzdový systém pre zmiernenie následkov nehody: pomáha zastaviť vozidlo, ak systém zistí, že kolízia s vozidlom vpredu je neodvratná. Zaznie výstraha a v prípade potreby sa automaticky aktivuje brzdový tlak.
  • Upozornenie pred čelnou kolíziou: skenuje vozovku pred vozidlom, aby vodič dostal upozornenie na potenciálnu kolíziu, a poskytuje vizuálne a zvukové upozornenia, ktorými vodiča vyzýva na zakročenie s cieľom vyhnúť sa zrážke.
  • Upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu: deteguje, či vozidlo nevybočuje z jazdného pruhu bez aktivácie smerovky a vodiča vyzve na vykonanie nápravy.
  • Predchádzanie vybočeniu z vozovky: využíva údaje z kamery namontovanej na čelnom skle na detekciu vybočenia vozidla z jeho jazdného pruhu. Využíva elektrický posilňovač riadenia na vykonanie jemných korekcií, aby vozidlo ostalo vo svojom pruhu, a v niektorých situáciách aplikuje aj brzdnú silu. Keď systém zistí, že vodič prevzal riadenie, vypne sa.
  • Systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu: pomáha udržiavať vozidlo v strede aktuálneho jazdného pruhu detegovaním vodorovného značenia na ceste monokulárnou kamerou a malými úpravami riadenia s cieľom udržať vozidlo medzi bielymi čiarami.
  • Adaptívny tempomat: vodičovi umožňuje nastaviť požadovanú rýchlosť a dodržiavať vzdialenosť od vozidla vpredu, čo umožňuje využiť tempomat v kľudnej premávke s meniteľnou rýchlosťou pohybu.
  • Systém rozpoznávania dopravných značiek: deteguje a automaticky rozpoznáva dopravné značky a zobrazuje ich na IID prístrojového panela.
  • Inteligentný rýchlostný asistent: kombinuje automatické rýchlostné obmedzenie nastavené vodičom pomocou systému TSR na automatické nastavenie rýchlosti vozidla s obmedzením uvedeným na poslednej dopravnej značke.
  • Inteligentný adaptívny tempomat: pionierska technológia, ktorá debutovala na modeli Honda CR-V v roku 2015. i-ACC predikuje a automaticky reaguje na iné vozidlá náhle prechádzajúce do iných jazdných pruhov na viacprúdových diaľniciach. Na snímanie polohy iných vozidiel na ceste používa kameru a radar, a na predikciu pravdepodobnosti náhleho prechodu vozidiel do vedľajších jazdných pruhov používa algoritmus, vyvinutý počas náročného výskumu na európskych cestách. Novému modelu Civic to umožňuje vykonať automatickú úpravu rýchlosti ešte predtým, ako iné vozidlá prejdú do jazdného pruhu, a tak umožňuje bezpečnú a pohodlnú jazdu.

 

Medzi ďalšie bezpečnostné technológie v najnovšom Civicu patria:

  • Informácie o mŕtvom uhle: na automatickú detekciu vozidiel v mŕtvom uhle vodiča používa radarovú technológiu a vodiča upozorní výstražným symbolom v spätnom zrkadle.
  • Systém monitorovania priečnej premávky: využíva bočné radarové snímače umiestnené v zadnej časti, ktoré pri cúvaní varujú vodiča o blížiacich sa vozidlách.
  • Viacuhlová cúvacia kamera: poskytuje vodičovi úplný výhľad a tým aj pocit istoty pri cúvaní: normálny 130-stupňový rozhľad, široký 180-stupňový rozhľad a pohľad zhora nadol.

 

Súčasťou štandardnej výbavy je aj stabilizačný asistent (VSA®) s reguláciou trakcie, ktorý zlepšuje ovládanie pri zrýchľovaní, brzdení, prejazde zákrutami, a systém nepriameho monitorovania tlaku v pneumatikách (TPMS).

 

  1. Honda of the UK Manufacturing (HUM) celosvetové výrobné centrum pre najnovší Civic hatchback
  • Najnovší model Civic hatchback sa bude vyrábať v Európe a exportovať do celého sveta
  • Kľúčovú úlohu pri výrobe Civicu bude naďalej zohrávať závod Hondy v Spojenom kráľovstve
  • Investícia do nových výrobných technológií a procesov vo výške 270 miliónov EUR
  • Dlhodobý záväzok vyrábať v Spojenom kráľovstve a Európe

Desiata generácia rodiny Civic profituje z vôbec najväčšieho vývojového programu spoločnosti Honda pre jediný model. Vozidlo bolo navrhnuté tak, aby prevyšovalo európske normy a očakávania, čím zároveň spĺňa očakávania všetkých globálnych regiónov, kde sa bude Civic predávať.

Civic je dôležitý model pre spoločnosť Honda v Európe a je hlavným hnacím motorom silného predaja spoločnosti a výrobným dedičstvom v regióne. Pre mnohých európskych zákazníkov je Civic synonymom značky Honda. Najnovší Civic hatchback pokračuje v tejto tradícii a bude zohrávať kľúčovú úlohu pri plnení plánov objemu predaja spoločnosti Honda na európskom trhu.

Globálnym výrobným centrom desiatej generácie modelu Civic hatchback je Európsky výrobný závod spoločnosti Honda, Honda of the UK Manufacturing (HUM). Spoločnosť Honda investovala 270 miliónov EUR do nových výrobných technológií a procesov v rámci prípravy na nový model, ktorý sa exportuje do celého sveta vrátane USA. Investícia je súčasťou dlhodobej vízie pre európsky závod v rámci globálnej prevádzky spoločnosti Honda.

V závode HUM sa vyrobil prvý motor v roku 1989 a prvé vozidlo v roku 1992. V súčasnosti ho tvoria dve prevádzky na výrobu automobilov a jedna prevádzka na výrobu motorov. Medzi ostatné priestory závodu patrí špeciálna testovacia dráha, jednotky na dynamické a statické skúšky, ako aj priestory určené na administratívu a zásobovanie.

Prémiová kvalita laku

Honda investovala do nových lakovacích zariadení v HUM, aby sa zabezpečilo, že kvalita laku dopĺňa vysokú kvalitu dizajnu exteriéru. Vďaka zlepšenej hrúbke laku a novému typu nanášania bezfarebného laku bude kvalita povrchovej úpravy z novej lakovne dosahovať špičkové parametre. Kombináciou týchto dvoch zlepšení sa dosiahla zlepšená hĺbka a kvalita výsledného lesku a obohatené charakteristiky odlesku. Zmeny znamenajú, že nový Civic dosiahne úrovne laku a povrchovej úpravy, blížiace sa štandardom dosiahnutým modelom Acura, prémiovou značkou spoločnosti Honda v USA.

 

Ustanovením závodu HUM ako svetového výrobného závodu pre najnovší Civic hatchback spoločnosť Honda demonštruje svoj dlhodobý záväzok výroby v Spojenom kráľovstve a Európe.

 

  1. Veľkorysé štandardné vybavenie vo všetkých výbavových stupňoch s komplexným príslušenstvom a voliteľnými balíkmi pridávajú štýl, technológie a funkčnosť

Najnovší model Civic je dostupný s veľkým množstvom balíkov príslušenstva a samostatných doplnkov, ktoré umožňujú majiteľom vylepšiť si alebo prispôsobiť auto tak, aby zodpovedalo ich osobným potrebám a vkusu.

To najlepšie zo štandardného vybavenia

Hatchback s motorom VTEC TURBO a objemom 1,0 litra

Model hatchbacku s motorom VTEC TURBO a objemom 1,0 litra sa dodáva v štyroch úrovniach výbavy: S, Comfort, Elegance a Executive.

Najnižšia výbava S je veľkoryso vybavená, okrem iného aj automatickými svetlometmi, adaptívnym tempomatom a balíkom Honda SENSING so zdokonalenými technológiami aktívnej bezpečnosti.

Ďalšou úrovňou je výbava Comfort, v ktorej sú pridané vyhrievané predné sedadlá, vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, audio systém s ôsmymi reproduktormi, 16-palcové zliatinové kolesá a klimatizácia.

Modely Elegance využívajú informačno-zábavný balík Honda Connect 2, 17-palcové zliatinové kolesá, predné a zadné parkovacie senzory, zadnú parkovaciu kameru a dvojzónovú klimatizáciu.

Najvyššia výbava Executive sa vyznačuje koženým čalúnením, prednými združenými LED svetlometmi, inteligentným bezkľúčovým otváraním a štartovaním, elektrickým sklápacím panoramatickým strešným oknom a prémiovým audio systémom (11 reproduktorov s výkonom 465 wattov). Modely výbavy Executive sú vybavené aj systémom adaptívnych tlmičov.

Hatchback s motorom VTEC TURBO a objemom 1,5 litra

Model hatchbacku s motorom VTEC TURBO a objemom 1,5 litra sa ponúka v troch triedach: Sport, Sport Plus a Prestige.

Športové modely sú vybavené 17-palcovými zliatinovými kolesami, prednými a zadnými parkovacími senzormi, zadnou parkovacou kamerou, informačno-zábavným balíkom Honda Connect 2, dvojzónovou klimatizáciou, združenými LED svetlometmi, zdvojenou stredovou koncovkou výfuku a športovým vybavením karosérie, do ktorej patrí predný prítlačný spojler, aerodynamické kryty zadného nárazníka a bočné lišty.

V modeloch Sport Plus je pridané elektrické sklápacie panoramatické strešné okno, adaptívne tlmiče, prémiový audio systém (11 reproduktorov s výkonom 465 wattov), inteligentné bezkľúčové otváranie a štartovanie a podložka na bezdrôtové nabíjanie v stredovej konzole.

Výbava Prestige rozširuje výbavu  Sport (okrem zdvojenej stredovej koncovky výfuku a športového vybavenia karosérie), navyše má chrómovú prednú mriežku a pochrómované kľučky dverí, kožené čalúnenie a vyhrievané zadné sedadlá.

Štýlové balíky Black Line a Orange Line

Zákazníci, ktorí chcú ešte viac zvýrazniť neprehliadnuteľný vizuálny efekt najnovších modelov hatchbacku Civic, majú na výber dve doplnkové štýlové úpravy exteriéru: Black Line a Orange Line.

Black Line a Orange Line majú navyše predný prítlačný spojler, bočné lišty a zadný difúzor, ako aj čierne alebo oranžové kryty spätných zrkadiel. Orange Line má v rovnakej živej farbe aj interiérové doplnky na prístrojovej doske.

Balíky príslušenstva

Na ďalšie vylepšenie funkčných vlastností všetkých modelov nového Civicu sú k dispozícii tri voliteľné balíky.

Osvetlenie a sofistikovanosť

Tento balík obsahuje osvetlenie priestoru na nohy pred prednými sedadlami, obložení dverí a stredovej konzoly, ktoré interiéru poskytuje jemné, chladné a sofistikované osvetlenie, ako aj osvetlenie prahových líšt z lešteného nerezu. Do osvetlenia priestoru patrí červené osvetlenie výbav Sport a Sport Plus, alebo modré osvetlenie v ostatných výbavách.

Cestovanie a organizácia

Aby ste dokázali udržať poriadok v batožinovom priestore a ochrániť auto pred blatom, odermi a škrabancami, môžete využiť balík Cargo Pack, ktorý obsahuje vaničku do kufra s predelmi, protišmykové gumové podložky a ochranné prvky prahu batožinového priestoru.

Oficiálne príslušenstvo Honda môže ešte viac rozšíriť možnosti cestovania prostredníctvom širokého sortimentu prídavného príslušenstva, ako sú ťažné tyče, mriežky na prevoz psov, nosiče lyží a rohože do batožinového priestoru.

Ochrana a bezpečnosť

Na ešte väčšiu ochranu automobilu pred nečistotami a poškrabaním obsahuje balík Protection Pack chránič prahu batožinového priestoru, ktorý chráni zadný nárazník pri nakladaní a vykladaní, pevné prahové lišty a trvanlivé ochranné bočné lišty.

Nabíjanie komunikačných zariadení

Bezdrôtová nabíjacia sada Honda sa postará o to, aby sa kompatibilné smartfóny počas jazdy nikdy nevybili. Položenie smartfónu na integrovanú nabíjaciu podložku umožňuje bezproblémové nabíjanie bez zbytočných káblov.

Výber štýlových zliatinových kolies

K dispozícii je aj výber 17-palcových a 18-palcových zliatinových kolies s opracovaným dizajnom, ale aj farebne zladených tak, aby dopĺňali vozidlá so štýlovými balíkmi Black Line a Orange Line.

Aj agresívny a športový spojler zadných dverí sa dodáva vo farbe karosérie alebo v odtieni Tuscan Orange, čím sa zvýrazňuje agresívny a športový štýl hatchbacku Civic.

 

  1. Technické špecifikácie
  • Všetky technické špecifické sú predbežné a môžu sa zmeniť
  • Všetky údaje o spotrebe paliva a CO2 sa môžu zmeniť v závislosti od záverečnej homologizácie

Karoséria a podvozok

Päťdverový hatchback s piatimi sedadlami a jednotnou konštrukciou karosérie. Na výber sú dva motory a dve prevodovky poháňajúce predné kolesá.

Motor

1.5  litra VTEC TURBO

Štvorvalcový benzínový

1,0 litra VTEC TURBO

Trojvalcový benzínový

6MT CVT 6MT CVT
Typ 4 ventily na valec 4 ventily na valec
Vŕtanie x zdvih 73 mm x 89,5 mm 73 mm x 78,7 mm
Kompresný pomer 10,6:1 10,0:1
Výkon 182 koní

(134 kW) pri 5 500 ot./min.

182 koní

(134 kW) pri 6 000 ot./min.

129 koní (95 kW) pri 5 500 ot./min.
Krútiaci moment 240 Nm pri 1 900 až 5 000 ot./min. 220 Nm pri 1 700 až 5 500 ot./min. 200 Nm pri 2 250 ot/min 180 Nm pri 1 700 až 4 500 ot./min.

 

Prevodovka

 

1,5 litra VTEC TURBO (benzínový) 1,0 litra VTEC TURBO

(benzínový)

Manuálna 6 rýchlostí 6 rýchlostí
CVT Variabilná so 7 simulovanými prevodovými stupňami Variabilná so 7 simulovanými prevodovými stupňami

 

Pomery prevodových stupňov

1,5 litra VTEC TURBO

6MT

1,5 litra VTEC TURBO

CVT (simulované prevodové stupne)

1,0 litra VTEC TURBO

6MT

1,0 litra VTEC TURBO

CVT (simulované prevodové stupne)

1. 3,642 0,405-2,645 3,642 0,408-2,526
2. 2,08 1,884
3. 1,361 1,179
4. 1,023 0,869
5. 0,829 0,705
6. 0,686 0,592
Spiatočka 3,673 1,264-1,858 3,673 1,552-2,706
Posledný stupeň 4,105 4,81 4,705 4,992

 

Odpruženie a tlmiče

 

Predná časť Náprava MacPherson
Zadná časť Viacnásobné prepojenie

Adaptívna regulácia tlmičov (na niektorých modeloch)

 

Brzdy

Motor 1,5 litra VTEC TURBO 1,0 litra VTEC TURBO
Úroveň výbavy Sport, Sport Plus, Prestige S Comfort, Elegance, Executive
Predná časť 16-palcové vetrané disky 15-palcové vetrané disky 15-palcové vetrané disky
Zadná časť 15-palcové plné disky 14-palcové plné disky 15-palcové plné disky

 

Kolesá a pneumatiky

Veľkosť kolesa Pneumatiky – predné Pneumatiky – zadné
x 16 palcov 215/55 R16 215/55 R16
x 17 palcov 235/45 R17 235/45 R17

 

Riadenie

Motor 1,5 litra VTEC TURBO 1,0 litra VTEC TURBO
Typ Hrebeňové s meniteľným pomerom
Počet otočení volantu

(medzi dorazmi)

2,76 2,6
Polomer otáčania kolies

 

bude určený
Polomer otáčania

(na karosérii)

bude určený

 

Rozmery (mm)

Exteriér (mm)
Celková dĺžka 4518
Celková šírka 1799
Celková šírka (vrátane bočných zrkadiel) 2076
Celková výška 1434
Rázvor kolies 2697
Rozchod vpredu 1537
Rozchod vzadu 1565

 

Objem (litrov)

Úroveň výbavy S, Sport, (litrov) Sport Plus (litrov) Executive, Prestige (litrov) Comfort, Elegance (litrov)
Batožinový priestor (metóda VDA, sedadlá v normálnej polohe, po okno) 420 420 478 478
Batožinový priestor (metóda VDA, sedadlá v normálnej polohe, po strechu) 492 492 550 550
Batožinový priestor (metóda VDA, sedadlá sklopené, po okno) 770 770 828 828
Batožinový priestor (metóda VDA, sedadlá sklopené, po strechu) 1209 1187 1245 1267
Dvojité dno (Objem je obsiahnutý v parametroch batožiny vyžšie) 6 6 64 64
Kapacita nádrže na palivo 46 46 46 46

 

Hmotnosti (kg)  vozidla s 1,5 litrovým motorom VTEC TURBO

Prevodovka 6MT CVT
Úroveň výbavy Sport,

Sport Plus

Prestige Sport,

Sport Plus

Prestige
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1307 – 1357 1334 – 1364 1340 – 1389 1366 – 1397
Max. prípustná hmotnosť (kg) 1760 1785 1790 1820
Užitočné zaťaženie (kg) 403 – 453 421 – 451 401 – 450 423 – 454

 

Hmotnosti (kg) vozidla s 1,0 litrovým motorom VTEC TURBO

Prevodovka 6MT CVT
Úroveň výbavy S Comfort, Elegance, Executive S Comfort, Elegance, Executive
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 229 – 1 243 1 275 – 1 348 1 239 – 1 253 1 284 – 1 356
Max. prípustná hmotnosť (kg) 1 645 1 775 1 655 1 775
Užitočné zaťaženie (kg) 402 – 416 416 – 427 402 – 416 419 – 491

 

Výkon a spotreba paliva vozidla s 1,5 litrovým motorom VTEC TURBO

Prevodovka 6MT CVT
Úroveň výbavy Sport Sport Plus Prestige Sport Sport Plus Prestige
Maximálna rýchlosť (km/h) bude určená bude určená bude určená bude určená bude určená bude určená
0 – 100 km/h (s) 8,2 8,3 8,4 8,2 8,4 8,5
Spotreba paliva v meste (l/100 km) 7,4 7,9
Spotreba paliva mimo mesta (l/100 km) 4,9 5,0
Spotreba paliva kombinovaná (l/100 km) 5,8 6,1
CO2 – kombinované (g/km) 133 139

 

 

 

 

 

 

 

Výkon a spotreba paliva vozidla s 1,0 litrovým motorom VTEC TURBO

Prevodovka 6MT CVT
Úroveň výbavy S Komfort Elegance Executive S Komfort Elegance Executive
Maximálna rýchlosť (km/h) bude určená bude určená bude určená bude určená bude určená bude určená bude určená bude určená
0 – 100 km/h (s) 10,4 10,8 10,9 11,2 10,2 10,6 10,8 11,0
Spotreba paliva v meste (l/100 km) 6,1 6,4 5,5 5,7
Spotreba paliva mimo mesta (l/100 km) 4,1 4,4 4,2 4,6
Spotreba paliva kombinovaná (l/100 km) 4,8 5,1 4,7 5,0
CO2 – kombinované (g/km) 110 117 106 114

 

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

 

 

Mohlo by vás zaujímať:

outdoor Radíme Vám Šport Technika

Pre Slovákov a Slovenky stále rozhoduje cena oproti kvalite, platí to aj pri výbere bicykla a elektrobicykla

Viac než 16 % opýtaných Slovákov a Sloveniek zvažuje v roku 2024 kúpiť bicykel alebo elektrobicykel sebe alebo rodinnému príslušníkovi. Najdôležitejšie kritéria pri výbere predajcu bicyklov sú pre zákazníkov ceny bicyklov a elektrobicyklov, kvalita servisu a opráv a tiež odbornosť a ochota personálu. Vyplýva to z prieskumu, ktorý Neuropea realizovala v spolupráci s CreditCall pre spoločnosť Kaktus Bike. Prieskum bol realizovaný v dňoch od 9.2.2024 […]

Čítať ďalej
Cestovanie Náš tip Novinky outdoor Umenie a kultúra

Stavať máje budú v trnavskom Kamennom mlyne aj v okolitých obciach

Akcie bohaté na spev a hudbu, pri príležitosti stavania májov, sa budú konať v utorok 30. apríla v Kamennom mlyne v Trnave, ako aj v neďalekých obciach Dolná Krupá, Suchá nad Parnou, Biely Kostol, Bohdanovce nad Trnavou a Ružindol.   O pripomenutie tradícií sa v Trnave postará univerzitný folklórny súbor Trnafčan, ktorý pripravuje druhý ročník podujatia […]

Čítať ďalej
Health Radíme Vám Tlačová správa Zdravie

Svetový deň hygieny rúk 2024: Prečo je zdieľanie znalostí o hygiene rúk stále také dôležité?

Ročne sa na celom svete podľa WHO vyskytne až 136 miliónov prípadov nozokomiálnych infekcií, teda infekcií spojených so zdravotnou starostlivosťou (HAI). Najjednoduchším preventívnym opatrením, ktoré pomáha zachraňovať životy pacientov na celom svete je správna hygiena rúk. Na jej význam poukazuje Svetový deň hygieny rúk, ktorý symbolicky pripadá na 5. mája. V európskom hospodárskom priestore sa ročne […]

Čítať ďalej