ONLINE MAGAZIN

Honda REBEL, modelový rok 2017

Honda REBEL, modelový rok 2017

Inovovaný model: Model Rebel s radovým 500cm3 dvojvalcom, ktorý je určený pre držiteľov vodičského oprávnenia A2, prichádza s novým sviežim vzhľadom. Vďaka kombinácii klasického a nového štýlu ide o atraktívny a ľahko ovládateľný stroj, ktorý svojmu majiteľovi ponúka množstvo priestoru na ďalšiu individuálnu úpravu.

17YM Rebel

 

Pre mnoho jazdcov vo veku okolo 20 rokov – generáciu Y, ktorá vyrástla v digitálnej ére – motocykle znamenajú oveľa viac, ako iba dopravný prostriedok. Musia stelesňovať životný štýl, prístup a musia svojim majiteľom umožniť vyjadrenie vlastnej identity. Očakávania týchto jazdcov sa líšia od motocyklového mainstreamu a to sa odráža i v strojoch, ktoré ich oslovujú. Musia vyhovovať ich životnému štýlu, ale zároveň musia ponúkať potenciál pre ďalšie individuálne úpravy.

Pán Keita Mikura, vedúci projektu inovatívneho modelu NM4 Vultus*, týmto požiadavkám dobre rozumie. Rád sa s týmito pravidlami hrá a vytvára stroje, v ktorých sa spája tradícia s prelomovými novými nápadmi a perspektívami. Vedúcim projektu novej Hondy Rebel je pán Mikura. Jeho tím vytvoril custom motocykel s klasickým nadčasovým vzhľadom, z ktorého však zároveň dýcha moderný a progresívny osobitý štýl. Dostupný, ľahko použiteľný a ľahko ovládateľný Rebel sa vydáva vlastnou cestou, ale zároveň predstavuje nepopísané plátno pripravené na všetko, čo predstavivosť jeho majiteľa prinesie.

* Pozrite press kit pre model NM4 Vultus.

Informácie o modeli

Vývoj modelu Rebel začal v Severnej Amerike, pričom sa tamojší konštruktéri snažili ponúknuť predstavivosti mladšej generácie jazdcov niečo iné, ako tradičné cruisery. So 471 cm3 radovým dvojvalcovým motorom vyznačujúcim sa silným záberom v nízkych otáčkach a hladkým lineárnym prísunom výkonu, je Rebel vhodný pre držiteľov vodičského oprávnenia kategórie A2. Stroj je štíhly, s nízko umiestneným sedadlom a preto je dobre ovládateľný i pri nízkych rýchlostiach. Pozícia jazdca je uvoľnená a neutrálna, s mierne roztiahnutými rukami, čo vhodne doplňujú uprostred umiestnené stúpačky.

17YM Rebel

Rúrkový oceľový rám modelu Rebel je celkom nový a dodáva obnaženej zadnej časti v „bobber“ štýle svieže a moderné línie. Pre stroj je typické maximálne využitie čiernej farby s minimom laku. Pomocou dvoch skrutiek ho je možné navyše premeniť z jednomiestneho na dvojmiestny.

Hlavné vlastnosti

 Vzhľad

Po celý čas vývoja modelu Rebel sa konštruktéri sústredili na dve slová: „JEDNODUCHÝ“ a „SUROVÝ“. Urobiť čo najviac s takým malým základom je už samo osebe umením a skúškou v minimalistickom dizajne, kde záleží skutočne na každom detaile.

A Rebel ani v tomto smere nesklame: vďaka nízkym pneumatikám a štíhlej „bobber“ siluete korunovanej strmo sa zvažujúcou 11,2-litrovou palivovou nádržou a silnými riadidlami, jazdec sedí pevne „v“ stroji. Pri každom pohľade vyžaruje z jeho obnažených línií nekonvenčná individualita.

Všetko, čo môže byť čierne, je čierne. Tým sú zdôraznené plynulé línie modelu Rebel a je zvýraznené jeho skromné lakovanie. Vysoko na prednej časti sa nachádza sugestívny kruhový svetlomet so sklenenou šošovkou s priemerom 135 mm upevnený na nosníku z hliníkovej zliatiny.

Jednodielny ukazovateľ rýchlosti má kompaktný číselník s priemerom 100 mm s negatívnym LCD displejom a modrým podsvietením a vyznačuje sa nielen atraktívnym vzhľadom, ale i dobrou funkčnosťou. Zapaľovanie sa nachádza nižšie na ľavej strane nádrže.

Model Rebel bude dostupný v nasledujúcich farebných vyhotoveniach:

 

  • čierna Graphite Black
  • matná strieborná metalíza Matte Armored Silver Metallic
  • červená Millennium Red

Sedačku a stúpačky spolujazdca je možné ľahko demontovať. Pre model Rebel bude k dispozícii široká ponuka príslušenstva na mieru, ktorá zahŕňa rúrkový zadný nosič, tašky, štítok a 12 V zásuvku.

17YM Rebel

Motor

8-ventilový kvapalinou chladený radový dvojvalcový motor Hondy Rebel s objemom 471 cm3 bol prevzatý zo športového modelu CBR500R. Vzhľadom na spôsob použitia došlo zmenou máp v systéme vstrekovania paliva PGM-FI k posunu charakteru motora od výkonu vo vysokých otáčkach typického pre rad CBR k maximalizácii krútiaceho momentu v nízkych otáčkach, ktorému sekunduje hladký a lineárny prísun výkonu v celom rozsahu. Maximum krútiaceho momentu 44,6 Nm pri 6 000 ot./min. sa spája s maximálnym výkonom 33,5 kW pri 8 500 ot./min.

Motor sa vyznačuje vynikajúcou rovnováhou medzi fyzickými rozmermi a flexibilnými výkonmi. Vŕtanie a zdvih sú 67 × 66,8 mm a kompresný pomer dosahuje hodnotu 10,7:1. Hlava valcov používa vahadlá, ktoré sú ľahké vďaka nastaveniu vôle ventilov pomocou podložiek. Preto nie je pri ventiloch nutné použiť také silné pružiny, čo sa odráža v nižšom trení.

Tichá (SV Chain) rozvodová reťaz má povrch kolíkov potiahnutý vanádom, čo znižuje trenie a zvyšuje ochranu proti prachu. Priemer nasávacích ventilov je 26,0 mm, výfukové ventily majú priemer 21,5 mm.

Trenie je znížené pridaním krúžkov na spodnej časti plášťa piesta (úprava, ktorá zvyšuje plochu povrchu a vytvára medzery, v ktorých môže prúdiť olej na zaistenie lepšieho mazania). Soľný kúpeľ AB1, ktorý sa používa po nitridovaní v soľnom kúpeli, vytvára membránu chrániacu pred oxidáciou.

Zalomenia kľukového hriadeľa sú vzájomne pootočené o 180° a hlavný vyvažovací hriadeľ je umiestnený za valcami blízko ťažiska motocykla. Primárny prevod a prevod zotrvačníka používajú zostavu 2 ozubených kolies, ktoré sú vystužené proti sebe prostredníctvom sily pružín na vyrovnanie vôlí a súčasne tým slúžia i na zníženie mechanického hluku. Protizávažie kľukového hriadeľa je špeciálne tvarované k vyvažovaciemu hriadeľu a jeho nízka hmotnosť umožňuje motoru voľne sa otáčať so zníženou zotrvačnosťou.

17YM Rebel

Kľuková skriňa je tvorená odstredivo liatymi tenkostennými prvkami. Ich vnútorná konštrukcia kladie dôraz na zníženie strát čerpaním, ktoré môžu pri zapaľovaní s posunom 180° nastať. Hlboká olejová vaňa pojme 3,2 l. Šesťstupňová prevodovka s hladkým chodom je navrhnutá tak, aby umožňovala ľahké radenie, a to najmä v meste.

Výfuk s usporiadaním 2-1 obsahuje katalyzátor na čistenie výfukových plynov, odkiaľ prechádzajú cez prvú komoru ďalej do rezonátora. Výfuk s priemerom 120 mm bol navrhnutý v štýle puškovej hlavne a zvuk, ktorý vytvára, je naplnený silnými impulzmi, ktoré dobre ladia s robustným krútiacim momentom motora.

Podvozok

K nízkemu a uhladenému vzhľadu modelu Rebel prispieva jeho atraktívny rúrkový rám, ku ktorému je na troch miestach upevnený motor. Vďaka použitej konštrukcii je rám v oblasti okolo stehien jazdca čo najužší. Závlek je 110 mm, sklon prednej vidlice dosahuje hodnotu 28°; vidlice sú pod uhlom 30° a výsledkom v kombinácii s rázvorom 1 488 mm je nízka výška sedadla (690 mm) a uprostred umiestnené stúpačky pre vyvážené a neutrálne riadenie.

17YM Rebel

Súčasťou rámu je inovatívna zadná slučka, ktorá oddeľuje sedadlo od blatníka z textúrovaného kovu. Ďalší priestor na individuálnu úpravu ponúka skrutkovaný pomocný rám z hliníkovej zliatiny.

Vzdialenosť medzi 41 mm rúrkami prednej vidlice je 230 mm, čo prispieva k lepšej ovládateľnosti, komfortu a zdôrazňuje celkový štýl stroja. Výkyvné rameno z oceľových rúrok s priemerom 45 mm je spojené s dvoma tlmičmi, ktoré umožňujú nastavenie predpätia v dvoch krokoch.

Štandardne dodávané pneumatiky Dunlop majú rozmer 130/90-16 vpredu a 150/80-16 vzadu. Štýlové 16-palcové ráfiky z hliníkovej zliatiny sú čisté a jednoduché. Predný kotúč s priemerom 264mm slúži ako zrkadlo odrážajúce drôtený výplet. Dvojpiestový predný brzdový strmeň spolupracuje so zadným jednopiestovým strmeňom. Systém ABS je súčasťou štandardnej výbavy.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Technické parametre

 

Motor
Typ Kvapalinou chladený radový dvojvalec, DOHC
Zdvihový objem (cm³) 471
Počet ventilov na valec 2
Vŕtanie´zdvih (mm): 67 x 66.8
Kompresný pomer 10.7
Maximálny výkon 33.5kW / 8.500 ot/min
Max. krútiaci moment 44.6Nm / 6.000 ot/min
Olejová náplň 3.2 l
PALIVOVÝ SYSTÉM
Karburácia PGM-FI
Objem palivovej nádrže 11.2 l
Spotreba paliva 3,85 l/100 km
ELEKTRICKÁ SÚSTAVA
Štartovanie Elektrický
Kapacita batérie 12V
Výkon alternátora 0.402kW
HNACIE ÚSTROJENSTVO
Typ spojky Mokrá hydraulická
Typ prevodovky 6 rýchlostná
Stály prevod Reťaz
RÁM
Typ Oceľový
PODVOZOK
Rozmery (D × Š × V) 2,188 x 820 x 1,094
Rázvor kolies 1488mm
Uhol prednej vidlice 28°
Závlek 110
Výška sedadla 690mm
Svetlá výška 136mm
Pohotovostná hmotnosť 190kg
Polomer otáčania 2.85m
ZAVESENIE KOLIES
Typ vpredu 41mm Teleskopická vidlica
Typ vzadu Showa, pro-link
KOLESÁ
Veľkosť ráfika Predné 16M/C x MT3.00
Veľkosť ráfika Zadné 16M/C x MT3.00
Pneumatika vpredu 130/90-16M/C 67H
Pneumatika vzadu 150/80-16M/C 71H
BRZDY
Systém ABS, Typ 2kanálové
ELEKTRICKÁ SÚSTAVA
Prístrojový panel Digitálny
Svetlomet Žiarovka 55W
Zadné svetlo Žiarovka 8.3W

 

Všetky parametre sú predbežné a môžu sa bez predchádzajúceho upozornenia zmeniť.

 

Mohlo by vás zaujímať:

Architektúra Náš tip Radíme Vám

Brno láka na 5 ikonických víl modernej architektúry

Po vlaňajšom úspechu turistického balíčka 1 víkend a 4 ikonické vily, ktorý ponúkalo TIC BRNO v spolupráci so správcami všetkých objektov, sa tento rok môžu návštevníci Brna tešiť na prírastok: Za víkend totiž majú šancu spoznať hneď 5 víl – vrátane novo otvorenej Arnoldovej vily. „Vďaka výnimočnej spolupráci piatich brnianskych inštitúcií vznikol pred dvoma rokmi […]

Čítať ďalej
Cestovanie outdoor Príroda Radíme Vám

6 romantických botanických záhrad v Maďarsku, ktoré vás túto jar opantajú

V čase, keď sa jar v Maďarsku neodvratne blíži, 35 botanických záhrad v krajine ožíva kaleidoskopom farieb a vôní. Záhrady sa prebúdzajú a stávajú útočiskom, v ktorom kvety kvitnú s bezkonkurenčnou eleganciou a vytvárajú obraz zasnenej romantiky. Pre návštevníkov zo Slovenska môžu byť tieto arboréta, ktoré nájdete v blízkosti vášho bydliska, príjemným prekvapením, a sú […]

Čítať ďalej
Náš tip Radíme Vám Umenie a kultúra

TIP NA VÍKEND

Divadlo Jána Palárika v Trnave uvedie v piatok a v sobotu obľúbenú inscenáciu venovanú Jaroslavovi Filipovi, predstavenie s názvom Púpätko bude patriť deťom od šiestich mesiacov a výstavy ponúkajú dve trnavské galérie.

Čítať ďalej