Good idea Slovakia – Dobrý nápad Slovensko je novou značkou krajiny, ktorou sa bude Slovensko prezentovať v zahraničí.
Celý proces tvorby značky krajiny trval podľa sedem rokov.
Výber značky mala na starosti komisia, v ktorej boli experti z ministerstiev zahraničných vecí, hospodárstva, dopravy, ale aj z agentúry Sario a Slovenskej agentúry pre cestovný ruch. Komisia nakoniec vybrala koncept agentúry Creative Departmen. Podľa autorky vizualizácie Simony Bubánovej bolo kľúčové nájsť niečo autentické, pôvodné a veľmi slovenské. Dôraz kládli na to, aby predstavili modernú krajinu, ktorá môže ťažiť nielen z tradícií, ale aj nápadov, vynálezov a produktov, ktoré sa dokážu v súčasnosti presadiť vo svete. „Chceli sme poukázať na to, na čo môžu byť dnes Slováci hrdí,“ zhrnula Bubánová.
Jednotnú vizuálnu identitu bude mať aj štátna správa. Jej tvorba bola takisto súčasťou zadania o obsahovej a vizuálnej identite „značky Slovensko“. Vizuál bude v tomto prípade odlíšený podľa úrovní štátnej správy. Pre ministerstvá bude používanie nového loga povinné, pre ostatné orgány ako aj samosprávu je odporúčané. Nové vizuály sa budú implementovať od 1. októbra, plné zavedenie je stanovené od začiatku roka 2017.
Zdroj: SACR