Spoločnosť Honda Motor Europe s potešením oznamuje nový ostrý vzhľad obľúbeného „mini-streetfighter“ modelu MSX125.
MSX125 nadväzuje na dlhú tradíciu zábavných a atraktívnych malých motocyklov Honda na voľný čas. Tú v roku 1963 odštartoval pôvodný model Monkey, po ktorom nasledovali Dax a Ape.
Od svojho predstavenia v roku 2013 si model MSX125 získal celosvetovú obľubu a do súčasnosti sa ho predalo vyše 300 000 kusov. Jeho mimoriadne úsporný vzduchom chladený 125 cm3 motor, výstredný vzhľad a skvelá ovládateľnosť priťahujú držiteľov vodičského oprávnenia A1, pravidelných používateľov kladúcich dôraz na ekonomiku prevádzky, majiteľov obytných automobilov aj rekreačných jazdcov. Obľubu si získal taktiež ako skvelý paddock stroj pre pretekárske tímy.
Rozsiahla modernizácia pre rok 2016 priniesla modelu MSX125 nové ostrejšie rysy a charakter strojov kategórie „mini-streetfighter“. Nová palivová nádrž a bočné panely spoločne vytvárajú čistý a vyhranený vzhľad. Nový vertikálne usporiadaný LED svetlomet dodáva MSX výraznú a ultramodernú tvár. Výraznejší nový vzhľad potom dotvára kompaktný vysoký zadok (s LED svetlom), vyššie sedlo spolujazdca a krátky výfuk pod sedlom.
Zábavný, ľahko ovládateľný, prispôsobiteľný a s ešte výraznejším charakterom – nový model MSX125 sa u dílerov v celej Európe objaví počas jari 2016.
HONDA MSX 125, modelový rok 2016
Dátum vydania: 18. februára 2016
Nový vzhľad pre rok 2016: Kompaktný, ľahko ovládateľný a vďaka plnohodnotným motocyklovým dielom aj praktický model MSX125 zaznamenal po svojom predstavení v roku 2013 celosvetový úspech. Tento stroj určený pre mladých jazdcov je vybavený úsporným motorom s nízkym trením, štvorstupňovou prevodovkou a vyznačuje sa úplne jedinečným charakterom a štýlom. Pre rok 2016 navyše získal výraznejšie línie, unikátny vertikálne usporiadaný LED svetlomet a kompaktný výfuk umiestnený pod sedlom, ktoré MSX125 dodávajú ostrejší „mini streetfighter“ vzhľad, ktorý k šarmu svojho predchodcu pridáva výraznejší charakter!
Obsah:
1 Úvod
2 Informácie o modeli
3 Hlavné vlastnosti
4 Technické parametre
- Úvod
Ľahko použiteľný, zábavný a funkčný – tak značka Honda definovala motocykel na voľný čas už v roku 1963, keď na trh uviedla ikonický stroj Monkey s malými kolesami, po ktorom nasledovali pre ďalšie generácie modely Dax a Ape. Tento typ motocyklov stále oslovuje úplne nový druh mladých jazdcov, ktorí sú v USA známi pod názvom Generation Y, v Thajsku ako Dek Neaw a v Japonsku ako Street-Kei; títo ľudia patria medzi mnohých dnešných teenagerov, ktorí vyrástli v internetovom veku bez hraníc, a ktorí spoločne zdieľajú kultúru, módu a ducha, ktoré popierajú konvencie.
Sú inštinktívne lákaní k motocyklom a chcú, aby ich prví jednostopový dopravný prostriedok bol atraktívny, ale nie prehnane vyzývavý. Požadujú dizajn, ktorý im vyvolá na tvári úsmev. Zároveň chcú, aby sa za nimi ľudia otáčali, chcú viac, než sa len trochu odlíšiť. Ďalej chcú vzhľadom na obvyklý finančný tlak na štarte samostatného života dosiahnuť všetky tieto ciele čo najúspornejším spôsobom.
Pre značku Honda je veľmi dôležité získať nových zákazníkov a zoznámiť ich s kvalitou a hodnotami značky čo najskôr – mladý zákazník, ktorý si dnes kúpi maloobjemový motocykel na voľný čas, sa zajtra pravdepodobne vráti pre oveľa väčší stroj. Takto často vzniká celoživotná vernosť značke.
Najmä pre túto generáciu mladých jazdcov spoločnosť Honda v roku 2013 vyvinula stroj MSX125 (Mini Street X-treme 125). Ako skutočne globálny produkt (známy v Japonsku a v USA pod názvom „Grom“) sa MSX125 stal celosvetovým hitom, a to najmä v Thajsku, kde bolo predaných vyše štvrť milióna kusov. Ponúka všetko, čo je možné od značky Honda očakávať z hľadiska výkonu, kvality spracovania a použiteľnosti, zároveň však prináša osobitý štýl a vyžaruje z neho individualistický prístup.
- Informácie o modeli
Nový model MSX125, ktorý sa bude vyrábať v Thajsku, je vďaka svojim malým rozmerom dobre ovládateľný, napriek tomu však jazdcovi poskytuje plnohodnotný pocit z jazdy vďaka niektorým štandardne dimenzovaným motocyklovým dielom. Ide sčasti o mini-bike a sčasti o motocykel, ktorého výkon sa skvele snúbi s istou ovládateľnosťou a štýlom kombinujúcim zmysel pre zábavu s robustnou konštrukciou pre prevádzku v mestách. Pre rok 2016 získal model MSX125 ostrejšie a výraznejšie rysy v štýle „mini-streetfighter“, kompaktný výfuk umiestnený pod sedlom a nový vertikálne usporiadaný LED svetlomet.
Osvedčený a úsporný 125 cm3 motor s priamym vstrekovaním paliva sa na MSX125 vyznačuje hladkým priebehom kriviek výkonu aj krútiaceho momentu a je spojený so štvorstupňovou manuálnou prevodovkou. Hnaciemu ústrojenstvu sekunduje kompaktný podvozok tvorený oceľovým rámom, inverznou prednou vidlicou, zavesením zadného kolesa s jedným tlmičom, hydraulickými kotúčovými brzdami (vpredu a vzadu) a širokými ľahkými 12-palcovými športovými nízkoprofilovými pneumatikami.
Pri vývoji pôvodného stroja MSX125 boli podané štyri patentové prihlásenia, ktoré sa týkali krytu delenej nádrže a rámu, čo dokazuje, akú vážnosť značka tomuto stroju prikladá. Napriek svojim malým rozmerom mal tento stroj z hľadiska celosvetových predajov, povedomia o značke a spokojnosti vlastníkov veľký dopad.
- Hlavné vlastnosti
3.1 Podvozok a vzhľad
Na podvozok stroja MSX125 boli kladené tri požiadavky: musel poskytnúť základ pre praktický motocykel, ktorý by mohli začínajúci jazdci v mestskej premávke ľahko používať a parkovať s ním. Zároveň však musel rovnakou mierou umožniť použitie a ponúknuť potešenie pri jazde mimo mesta, a to aj so spolujazdcom.
Rozsiahla modernizácia pre rok 2016 priniesla modelu MSX125 nové ostrejšie rysy a charakter strojov kategórie „mini-streetfighter“. Nová palivová nádrž a bočné panely spoločne vytvárajú čistý a vyhranený vzhľad. Nový vertikálne usporiadaný LED svetlomet dodáva MSX125 výraznú a ultra-modernú tvár. Výraznejší nový vzhľad potom dotvára kompaktný vysoký zadok (s LED svetlom), vyššie sedlo spolujazdca a krátky výfuk pod sedlom.
Ako základ bol použitý oceľový jednochrbticový rám. Jeho tuhá rúrka so štvorcovým prierezom priamo spája hlavové zloženie a dosku s čapom kyvného ramena, pričom všetky ostatné diely sú na ráme viditeľne zavesené, a skvele tak dopĺňajú minimalistický vzhľad MSX125. Špecificky vyladená vertikálna/horizontálna tuhosť rámu a pružnosť čapu kyvného ramena a príchytiek na zavesenie motora ponúkajú skvelú rovnováhu komfortu a istoty.
Nová konštrukcia rámu taktiež umožnila efektívne umiestnenie komponentov vstrekovacej jednotky PGM-FI a elektroinštalácie vnútri nádrže bez toho, aby to viedlo k zníženiu jej objemu (5,5 litra). Rázvor kolies dosahuje príjemných 1 200 mm, pričom uhol prednej vidlice je 25° a závlek 81 mm. Pohotovostná hmotnosť stroja je 101,7 kg. MSX125 má nízko položené sedlo (765 mm), vďaka čomu je skvele ovládateľný; vzhľadom na svoje rozmery je vhodný taktiež pre majiteľov karavanov, ktorí ho môžu ľahko naložiť/zložiť, prevážať a používať.
Ďalším cieľom pri vývoji modelu MSX125 bolo vyvinúť systém zavesenia kolies, ktorého kvalitami by motocykel vybočoval zo svojej triedy. 31 mm inverzná vidlica – použitá na 125 cm3 motocykli Honda vôbec prvýkrát – znižuje neodpruženú hmotnosť a vďaka väčšej ploche piestov (oproti štandardnej teleskopickej vidlici) ponúka lepšie tlmenie v celej dĺžke zdvihu. Vrchné a spodné body upevnenia vidlice majú plnohodnotný rozmer, čím ďalej zlepšujú ovládateľnosť a dodávajú jazdcovi pocit istoty. Ľahký a robustný zadný tlmič je spojený s jednoduchým a odolným oceľovým kyvným ramenom v tvare písmena H, ktoré je vyrobené z oceľových profilov 50 mm × 25 mm.
Najdôležitejšou súčasťou vzhľadu aj funkcie novej Hondy MSX125 sú jej 12-palcové kolesá z ľahkých zliatin, ktoré disponujú širokými 2,5-palcovými ráfikmi. Nové lúče v tvare písmena Y nielen skvele vyzerajú, ale taktiež šetria hmotnosť. Predná pneumatika s rozmerom 120/70-12 spolu so zadnou pneumatikou s rozmerom 130/70-12 dodávajú stroju novú dynamiku, a to tak z hľadiska vzhľadu, ako z hľadiska výkonov. Hydraulický dvojpiestový predný a jednopiestový zadný brzdový strmeň ovláda predný 220 mm a zadný 190 mm kotúč.
Skvele čitateľný kompaktný prístrojový panel tvorený LCD displejmi poskytuje jazdcovi všetky potrebné informácie – rýchlomer, dve denné počítadlá, palivomer a hodiny. Vynulovanie denných počítadiel či hodín, alebo prepínanie medzi tachometrom a denným počítadlom je možné tlačidlami na bokoch displeja.
Vzhľadom na svoju individualitu (a taktiež na individualitu svojich majiteľov) je MSX125 k dispozícii v štyroch farebných vyhotoveniach:
Matná sivá metalická Matt Axis Grey Metallic
biela perleťová Pearl Himalayas White
červená perleťová Pearl Valentine Red
žltá Lemon Ice Yellow
3.2 Motor
Dvojventilový vzduchom chladený 125 cm3 motor na MSX125 vychádza z osvedčených hnacích agregátov značky Honda povestných nízkou spotrebou, jednoduchou obsluhou a dlhou životnosťou. Ďalší vývoj motora pre MSX125 viedol k dodatočnému zníženiu spotreby paliva; motor využíva technológiu s nízkym trením, ako je napríklad posunutý valec alebo valčekové vahadlo pre pohon ventilu. Znížením hmoty kľukového hriadeľa sa zlepšila odozva na plyn a bol dosiahnutý plynulejší nárast výkonu.
Pocit jazdy na plnohodnotnom motocykli modelu MSX125 dodáva štvorstupňová prevodovka s manuálnou spojkou, ktorá ponúka hladké a presné radenie. Koleso prevodovky s 15 zubmi, koleso koncového prevodu s 34 zubmi a 12-palcové pneumatiky zaisťujú skvelú dynamiku pri jazdách v meste aj možnosť pomalej jazdy na vyšší rýchlostný stupeň – oboje ideálne pre jednoduchú jazdu v hustej premávke.
Sofistikovaný systém elektronického vstrekovania paliva zaručuje vysokú účinnosť spaľovania a vďaka riadeniu nasávania aj výfuku zaisťuje pružnú odozvu na otočenie plynovej rukoväti. Spojovacia rúrka nasávania a prívodný kanál sú delené, čo umožnilo optimalizovať ich dĺžku pre konzistentný prísun krútiaceho momentu v nízkych a stredných otáčkach. Veľká 3-litrová vzduchová komora a panelový mokrý papierový filter zaisťujú spoľahlivý a tichý prísun vzduchu; samotný filter má životnosť 16 000 km. Model pre rok 2016 je vybavený novým krátkym výfukom umiestneným pod sedlom.
Všetky súčasti motora Hondy MSX125 predstavujú skvelú zmes dynamického výkonu, dostupnosti, zábavy a skvelej variability. Úsilie venované zníženiu vnútorného trenia a zvýšeniu účinnosti nasávania a výfukového systému viedlo k vytvoreniu mimoriadne úspornej jednotky.
- Technické parametre
MOTOR | |
Typ | 2-ventilový vzduchom chladený jednovalec |
Zdvihový objem | 124,9 cm3 |
Vŕtanie ´ zdvih | 52,4 mm × 57,9 mm |
Kompresný pomer | 9,3:1 |
Maximálny výkon | 7,2 kW pri 7 000 ot./min. |
Max. krútiaci moment | 10,9 Nm pri 5 500 ot./min. |
Olejová náplň | 1,1 litra |
PALIVOVÝ SYSTÉM | |
Karburácia | PGM FI |
Objem palivovej nádrže | 5,5 litra |
Spotreba paliva | 1,52 l/100 km* |
ELEKTRICKÁ SÚSTAVA | |
Štartér | Elektrický |
Kapacita batérie | 12 V, 3,5 Ah |
Výkon alternátora | 160 W / 5 000 ot./min. |
HNACIE ÚSTROJENSTVO | |
Typ spojky | Lamelová, mokrá |
Typ prevodovky | 4-rýchlostná |
Stály prevod | Reťaz |
RÁM | |
Typ | Jednochrbticový oceľový rám |
PODVOZOK | |
Rozmery (D ´ Š ´ V) | 1 760 mm × 755 mm × 1 010 mm |
Rázvor kolies | 1 200 mm |
Uhol prednej vidlice | 25° |
Závlek | 81 mm |
Výška sedla | 765 mm |
Svetlá výška | 160 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 101,7 kg |
Polomer otáčania | 1,9 metra |
ZAVESENIE KOLIES | |
Typ vpredu | Predná vidlica inverzná, 31 mm |
Typ vzadu | Jeden tlmič, kyvné rameno zo štvorcových oceľových profilov |
KOLESÁ | |
Typ vpredu | Z ľahkej zliatiny, Y-lúče |
Typ vzadu | Z ľahkej zliatiny, Y-lúče |
Veľkosť ráfika – predný | MT 2,5 -12 |
Veľkosť ráfika – zadný | MT 2,5 -12 |
Pneumatika vpredu | 120/70-12 |
Pneumatika vzadu | 130/70-12 |
BRZDY | |
Typ vpredu | Jednoduchá, 220 mm kotúč s hydraulickým dvojpiestovým brzdovým strmeňom |
Typ vzadu | Jednoduchá, 190 mm kotúč s hydraulickým jednopiestovým brzdovým strmeňom |
PRÍSTROJE A ELEKTRICKÉ SYSTÉMY | |
Prístrojový panel | Digitálny LCD prístrojový panel s ukazovateľom rýchlosti, dvoma dennými počítadlami, ukazovateľom stavu paliva a hodinami. |
Svetlomet | LED svetlomet a zadné svetlo |
Všetky parametre sú predbežné a môžu sa bez predchádzajúceho upozornenia zmeniť.
* Upozornenie: Uvedené hodnoty sú výsledky namerané spoločnosťou Honda pri štandardných skúšobných podmienkach. Skúšky sú vykonávané na rovnej vozovke so štandardnou verziou vozidla, s jedným jazdcom a bez dodatočnej voliteľnej výbavy. Skutočná spotreba paliva sa môže líšiť v závislosti od spôsobu jazdy, údržby vášho stroja, poveternostných podmienok, stavu vozovky, tlaku pneumatík, inštalovaného príslušenstva, nákladu, hmotnosti jazdca a spolujazdca a ďalších faktorov.