ONLINE MAGAZIN

Hyundai i30

Kombinácia kórejského pragmatizmu a európskej emotívnosti.

Vyskúšali sme Hyundai i30 s benzínovým motorom 1.6 GDi a netrvalo ani týždeň, aby si kórejská automobilka získala naše sympatie. Stačilo pritom iba vhodne skombinovať moderný dizajn, pohodlný interiér, zopár technických vychytávok a dobré jazdné vlastnosti.

Hyundai i30 je automobil, ktorý určite poznáte z našich ciest. Po Slovensku jazdí až podozrivo veľa vozidiel tejto značky a tvoria tak charakter dopravy našich miest, ktorý konečne môžeme porovnávať aj s vyspelými západnými krajinami. Model i30 by sme mohli označiť aj za obraz doby, pretože za dobré peniaze ponúka veľmi veľa, navyše zabalené v krásnom dizajne karosérie. Písať o dizajne akéhokoľvek automobilu nemusí byť potrebné, pretože ten si môžete dôkladne preštudovať z fotografi í. O čom ale písať môžeme, sú osobné dojmy.

Model i30 pôsobí v skutočnosti oveľa majestátnejšie, než na fotografiách. Natiahnuté svetlomety a široká kapota priam lahodia očiam a nemenej pozitívne dojmy nadobúdame pri pohľade na profi l vozidla. Je to typický hatchback, ale vďaka dômyselným líniám blatníkov vyzerá takmer svalnato. i30 má dĺžku 4,30, šírku 1,78 a výšku 1,47 metra. Spolu s rázvorom kolies 2,65 m spoločne tvoria základ pre hatchback s optimálne veľkým batožinovým priestorom 378 l a veľkorysým interiérom. Dokonca ani vysokí pasažieri na zadných sedadlách nemajú problém s priestorom pre nohy.

Na zadných sedadl ch sa odvezú celkom pohodlne traja ľudia a v prípade potreby je možné operadlo prostredného sedadla vyklopiť a použiť ho ako lakťovú opierku so vstavanýmipriestormi pre dva poháre. Predná polovica interiéru je o hodnotných detailoch, vhodne rozmiestnených ovládačoch a priam perfektnom volante. Ten má ideálnerozmery a hoci nie je kompaktný, hodí sa do mesta. Obsahuje niekoľko tlačidiel na dosah palcov, pričom každé z nich sa dá výborne nahmatať aj naslepo. Nastavenie tempomatu si budete musieť naštudovať, ale po zopár vyskúšaniach vám systém nastavenia rýchlosti nepríde náročný na pozornosť. V nami testovanom vozidle sme mali možnosť vyskúšať to najlepšie, čo vie Hyundai do i30 namontovať.

Súčasťou tohto balíčka bola vynikajúca cúvacia kamera s veľmi jasným obrazom aj v takmer úplnej tme, parkovacie senzory, adaptívny tempomat, USB a AUX porty priamo na stredovej konzole, elektronická parkovacia brzda, elektronicky nastaviteľné sedadlo vodiča, viacrežimový posilňovač riadenia, vyhrievanie sedadiel a volantu a ďalšie desiatky doplnkov. Automatická 7-stupňová prevodovka má menšie nedostatky, predovšetkým sa silou-mocou snaží benzínový motor udržiavať v nízkych otáčkach – stačí ale niekoľko kilometrov na to, aby ste vedeli odhadnúť správanie motora a správne tlačiť akceleračný pedál. Dokonca aj 1,6-litrový motor dokáže občas zatlačiť do sedadla. Automatická prevodovka umožňuje aj manuálne radenie rýchlostných stupňov, budete sa ale musieť zmieriť s tým, že hranice vašich možností bude zásadne určovať automatika. Nepustí vás do priveľmi vysokých otáčok a v tých nízkych sama zaradí nižší stupeň.

 

Každého rodinne založeného zákazníka nepochybne osloví vysoká úroveň bezpečnosti. Výrobca vie do automobilu namontovať prakticky všetko, čo vidíme aj v ponukách prémiových nemeckých automobiliek – v testovanom vozidle to bolo množstvo airbagov vrátane tých kolenných a okenných vpredu i vzadu, možnosť deaktivácie airbagu spolujazdca, samostmievacie sa spätné zrkadlo, monitoring tlaku v pneumatikách a systémy ABS, ESC, VSM (manažment stability) a HAC (asistent rozjazdu do kopca). To sú všetko ale iba technické údaje, v ktorých sa nemusí každý vyznať.

Podstatná je skúsenosť a informácia, že aj keď sme to s dynamickou jazdou preháňali, nemali sme pocit straty kontroly nad vozidlom. Hyundai i30 síce neosloví cestného piráta, ale keď má otecko chuť zajazdiť si akčnejšie, hatchback mu to umožní. Hyundai i30 vznikol spojením dvoch svetov – akejsi ázijskej pragmatickosti a emotívnosti, ktorá je typická skôr pre starý kontinent.

Výsledkom je vozidlo, ktoré prekvapuje množstvom praktických detailov a charakterom, ktorý sa bude pozdávať aj mladším vodičom. V základe ponúka Hyundai i30 veľmi solídny základ za rozumné peniaze, pričom jednotlivé úrovne výbavynestoja tak veľa, aby zásadným spôsobom narušovali rodinný rozpočet.

Hyundai i30
Motor: 1.6 GDi, 135 koní, krútiaci moment 164 Nm, 4 valce
Prevodovka: 7-stupňový automat
DCT, možnosť manuálnehoradenia
Spotreba: benzín, nameraná priemerná spotreba 6,8 l/100 km, 53-litrová nádrž
Rozmery: 4300×1780×1470 mm, rázvor 2650 mm
Objem kufra: 378 / 1316 litrov
Svetlá výška: min. 140 mm

Mohlo by vás zaujímať:

Cestovanie Náš tip outdoor Príroda Radíme Vám Umenie a kultúra

Zámok Eckertsau – jedinečné miesto, kde sa tvorili dejiny Európy.

V rakúskom mestečku Eckertsau, pri európskom veľtoku rieky Dunaj, je jedinečné miesto, kde sa tvorili nielen dejiny Európy, ale i dnešná realita moderného spoločenstva národov. V okolí tohto miesta sa rozprestiera prírodná oblasť Národného parku Dunajské lužné lesy – Donau – Auten. Korene zámockých dejín siahajú až do 12. storočia . V 18. storočí sa zmenil kamenný vodný hrad […]

Čítať ďalej
Náš tip Príroda

Rok v Škótsku, to je iná divočina!

Prímorské podnebie predurčuje Škótsko k tomu, aby bola tamojšia príroda rozmanitá  a krásna, ale zároveň drsná. Ak vás vždy priťahovala táto destinácia, kvôli histórii, ručíme vám za to, že jej príroda tiež stojí za to. Pripravte si však pršiplášte a dáždniky, pretože ako vám prezradia jej zvierací obyvatelia, život v tamojšej divočine nie je vôbec jednoduchý. Krásna príroda, ktorá […]

Čítať ďalej
Cestovanie outdoor Príroda Tlačová správa

Obce Šumiac a Telgárt spojila nová bezpečná cyklistická trasa

Banskobystrický samosprávny kraj spojil rázovité obce Šumiac a Telgárt zrekonštruovanou viacúčelovou cestou určenou najmä pre cyklistov. „Zelená stuha Horehronia“ je najdlhšou značenou cyklotrasou v regióne Horehronie. Tiahne sa od obce Telgárt údolím Hrona až po Bystrú a meria spolu takmer 90km. Trasa je vhodná najmä pre horské bicykle. Rekonštrukcia úseku Telgárt a Šumiac výrazne prispela k bezpečnosti a zatraktívneniu tejto […]

Čítať ďalej