ONLINE MAGAZIN

Hyundai i30

Kombinácia kórejského pragmatizmu a európskej emotívnosti.

Vyskúšali sme Hyundai i30 s benzínovým motorom 1.6 GDi a netrvalo ani týždeň, aby si kórejská automobilka získala naše sympatie. Stačilo pritom iba vhodne skombinovať moderný dizajn, pohodlný interiér, zopár technických vychytávok a dobré jazdné vlastnosti.

Hyundai i30 je automobil, ktorý určite poznáte z našich ciest. Po Slovensku jazdí až podozrivo veľa vozidiel tejto značky a tvoria tak charakter dopravy našich miest, ktorý konečne môžeme porovnávať aj s vyspelými západnými krajinami. Model i30 by sme mohli označiť aj za obraz doby, pretože za dobré peniaze ponúka veľmi veľa, navyše zabalené v krásnom dizajne karosérie. Písať o dizajne akéhokoľvek automobilu nemusí byť potrebné, pretože ten si môžete dôkladne preštudovať z fotografi í. O čom ale písať môžeme, sú osobné dojmy.

Model i30 pôsobí v skutočnosti oveľa majestátnejšie, než na fotografiách. Natiahnuté svetlomety a široká kapota priam lahodia očiam a nemenej pozitívne dojmy nadobúdame pri pohľade na profi l vozidla. Je to typický hatchback, ale vďaka dômyselným líniám blatníkov vyzerá takmer svalnato. i30 má dĺžku 4,30, šírku 1,78 a výšku 1,47 metra. Spolu s rázvorom kolies 2,65 m spoločne tvoria základ pre hatchback s optimálne veľkým batožinovým priestorom 378 l a veľkorysým interiérom. Dokonca ani vysokí pasažieri na zadných sedadlách nemajú problém s priestorom pre nohy.

Na zadných sedadl ch sa odvezú celkom pohodlne traja ľudia a v prípade potreby je možné operadlo prostredného sedadla vyklopiť a použiť ho ako lakťovú opierku so vstavanýmipriestormi pre dva poháre. Predná polovica interiéru je o hodnotných detailoch, vhodne rozmiestnených ovládačoch a priam perfektnom volante. Ten má ideálnerozmery a hoci nie je kompaktný, hodí sa do mesta. Obsahuje niekoľko tlačidiel na dosah palcov, pričom každé z nich sa dá výborne nahmatať aj naslepo. Nastavenie tempomatu si budete musieť naštudovať, ale po zopár vyskúšaniach vám systém nastavenia rýchlosti nepríde náročný na pozornosť. V nami testovanom vozidle sme mali možnosť vyskúšať to najlepšie, čo vie Hyundai do i30 namontovať.

Súčasťou tohto balíčka bola vynikajúca cúvacia kamera s veľmi jasným obrazom aj v takmer úplnej tme, parkovacie senzory, adaptívny tempomat, USB a AUX porty priamo na stredovej konzole, elektronická parkovacia brzda, elektronicky nastaviteľné sedadlo vodiča, viacrežimový posilňovač riadenia, vyhrievanie sedadiel a volantu a ďalšie desiatky doplnkov. Automatická 7-stupňová prevodovka má menšie nedostatky, predovšetkým sa silou-mocou snaží benzínový motor udržiavať v nízkych otáčkach – stačí ale niekoľko kilometrov na to, aby ste vedeli odhadnúť správanie motora a správne tlačiť akceleračný pedál. Dokonca aj 1,6-litrový motor dokáže občas zatlačiť do sedadla. Automatická prevodovka umožňuje aj manuálne radenie rýchlostných stupňov, budete sa ale musieť zmieriť s tým, že hranice vašich možností bude zásadne určovať automatika. Nepustí vás do priveľmi vysokých otáčok a v tých nízkych sama zaradí nižší stupeň.

 

Každého rodinne založeného zákazníka nepochybne osloví vysoká úroveň bezpečnosti. Výrobca vie do automobilu namontovať prakticky všetko, čo vidíme aj v ponukách prémiových nemeckých automobiliek – v testovanom vozidle to bolo množstvo airbagov vrátane tých kolenných a okenných vpredu i vzadu, možnosť deaktivácie airbagu spolujazdca, samostmievacie sa spätné zrkadlo, monitoring tlaku v pneumatikách a systémy ABS, ESC, VSM (manažment stability) a HAC (asistent rozjazdu do kopca). To sú všetko ale iba technické údaje, v ktorých sa nemusí každý vyznať.

Podstatná je skúsenosť a informácia, že aj keď sme to s dynamickou jazdou preháňali, nemali sme pocit straty kontroly nad vozidlom. Hyundai i30 síce neosloví cestného piráta, ale keď má otecko chuť zajazdiť si akčnejšie, hatchback mu to umožní. Hyundai i30 vznikol spojením dvoch svetov – akejsi ázijskej pragmatickosti a emotívnosti, ktorá je typická skôr pre starý kontinent.

Výsledkom je vozidlo, ktoré prekvapuje množstvom praktických detailov a charakterom, ktorý sa bude pozdávať aj mladším vodičom. V základe ponúka Hyundai i30 veľmi solídny základ za rozumné peniaze, pričom jednotlivé úrovne výbavynestoja tak veľa, aby zásadným spôsobom narušovali rodinný rozpočet.

Hyundai i30
Motor: 1.6 GDi, 135 koní, krútiaci moment 164 Nm, 4 valce
Prevodovka: 7-stupňový automat
DCT, možnosť manuálnehoradenia
Spotreba: benzín, nameraná priemerná spotreba 6,8 l/100 km, 53-litrová nádrž
Rozmery: 4300×1780×1470 mm, rázvor 2650 mm
Objem kufra: 378 / 1316 litrov
Svetlá výška: min. 140 mm

Mohlo by vás zaujímať:

Cestovanie Nezaradené outdoor Tlačová správa

Svetový unikát – Zimný zázrak Mörbisch, impozantná betlehemská scéna na jazere

Od 23. novembra 2024 do 5. januára 2025 ožije na javisku na jazere v obci Mörbisch am See projekt „Zimný zázrak Mörbisch“ – čarovná betlehemská scéna uprostred jazera. Tento projekt je svetovým unikátom: impozantný betlehem široký 90 metrov a vysoký 18 metrov, umiestnený priamo na javisku na jazere, so strhujúcou projekčnou šou. Mo╠łrbisch(c)MK Illumination • […]

Čítať ďalej
Health Novinky Radíme Vám Zdravie

Fokus otvoril v Bratislave nové Detské zrakové centrum.

V rámci siete zároveň preškolil personál a posilňuje v oblasti detského sortimentu Bratislava, 6. novembra 2024 – Očná optika Fokus dnes otvorila nové Detské zrakové centrum v Bratislave vo svojich priestoroch na Benediktiho ulici. Toto unikátne centrum je navrhnuté špeciálne pre deti, aby im poskytlo nielen komplexné zrakové poradenstvo so širokým sortimentom, ale aj príjemné prostredie […]

Čítať ďalej
Náš tip outdoor Príroda

POD KRÍDLAMI DRAVCOV

POD KRÍDLAMI DRAVCOV je jedinečný zážitok so sokoliarmi. Zažite úžasný svet dravých vtákov na vlastnej koži! Chceli by ste zažiť stretnutie s majestátnymi dravcami, ktoré vás ohromia svojou rýchlosťou, silou a krásou? Pridajte sa k nám počas jedinečného zážitku, kde sa dostanete do bezprostrednej blízkosti orla, sokola či sovy! 🔍 Objavte fascinujúce tajomstvá prírody: Vedeli […]

Čítať ďalej