Presne cielené online reklamné kampane, intenzívna prezentácia na trhoch krajín V4, spolupráca s palubnými časopismi českých vlakových dopravcov, globálna kampaň na televíznej stanici Eurosport, účasť na veľtrhoch cestovného ruchu, infocesty zahraničných novinárov na Slovensko a spolupráca s krajskými a oblastnými organizáciami cestovného ruchu. Reklamné aktivity Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) prinášajú ovocie. Za prvých šesť mesiacov tohto roka sa návštevnosť Slovenska zvýšila o takmer 10 percent a prekonala rekordný rok 2013.
Podľa údajov Štatistického úradu SR si cestovný ruch na Slovensku za prvý polrok 2015 pripisuje výrazný medziročný rast. Našu krajinu si za svoju dovolenkovú destináciu zvolilo 1,894 milióna cestovateľov, čo predstavuje medziročný nárast o takmer 10 percent.
Zo zahraničia prišlo 734 000 návštevníkov (+ 10,4 %), domácu dovolenku zvolilo 1,16 milióna Slovákov (+ 9,5 %). Rast si pripísali všetky hlavné krajiny, z ktorých chodí na Slovensko najviac dovolenkárov. Český trh narástol o 9,4 %, poľský o 4,1 %, nemecký rástol dvojciferne o 13,7 %, rakúsky o výrazných viac ako 22 % a maďarský o 12 %. Veľmi dobrou správou je dvojciferný rast cestovateľov zo západnej Európy – zo Spojeného kráľovstva o 42 %, z Talianska o 17 % a z Francúzska o viac ako 21 %. Markantný rast si pripísali aj vzdialené trhy. Z USA prišlo o 23 % viac dovolenkárov, z Austrálie o 29 % a nárast turistov z Číny zaznamenal až 115 %. Vysoký rast návštevnosti znamená, že prvý polrok položil veľmi dobrý základ pre nový rekord. Za sledované obdobie už prišlo viac cestovateľov aj ako v rekordnom roku 2013.
Viac návštevníkov sa prejavilo aj v raste príjmov z cestovného ruchu. Za prvých šesť mesiacov to podľa údajov Národnej banky Slovenska bolo už 924 miliónov eur, čo je o 27 miliónov eur viac ako za rovnaké obdobie minulého roka.
„V rámci reklamného mixu sme využili aj online kampane na vyhľadávačoch Google a YouTube, ktoré odkazovali práve na portál www.slovakia.travel. Na portál smerujú aj odkazy v reklamných spotoch. Za prvých sedem mesiacov tohto roka ho navštívilo už viac ako 1,2 milióna záujemcov o informácie o dovolenkových možnostiach na Slovensku. To predstavuje medziročný nárast o 80 %,“ uviedla Marta Kučerová. Najviac návštevníkov portálu www.slovakia.travel prišlo zo Slovenska (+ 84 %), Poľska (+ 76 %), Maďarska (+ 115 %) a z Českej republiky (+ 310 %). „Výsledky návštevnosti portálu ukazujú, že presne cielená kampaň mala úspech. Očakávame, že tieto výsledky sa prejavia aj v raste návštevnosti Slovenska v druhej polovici tohto roka,“ uzatvára Marta Kučerová.
Zdroj: SACR