Inovovaný motor, nastaviteľná kontrola trakcie, vyhrievané rukoväte, veľmi atraktívny vzhľad a jazdné vlastnosti vhodné aj pre menej skúseného vodiča. Aj to je nová generácia motoriek Crossrunner od Hondy s modelovým rokom 2015.
Honda Crossrunner bol v čase svojho uvedenia na trh veľmi ambiciózny projekt. Prvá generácia motoriek z roku 2011 bola kombináciou dvoch svetov, ktoré si nie sú tak celkom blízke. Napriek tomu sa dočkala pozitívnej reakcie verejnosti a japonský auto-moto výrobca sa rozhodol v projekte pokračovať. Aktuálne najnovšia generácia Crossrunnerov ponúka vyváženejší dizajn a pokrokový motor, pričom výrobca sa snažil zavďačiť aj tým, ktorí ešte občas za riadidlami spravia nejakú tú menšiu chybičku. Honda Crossrunner, skrátka, odpúšťa drobné nedostatky v jazdnom štýle a umožňuje aj menej skúseným motorkárom jazdiť bezpečne. Vzhľad novej generácie Crossrunnerov sa veľmi neodlišuje od tých predchádzajúcich, dizajnéri sa sústredili skôr na detaily ako celok. Ten je aj naďalej spojením moderného dizajnu oslovujúceho mladšie ročníky a overenej klasiky, ktorú vnímame vo svete motocyklov stále ako aktuálnu. Doladením detailov prešiel nielen vzhľad motorky, ale aj samotný posed, ktorý je po novom o niečo akčnejší, no stále dostatočne komfortný aj pre “mládencov” v strednom veku.
Pôsobivé čísla
Nový Crossrunner je poháňaný motorom V4 s objemom 800 ccm, ktorý sa dočkal pozitívneho prijatia odbornou verejnosťou už v roku 2011. Výrobca hovorí o inovácii motora, ktorá sa prejavila vyšším krútiacim momentom aj v nízkych a stredných otáčkach a maximálnym výkonom 78 kW dostupným pri 10 250 otáčkach za minútu. Podľa oficiálnych parametrov je priemerná spotreba Crossrunnera 5,9 litrov benzínu na 100 km jazdy, v praxi sme zistili lepšiu hodnotu – 4,5 litra paliva.
Jazda na jednotku
To, čo púta pozornosť na Hondu Crossrunner, je predovšetkým jej schopnosť ponúknuť široké možnosti využitia. Je to všestranný motocykel, ktorý využijete denne na cestách do kancelárie, ako i cez víkendy, keď si potrebujete oddýchnuť od všadeprítomného stresu na cestách i necestách. Skvelá na všetkých generáciách Crossrunnerov je ich schopnosť prispôsobiť sa štýlu jazdy a kompenzovať jej drobné nedostatky. Nápadne dobre je spracované odpruženie prednej vidlice, držanie stability aj vo vyšších rýchlostiach a komfortný posed potešia a sú zárukou, že na motorke môžete pohodlne stráviť stovky kilometrov.
V Honde Crossrunner je použitý rovnaký systém kontroly trakcie, ktorý nachádzame v motocykloch radu Crosstourer. Ten umožňuje nastavovanie jednej z dvoch úrovní citlivosti a v prípade potreby sa dá celkom deaktivovať. Samostatnou kapitolou by mohlo byť správanie sa motora pri nízkych rýchlostiach. Aj pri nich je dostatočne kultivovaný, radí veľmi dobre a dokáže sa prispôsobiť aj jazde, ktorá nie je práve dynamická. Naopak, výborne sa motor prejavuje aj počas akčnej jazdy, kedy radí presne a efektívne. Nepochybne potešia aj detaily ako 5-stupňové vyhrievanie rukovätí, smerovky s automatickým vypínaním, LED osvetľovacia technika a štandardne dodávané ABS. Je dôležité uvedomiť si, že skutočný motorkár-fajnšmeker sa bude rozhodovať medzi inými modelmi motocyklov, než nad Crossrunnerom. Ale pre nás ostatných je pomerne ľahké zamilovať sa do tohto jedinečného stroja. Na Honde Crossrunner nie je ľahké nájsť výraznejšie nedostatky ani napriek tomu, že nejde práve o štandardný typ motocykla a jeho vývoj iba teraz vkročil do piateho roku.