Čo je to Fiskars?Inteligencia, kvalita, dizajn a príbeh. Ak nie ste zrovna vášniví záhradkári či domáci majstri, značka Fiskars vám možno veľa nehovorí. Čo je škoda. Za svojim menom totiž skrýva úžasne inšpiratívny „baťovský“ príbeh najstaršej fínskej spoločnosti. Po 356 rokoch fungovania dnes Fiskars vykazuječistý zisk vo výške 748 mil. EUR a zamestnáva zhruba 4100 ľudí vo viac ako 20 krajinách.
Úspech značky spočíva v neustálom zlepšovaní svojich produktov a používaní prvotriednych materiálov. Napríklad, kvalita nožníc je starostlivo sledovaná v továrňach Fiskars vo fínskom Billnäs. Po striktnej kontrole a testovaní továreň opustia iba prvotriedne produkty.
Fiskars verí, že ľudia si zaslúžia len tie najlepšie nástroje na plnenie bežných povinností. V tomto duchu spoločnosť zamestnáva profesionálov na vývoj produktov. Napríklad nožnice „Classic Tailors“ vznikli v spolupráci s krajčírkami Národnej opery. Detské nožnice „First Kid’s“ boli testované priamo v rukách detských užívateľov. Na základe týchto výskumných a testovacích výrobných procesov si produkty.
Fiskars pochvaľujú každodenní užívatelia či remeselníci s vysokými nárokmi na kvalitu. Okrem špičkového záhradného náradia vyrába aj kvalitné kuchynské potreby a pomôcky, ktoré očarujú svojim dizajnom. A mnoho ďalšieho.
Všetko sa začalo nožnicami
Nožnice Fiskars Classic sa stali počas svojej 45-ročnej histórie unikátnym dizajnovým kúskom a ešte stále nenašli rovnocenného súpera na trhu. Strihanie ,,fiskarskami“ s klasickými oranžovými rúčkami si pochvaľujú bežní užívatelia i skúsení profesionáli po celom svete.
Ak niekto vie obchodovať, tak je to určite Fiskars. Spoločnosť začala s výrobou v roku 1830 a odvtedy sú jej nožnice stále najlepšie na trhu.Oranžové plastové rúčky uzreli svetlo sveta až koncom 60-tych rokov 20. storočia, keď špeciálna technológia ostrenia čepelí umožnila masovú výrobu. Nožnice Fiskars s plastovým úchopom boli skutočnou inováciou, ktorá sprístupnila top kvalitu bežným spotrebiteľom. Dodnes sú pre konkurenciu vzorom špičkového dizajnu.
Vzhľad nožníc Fiskars, tak ako ich poznáme dnes, má na svedomí medzinárodne uznávaný dizajnér Olavi Lindén. Kultový dizajn nožníc Classic je notoricky známy všade vo svete a tvorí súčasť trvalej výstavy v Múzeu moderného umenia v New Yorku.
Náhodná oranžová
Oranžová farba rukovätí nožníc vznikla vlastne náhodou. Dizajnér Olof Bäckström spočiatku navrhol čiernu, červenú alebo zelenú farbu. Pri výrobe prototypov sa pracovník rozhodol najprv použiť zvyšnú oranžovú farbu v stroji. Tá sa nakoniec dizajnérom zapáčila najviac a poznáme ju ako symbol šikovných, inovatívnych a funkčných produktov značky Fiskars.
Oranžová farba Fiskars Orange® bola oficiálne registrovaná ochranná známka v roku 2003 vo Fínsku. Odvtedy smie túto farbu pri produkcii nožníc využívať jedine firma Fiskars.
Fiskars je naozaj pre každého
Skupina Fiskars vlastní rozsiahle portfólio medzinárodne známych značiek ako napríklad Iittala, Arabia, Gerber a Buster. Všetky výrobky spája tradícia vysokej kvality, účelovosť, praktickosť a neustále napredovanie k lepšiemu. Či ste muž, žena alebo dieťa, či preferujete krásne, štýlové domáce doplnky, alebo praktické, jednoduché náradie, Fiskars vám ponúka tú najlepšiu, rokmi overenú kvalitu. Stačí si vybrať.
Fiskars je popredná spoločnosť, ktorá ponúka funkčné, užívateľsky priateľské a nadčasové riešenia pre domov, záhradu a outdoor. Bola založená v roku 1649 a je tak najstaršou fínskou spoločnosťou. Jej korene vedú do dedinky Fiskars, idylického centra umenia a dizajnu, kde sa stretáva moderná estetika s tradíciou starých remesiel. Spoločnosť Fiskars vykázala v roku 2012 čistý zisk vo výške 748 mil. EUR a zamestnáva zhruba 4100 ľudí vo viac ako 20 krajinách.