ONLINE MAGAZIN

Uplatnenie kamier s „business intelligence“

Dnes už nik nestojí len o kameru. Prechod od analógových k IP systémom umožňuje do kamier a bezpečnostného riešenia zabudovať viac funkcií, vrátane záznamu obrazu priamo v kamere, jeho inteligentnú analýzu a ešte inteligentnejšiu kontrolu prístupu.

Ako príklad môžeme uviesť maloobchodný sektor. Nedávna štúdia spoločnosti Axis zistila, že viac než polovica (58 %) maloobchodných predajcov v UK má v pláne prejsť od analógových CCTV systémov na nové sieťové video systémy, pričom hlavným dôvodom je možnosť integrovať sieťové kamery s aplikáciami so súhrnným označením „business intelligence“ (BI), čo sa dá voľne preložiť ako „inteligentné spracovanie dát obchodnej prevádzky“ alebo všeobecnejšie a možno aj výstižnejšie ako „systémy pre podporu obchodného rozhodovania a zaistenie bezpečnosti“.

Inteligentné sieťové kamery nikdy nespia a svojim prevádzkovateľom poskytujú podporu 24 hodín denne a sedem dní v týždni. Sú neustále na stráži a čakajú na impulz, kedy spustia záznam alebo operátorovi pošlú alarm. Inteligentné video systémy navyše dokážu extrahovať obraz a dáta z dohľadového streamovaného videa a prepojiť tieto informácie s inými aplikáciami, ako napríklad s riadením systémov predaja alebo prístupovými či dochádzkovými systémami, čím vytvárajú nové prínosy a otvárajú nové obchodné príležitosti prostredníctvom funkcií prídavných doplnkov („add-ons“). To môžu byť napríklad počítadla osôb, demografické analýzy a upozornenie na tvorbu front.

V najbližšom období sa vysoké rozlíšenie HDTV (High Definition TV) stane štandardom pre dohľadové kamery. Budú schopné dosiahnuť dobre vyváženého pomeru medzi rozlíšením a citlivosťou a budú tak vytvárať bezpečnejšie dohľadové systémy, ktoré bude možné využiť aj na účely identifikácie osôb. V priebehu roku 2014 sa hlavný záujem bude sústrediť na prechod od HDTV rozlíšenia 720p na 1080p.

Vzhľadom k tomu, že prvá centralizovaná IP kamera bola vytvorená v roku 1996, urazil jej vývoj už relatívne dlhú cestu od pasívneho zariadenia, ktoré sa nám pozerá cez rameno až po inteligentné systémy pre lepšiu budúcnosť.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Mohlo by vás zaujímať:

Business

Spoločnosť dráčik sa stala absolútnym víťazom ocenenia mastercard obchodník roka 2020

  Obchodníkom roka 2020 sa stal predajca hračiek Dráčik. S veľmi tesným náskokom na prvom mieste nahradil víťaza siedmich predošlých ročníkov kníhkupectvo Martinus, ktoré tento rok obsadilo v celkovom poradí druhé miesto. Víťazmi sortimentných kategórií sú Lidl, dm drogerie markt, H&M, Deichmann, Sportisimo, NAY, Martinus, Zoohit.sk, IKEA, Shell, Dr.Max a Alza.sk. Víťazom kategórie Mastercard Obchodník roka 2020 […]

Čítať ďalej
Architektúra Business Osobnosti Lines

Tomáš Baťa, obuvník, podnikateľ a vizionár

Pred 145 rokmi sa narodil Tomáš Baťa, ktorý zmenil tvár jedného moravského mesta, trendy v celosvetovom obuvníctve aj princípy úspešného manažmentu. Zlín, Tomáš Baťa /FOTO Michaela Karásek Čejková, CzechTourism / Pozrite sa na svoje topánky, či už spoločenské, na denné nosenie, alebo turistické … Ak je na nich značka Baťa, máte na nohách výrobok, ktorého […]

Čítať ďalej
Business Gastronómia Osobnosti Lines Tlačová správa

La Donuteria sa stala najväčšou sieťou domácich donutov v Európe

Nie je tomu tak dávno, čo sieť donut shopov La Donuteria expandovala do zahraničia. Úspešný slovenský startup sa dlho tešil obľube na Slovensku, no za relatívne krátky čas domáci trh plne obsadili. Slovákom žijúcim v zahraničí, ako aj zahraničným fanúšikom sladkého street foodu, tak ponúkli unikátnu príležitosť na perspektívne podnikanie za hranicami. Cieľ, stať sa […]

Čítať ďalej