Zlato v kávových zrnkách

Káva ocenená „zlatou“ medailou, ktorá tromfla najznámejšie talianske kávy v rebríčku Top 10 najlepších európskych káv pochádza prekvapivo zo Slovenska.

Horíte zvedavosťou, aby ste sa dozvedeli, ktoráže je to káva? Vŕta vám v hlave, ako je možné, že káva vyrábaná na Slovensku sa zaradila medzi európske kávové „topky”? Najprv urobte jednoduchý úkon, akému sa ak používate počítač, pravdepodobne venujete denne. Do vyhľadávača Google napíšte slovo „káva”. Prvá značka, ktorá vám „vyskočí”, je odpoveďou. Áno, je to EBENICA. Áno, naozaj je to slovenská káva! V renomovanom celosvetovom hodnotení kvality kávy – Coffee Review – získala značka tejto kávy 90 bodov zo sto, čo je úctyhodný výkon. V medzinárodných súťažiach znamená zisk 90 a viac bodov zlatú medailu. EBENICA nielenže získala vysoké hodnotenie. Vďaka svojej kvalite, neopakovateľnej aróme a špecifickej chuti sa dostala do rebríčka TOP 10 európskych značiek káv. Svojím hodnotením a umiestnením tromfla aj najznámejšie a najobľúbenejšie talianske značky kávy, na Slovensku považované za jedny z najkvalitnejších. Že ste o nej doposiaľ nepočuli? Povieme vám jej príbeh.

Motivácia? Vášeň

Za značkou Ebenica nehľadajte žiadnu nadnárodnú spoločnosť, ani známe finančné skupiny. Majiteľmi sú dvaja Slováci, Marek Fajčík a Roman Krajniak. Jeden pôsobil vo farmaceutickom biznise v oblasti financií a druhý v rýchloobrátkovom biznise v oblasti komunikácie a PR. Čo môže presvedčiť a motivovať dvoch tridsiatnikov, pôsobiacich v nadnárodných spoločnostiach na „lukratívnych“ miestach s perspektívnou kariérou pred sebou, aby totálne zmenili svoj život? Odpoveďou je láska a vášeň. Konkrétne ku káve. A tak sa pred štyrmi rokmi obaja rozhodli vydať na neistú cestu budovania vlastných značiek a plnenia svojich snov. V roku 2009 sa zoznámili, v 2010 sa stali obchodnými partnermi a v 2011 sa z nich stali švagrovia. Zistili, že zdieľajú spoločnú túžbu vybudovať niečo vlastné, dlhodobé a trvácne, založené na spoločných hodnotách. Tak sa zrodila idea vybudovať slovenskú rodinnú firmu pôsobiacu v oblasti kávy s názvom Elicsire. Mimochodom, elixír v preklade znamená „niečo, čo pôsobí blahodarne“.

Svetový úspech

Podnikaví Slováci túžili obchodovať s kávou, otázka však znela – s akou? Reprezentovať nejakú zahraničnú značku kávy nebolo pre Mareka Fajčíka a Romana Krajniaka to pravé orechové. A tak sa vydali vlastnou cestou. Rozhodli sa vytvoriť vlastnú značku kávy, namiešanú z kávových zŕn stopercentnej Arabicy pestovanej v Južnej Amerike, Afrike či Indonézii a praženej na Slovensku. Bez predošlých skúseností, ako absolútni „zelenáči”, vplávali do lahodného sveta kávy a dlhé mesiace testovali jednotlivé vzorky káv z celého sveta, aby „na vlastné chuťové bunky” objavili tú správnu kombináciu. Zoznámili sa s kávovými burzami v Hamburgu či Tierste, kde sa predáva takzvaná „zelená káva”, dovážaná z kávových plantáží po celom svete. Pustili sa do spolupráce so slovenskými špecialistami v oblasti potravinárstva, ale aj dizajnu a marketingu. Ich vlajková loď, káva EBENICA, tak nezískala len jedinečnú chuť a vôňu tých najkvalitnejších kávových zŕn, ale aj originálny dizajn loga a ručne vyrábaného obalu, za ktorý získala Národnú cenu za dizajn. EBENICA sa postupne začala na Slovensku udomácňovať a získala si srdcia mnohých kávičkárov.

Aj pre mamičky a kardiakov

Na svoje si prídu aj tí, ktorí zo zdravotných či iných dôvodov nemôžu prijímať kofeín. Okrem troch druhov kávy EBENICA: Piano, Harmonelle a Intensivo sa totiž na trhu objavili aj bezkofeínové druhy: Cardiac – pre ľudí so srdcovo-cievnym ochorením a Mammie pre tehotné ženy a mamičky. Predávajú sa v lekárňach.Zaujímavosťou je to, že táto káva je zbavená kofeínu na báze vody a nie chemicky ako väčšina káv. Do kávového portfólia Elicsiru nedávno pribudli aj dve ďalšie značky: SIGNATURA a GURMÁNKA, ktorá bude ľahko dostupná a za prijateľnú cenu.

V tej najlepšej spoločnosti

Po dvoch rokoch od uvedenia kávy EBENICA na trh sa na jeseň 2012 rozhodli Marek Fajčík a Roman Krajniak skúsiť porovnať svoju kávu so svetom. S malou dušičkou a veľkým očakávaním zaslali vzorky káv na testovanie do USA k jednému z najrenomovanejších hodnotiteľov kvality kávy na svete – Coffee Review. Výsledky prišli začiatkom tohto roka. V pozitívnom zmysle šokovali aj samotných majiteľov. 90 bodov pre každú z troch hodnotených káv bolo nad všetky očakávania. Hlavne keď zvážite, že v medzinárodných súťažiach dosiahlo najlepšie slovenské víno doteraz najviac 89 bodov. O to viac radosti tento výsledok spôsobil. Týmto hodnotením sa kávy EBENICA zaradili do TOP 10 európskych značiek káv v kategórii espresso. Predbehli aj známe talianske značky káv a vstúpili do elitného klubu výrobcov ako Soyuz Coffee Roasting, ktorý je dvorným dodávateľom kávy ruskému prezidentovi a vláde do Kremľa.

 

 

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *