ONLINE MAGAZIN

Muži potrebujú poradiť….a hneď….už sa to blíži !

Muži potrebujú pri nákupoch poradiť, ženy nakupujú rady samy alebo s priateľmi

Vianoce sa nezadržateľne blížia a s nimi aj nákupná horúčka. Z prieskumu MasterCard vyplýva, že pokiaľ ide o nákupy v kamenných obchodoch, 30 % ľudí uprednostňuje nakupovanie v obchodných centrách. Vyhovuje im hlavne široký výber obchodov a služieb na jednom mieste či lákavé zľavové akcie. Muži nakupujú najradšej s partnerkami, kým ženy preferujú nákupy osamote. Najviac času v nákupných centrách trávia tínedžeri.

V predvianočnom čase berú ľudia obchody útokom, a preto sa prieskum spoločnosti MasterCard, ktorý sa uskutočnil v súvislosti so súťažou Obchodník roka, zameral práve na správanie nakupujúcich. Vyplýva z neho, že veľkej obľube sa tešia nákupné centrá. „Pre 30 % respondentov predstavujú ten pohodlnejší a využívanejší variant nakupovania, ďalších takmer 50 % ľudí nákupy v nákupných centrách rovnomerne kombinuje s nakupovaním v samostatných obchodoch. Tie, naopak, preferuje 20 % opýtaných, ide najmä o obyvateľov najväčších miest,“ dopĺňa Martina Kirchrathová, Commerce Development Director MasterCard Europe pre Českú republiku a Slovensko (pozri graf č. 1).

Kým viac než polovica opýtaných mužov (52 %) najradšej nakupuje s partnerkou, u žien je toto percento výrazne nižšie (37 %), ale mnoho z nich rado nakupuje osamote (30 %) alebo s priateľmi (17 %). Nakupovanie s priateľmi je veľmi populárne hlavne medzi mladými respondentmi vo veku od 15 do 19 rokov – uviedlo to približne 49 % z nich. Najmenej obľúbené je na druhej strane nakupovanie s celou rodinou a deťmi (pozri graf č. 2).

Polovica opýtaných strávi nakupovaním jednu až dve hodiny, 31 % z nich stihne nakúpiť dokonca za menej než hodinu. Takýto rýchly nákup zvláda 38 % mužov, ale iba 25 % žien. Veľkú časť svojho voľného času trávia v nákupných centrách tínedžeri. Takmer polovica z nich, 42 %, tam počas jednej návštevy strávi tri alebo dokonca štyri hodiny (pozri graf č. 3). Dôvodom je okrem iného aj fakt, že mladí ľudia najčastejšie spájajú nákupy v centrách so zábavou, napríklad návštevou kina či kaviarne.

Spoločnosť MasterCard sa podieľala na výskume nákupného správania v súvislosti s ocenením Obchodník roka, do ktorého je zapojená veľká časť obchodov prítomných práve v nákupných centrách. Každý, kto rád nakupuje v konkrétnych obchodoch, môže podporiť svojho obľúbeného obchodníka a dať mu svoj hlas v kategórii MasterCard Obchodník roka – Cena verejnosti. Hlasovať môžete na internete a prostredníctvom SMS do 28. februára 2014.

Viac informácií na www.obchodnik-roka.sk

 

Prieskum uskutočnila v novembri 2013 výskumná spoločnosť INCOMA Gfk na vzorke 1 000 respondentov internetovej populácie.

 

 Dávate prednosť nákupom v obchodných centrách alebo v samostatných predajniach?

                                                                                                                                

 

 

Zdroj: INCOMA Gfk

 

 

S kým najradšej nakupujete?

 

 

Zdroj: INCOMA Gfk

 

Koľko času v obchodnom centre väčšinou str

Zdroj: INCOMA Gfk

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Mohlo by vás zaujímať:

outdoor Radíme Vám Šport Technika

Pre Slovákov a Slovenky stále rozhoduje cena oproti kvalite, platí to aj pri výbere bicykla a elektrobicykla

Viac než 16 % opýtaných Slovákov a Sloveniek zvažuje v roku 2024 kúpiť bicykel alebo elektrobicykel sebe alebo rodinnému príslušníkovi. Najdôležitejšie kritéria pri výbere predajcu bicyklov sú pre zákazníkov ceny bicyklov a elektrobicyklov, kvalita servisu a opráv a tiež odbornosť a ochota personálu. Vyplýva to z prieskumu, ktorý Neuropea realizovala v spolupráci s CreditCall pre spoločnosť Kaktus Bike. Prieskum bol realizovaný v dňoch od 9.2.2024 […]

Čítať ďalej
Health Radíme Vám Tlačová správa Zdravie

Svetový deň hygieny rúk 2024: Prečo je zdieľanie znalostí o hygiene rúk stále také dôležité?

Ročne sa na celom svete podľa WHO vyskytne až 136 miliónov prípadov nozokomiálnych infekcií, teda infekcií spojených so zdravotnou starostlivosťou (HAI). Najjednoduchším preventívnym opatrením, ktoré pomáha zachraňovať životy pacientov na celom svete je správna hygiena rúk. Na jej význam poukazuje Svetový deň hygieny rúk, ktorý symbolicky pripadá na 5. mája. V európskom hospodárskom priestore sa ročne […]

Čítať ďalej
Architektúra Náš tip Radíme Vám

Brno láka na 5 ikonických víl modernej architektúry

Po vlaňajšom úspechu turistického balíčka 1 víkend a 4 ikonické vily, ktorý ponúkalo TIC BRNO v spolupráci so správcami všetkých objektov, sa tento rok môžu návštevníci Brna tešiť na prírastok: Za víkend totiž majú šancu spoznať hneď 5 víl – vrátane novo otvorenej Arnoldovej vily. „Vďaka výnimočnej spolupráci piatich brnianskych inštitúcií vznikol pred dvoma rokmi […]

Čítať ďalej