Nový Mustang GT, ktorý bude v predaji už oficiálne aj v Európe, dostane celkom novú tvár. Svalnatá karoséria síce ostáva Mustangu typická aj naďalej, ale viac sa prispôsobuje kinetickému dizajnu domáceho Fordu.
Ford Mustang pre rok 2014 je najväčším dizajnovým skokom v jeho histórii. Ponecháva si síce odkazy na predchádzajúcich päť generácií, ale tvar a umiestnenie predných svetlometov jednoznačne hovorí o tom, že nový Mustang je skutočne malou revolúciou. Pre zaujímavosť, americkí predajcovia sa k novému Mustangu dostanú v druhej polovici budúceho roka, ale pre európskych predajcov bude k dispozícii až v roku 2015. Nový Ford Mustang sa bude už tradične vyrábať vo variantoch kupé a kabrio, pričom prvé príde na rad kupé s prívlastkom GT. Otvorená verzia bude v porovnaní s predchádzajúcou generáciou vylepšená o nový mechanizmus skladania strechy, po novom bude zabezpečený elektromotormi, ktoré fungujú v porovnaní s hydraulikou až dvakrát rýchlejšie. Dizajn sa síce menil, ale najväčšie zmeny nastali na podvozku. Po polovici storočia sa Mustang vzdáva pevnej zadnej nápravy a prináša inováciu v podobe jej nezávislého zavesenia. Zmeny sa tiež udiali na prednej náprave a inovované boli aj brzdy. Toto všetko v kombinácii s ľahšou konštrukciou by sa malo starať o ešte intenzívnejší zážitok z jazdy, vyššiu bezpečnosť a presnejšiu ovládateľnosť vozidla. Či to ale bude stále ten hrubý agresívny Mustang, na ktorý je svet zvyknutý, to ukážu až prvé testy. Základným motorom nového Mustangu bude až 3,7-litrový benzínový agregát s výkonom 300 konských síl a krútiacim momentom masívnych 370 Nm. Komu by prekážali peniaze na bankovom účte, ten si môže priplatiť za variant s 5-litrovým motorom 5.0 V8 s výkonom 420 koní a krútiacim momentom vrcholiacim na úrovni až 530 Nm.
Zaujímavosťou je, že nový Mustang bude možné získať aj s motorom Ecoboost, čo je turbodúchadlom prepĺňaný 4-valec s výkonom údajne až 340 koní. Nižšia miera emisií a spotreby paliva by mala byť bonusom. Sme veľmi zvedaví, ako sa bude tento motor v kombinácií s novým podvozkom správať v skutočnom svete.