ONLINE MAGAZIN

Mercedes triedy C určuje novú úroveň sedanov

Mercedes ukázal novú podobu sedanov triedy C. Generačná výmena prémiových sedanov naznačuje smer, ktorým by sa malo uberať aj celé konkurenčné spektrum. Mercedes triedy C nemal nikdy takú charizmu, ako práve teraz.

Nová trieda C bude skutočným míľnikom v histórii značky. Už teraz vieme, že sa táto kategória stala najpredávanejšou spomedzi všetkých ostatných tried v portfóliu Mercedes-Benzu a jej nová generácia by mohla predajné čísla posunúť ešte ďalej. O fakte, že to nebude ľahké, svedčia predajné výsledky aktuálnej generácie. Tá sa od roku 2007 dočkala výroby a predaja až 2,4 miliónov kusov.

Mercedes-Benz triedy C, ktorý je možné objednávať si už teraz s dodaním začiatkom budúceho roka, sa nápadne ponáša na limuzínu triedy S a silueta vozidla pripomína celkom novú triedu CLA, ktorá dnes môže slúžiť aj ako entry-level pre nových zákazníkov značky. Z limuzíny S si nové céčko vzalo nielen vzhľad prednej masky a zadných svetlometov, ale aj úroveň technickej výbavy a do určitej miery aj komfort interiéru. Je nanajvýš jasné, že trieda C bude vždy aj o športovosti, a to ostáva zachované aj nateraz.

Sedan triedy C generačne schudol o sto kilogramov, dostal nový podvozok za príplatok ponúkne dokonca aj vzduchové pruženie. Ide o prvý automobil v kategórii s takouto možnosťou. Inovácií sa dočkali aj bezpečnostné systémy, asistenčné technológie a inovovaný bol aj komunikačno-servisno-multimediálny systém COMMAND Online.

Komplet novo vyvinutý Mercedes Benz triedy C s tromi výbavami AVANTGARDE, EXCLUSIVE a AMG, ktorý oproti predchodcovi  vykazuje pri zachovaní výkonu až o 20 percent nižšiu spotrebu paliva,  podrástol na dĺžku 4,686 a šírku 1,810 m, pričom sa na 2,840 m zväčšil jeho rázvor a na 480 litrov batožinový priestor, začína v tej najlepšej forme.

O vysokej forme nastupujúcej triedy C svedčia i nové výkonné a rekordne úsporné motory. Pre prvé, už aj na Slovensku objednateľné vozidlá sú v ponuke: C 180 benzínový 1,595 litra (115 kW/156 k; 250 Nm, zrýchlenie na 100 km/h za 8,2 s; spotreba 5,0 litra/100 km), C 200 benzínový 1,991 litra (135 kW/184 k; 300 Nm, zrýchlenie na 100 km/h za 7,5 s; spotreba 5,3 litra/100 km) a C 220 BlueTEC diesel 2,143 litra (125 kW/170 k; 400 Nm, zrýchlenie na 100 km/h za 8,1 s; spotreba 4,0 litra/100 km). Čoskoro k nim pribudnú ďalšie, vrátane prvého hybridu.

Text: Erik Stríž
Foto: Daimler

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Mohlo by vás zaujímať:

Automobily Cestovanie Radíme Vám

Ako je to s parkovaním a nocovaním mimo kempingov v Nemecku

Ako je známe, Nemecko veľmi radi navštevujeme. Je to dané tým, že Nemecko má veľmi dobre rozvinutú turistickú ponuku, a to ako v oblasti historických pamiatok, tak napríklad aj v oblasti wellness, či spoznávania jeho prírodných krás. A preto si treba aj u neho vyjasniť „ako je to teda s tým parkovaním a nocovaním mimo […]

Čítať ďalej
Architektúra Automobily Cestovanie outdoor Príroda Radíme Vám

Lahodný rum, salsa, cigara? To všetko a ešte viac je Kuba

Zaujímavá, unikátna, veselá, živá, chudobná, krásna, nekomplikovaná. Ku Kube pasuje veľa prívlastkov, rozhodne však nie je jednotvárna! Kuba je ostrov mnohých kontrastov s jedinečným kúzlom a originalitou v podobe dobrosrdečných ľudí, rytmu salsy, amerických veteránov, nádherného mora a ešte krajších západov slnka, úžasnej architektúry. Dovolenka na Kube sľubuje bezpochyby špeciálny zážitok. Kuba, jedna z posledných […]

Čítať ďalej
Automobily Náš tip outdoor

Ako sa ťaží drevo v Kanade?

Na úspešný dokumentárny seriál Záchranári na diaľnici 401 nadväzuje seriál Drevorubači z Mud Mountain. Prvú sériu predstaví práve televízna stanica Viasat Explore. Dej je zasadený do majestátneho pohoria Britskej Kolumbie, kde veľa mužov zvábených vysokými platmi, podstupuje dennodenne riziko, pri ktorom je ich úlohou dostať obrovské kmene stromov dole do údolia. Celkovo ťažba a znášanie dreva […]

Čítať ďalej