ONLINE MAGAZIN

Mercedes triedy C určuje novú úroveň sedanov

Mercedes ukázal novú podobu sedanov triedy C. Generačná výmena prémiových sedanov naznačuje smer, ktorým by sa malo uberať aj celé konkurenčné spektrum. Mercedes triedy C nemal nikdy takú charizmu, ako práve teraz.

Nová trieda C bude skutočným míľnikom v histórii značky. Už teraz vieme, že sa táto kategória stala najpredávanejšou spomedzi všetkých ostatných tried v portfóliu Mercedes-Benzu a jej nová generácia by mohla predajné čísla posunúť ešte ďalej. O fakte, že to nebude ľahké, svedčia predajné výsledky aktuálnej generácie. Tá sa od roku 2007 dočkala výroby a predaja až 2,4 miliónov kusov.

Mercedes-Benz triedy C, ktorý je možné objednávať si už teraz s dodaním začiatkom budúceho roka, sa nápadne ponáša na limuzínu triedy S a silueta vozidla pripomína celkom novú triedu CLA, ktorá dnes môže slúžiť aj ako entry-level pre nových zákazníkov značky. Z limuzíny S si nové céčko vzalo nielen vzhľad prednej masky a zadných svetlometov, ale aj úroveň technickej výbavy a do určitej miery aj komfort interiéru. Je nanajvýš jasné, že trieda C bude vždy aj o športovosti, a to ostáva zachované aj nateraz.

Sedan triedy C generačne schudol o sto kilogramov, dostal nový podvozok za príplatok ponúkne dokonca aj vzduchové pruženie. Ide o prvý automobil v kategórii s takouto možnosťou. Inovácií sa dočkali aj bezpečnostné systémy, asistenčné technológie a inovovaný bol aj komunikačno-servisno-multimediálny systém COMMAND Online.

Komplet novo vyvinutý Mercedes Benz triedy C s tromi výbavami AVANTGARDE, EXCLUSIVE a AMG, ktorý oproti predchodcovi  vykazuje pri zachovaní výkonu až o 20 percent nižšiu spotrebu paliva,  podrástol na dĺžku 4,686 a šírku 1,810 m, pričom sa na 2,840 m zväčšil jeho rázvor a na 480 litrov batožinový priestor, začína v tej najlepšej forme.

O vysokej forme nastupujúcej triedy C svedčia i nové výkonné a rekordne úsporné motory. Pre prvé, už aj na Slovensku objednateľné vozidlá sú v ponuke: C 180 benzínový 1,595 litra (115 kW/156 k; 250 Nm, zrýchlenie na 100 km/h za 8,2 s; spotreba 5,0 litra/100 km), C 200 benzínový 1,991 litra (135 kW/184 k; 300 Nm, zrýchlenie na 100 km/h za 7,5 s; spotreba 5,3 litra/100 km) a C 220 BlueTEC diesel 2,143 litra (125 kW/170 k; 400 Nm, zrýchlenie na 100 km/h za 8,1 s; spotreba 4,0 litra/100 km). Čoskoro k nim pribudnú ďalšie, vrátane prvého hybridu.

Text: Erik Stríž
Foto: Daimler

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Mohlo by vás zaujímať:

Automobily Cestovanie Náš tip Radíme Vám

Základná výbava každej plánovanej cesty autom, ktorú mnohí podceňujú: PZP

Pri plánovaní cesty autom si mnohí vodiči dávajú pozor na rôzne aspekty ako sú bezpečnostné vybavenie vozidla, plánovanie trasy alebo zásoby. Jedným z najdôležitejších aspektov, ktorý však často zostáva opomínaný, je povinné zmluvné poistenie (PZP). Toto krytie je pritom základnou súčasťou každého automobilu, a jeho správne pochopenie a zabezpečenie je zásadné pre každú vašu cestu. […]

Čítať ďalej
Automobily Náš tip Radíme Vám

Základné faktory, ktoré ovplyvňujú cenu dopravy počas zimy

Základné faktory, ktoré ovplyvňujú cenu dopravy počas zimy

Čítať ďalej
Automobily Cestovanie Radíme Vám

Prečo by ste mali pred cestou autom myslieť na reaktiváciu airbagov a opravu ABS

Bezpečnosť na ceste je dôležitá pre každého vodiča. A aj keď naše schopnosti a zdravý rozum zohrávajú pri správnom riadení veľkú úlohu, existujú technológie slúžiace na zvýšenie našej ochrany v prípade nehôd. Patria medzi ne airbagy a systém ABS, ktoré výrazne prispievajú k zvyšovaniu bezpečnosti na cestách. Prečo by ste ich mali nielen pred cestou […]

Čítať ďalej