ONLINE MAGAZIN

Honda Civic TypeR

Kompletne nová konštrukcia poskytujúca najpôsobivejší zážitok z jazdy v segmente hot hatch

  • Zachováva dedičstvo pokrvnej línie vysokovýkonných hatchbackov Honda
  • Podvozok vysokej pevnosti s pokročilým adaptívnym odpružením a riadením
  • Najrýchlejšie vozidlo s najväčším zrýchlením vo svojej triede
  • Nové voliteľné jazdné režimy poskytujú bezkonkurenčné ovládanie
  • Vývoj modelu Type R prebiehal súčasne s novým štandardným hatchbackom Civic, čo bolo výhodné pre dynamiku oboch vozidiel.

 

Úplne nový model Honda Civic Type R bol kompletne nanovo skonštruovaný tak, aby na ceste aj na pretekárskej trati poskytoval najpôsobivejší jazdný zážitok v segmente hot hatch.

Vývoj úplne nového modelu Type R prebiehal súčasne s novým štandardným hatchbackom Civic, čo bolo výhodné pre dynamiku a vylepšenie oboch vozidiel. Zachováva dedičstvo vysokovýkonných hatchbackov Honda, kombinuje čistotu dynamiky podvozku s predným náhonom s agresívnym dizajnom a jemne vyladenou aerodynamikou.

Nový jednohmotový zotrvačník, prepojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s hladkým radením, znižuje zotrvačnú hmotu spojky o 25 % a v kombinácii s o 7 % menším stálym prevodom prispieva k zlepšeniu odozvy pri akcelerácii. Funkcia prevodovky, synchronizujúca otáčky motora, umožňuje plynulejšie prechody medzi stupňami, čím eliminuje nežiadúce otrasy z prevodovky spojené s nadmernými alebo nedostatočnými otáčkami. Funkcia, synchronizujúca otáčky motora, tak zvyšuje radosť z riadenia športového vozidla s manuálnou prevodovkou.

Ľahká, veľmi pevná karoséria – produkt nových inovatívnych technických a konštrukčných techník – dopĺňa nižšie položené ťažisko a nový sofistikovaný systém odpruženia, čo priamo prispieva k pôsobivej dynamike vozidla.

Zdokonalený systém predného odpruženia s dvojosovou vzperou znižuje pohyb volantu vplyvom krútiaceho momentu motora a zlepšuje prejazd zákrut a pocit pri riadení. Nové viacprvkové zadné odpruženie modelu Type R zvyšuje pohodlie pri jazde, ako aj stabilitu pri vysokých rýchlostiach.

Elektrický posilňovač riadenia s dvoma pastorkami a meniteľným pomerom, nový prvok v modeli Type R, využíva podobný systém ako štandardný model Civic, ale optimalizuje meniteľný pomer, čím zabezpečuje väčší pocit priamosti a bezpečia.

Maximálny výstupný výkon optimalizovaného a vylepšeného motora VTEC TURBO s objemom 2,0 litra je 320 koní pri 6 500 ot./min., maximálny krútiaci moment je 400 Nm od 2 500 ot./min. do 4 500 ot./min. Z 0 na 100 km/h zrýchli len za 5,7 sekundy a dosiahne najvyššiu maximálnu rýchlosť 272 km/h. Dosahuje teda najväčšie zrýchlenie a je aj najrýchlejším automobilom vo svojej triede. Je to taktiež najrýchlejší model Type R vôbec, ktorý na okruhu Nürburgring Nordschleife dosiahol čas 7 min 43,8 s.

Model Type R 2017 má k dispozícii nový výber jazdných režimov: k predvolenému režimu Sport a na okruh špecializovanému režimu +R pribudlo nastavenie Comfort, pričom všetky prispôsobujú nastavenie odpruženia, geometriu riadenia a odozvu škrtiacej klapky vozidla na požiadanie. V porovnaní s predchádzajúcim modelom, nový Type R poskytuje výraznejší rozdiel medzi nastavením tlmičov každého z jazdných režimov pre lepšie ovládanie na rôznych typoch ciest. Za zmienku stojí režim Comfort, ktorý poskytuje vysokú mieru tolerancie spolu so zníženou menej potrebnou  úrovňou reakcií riadenia.

Agresívna silueta je sebavedomým vyjadrením dynamického charakteru modelu Civic Type R. Úplne nový model Civic, ktorý je širší, dlhší a nižší ako všetci jeho predchodcovia, má krátke previsy a mohutné línie. Ostrá a agresívna maska, výrazné podbehy kolies a tvarované predné a zadné prieduchy naznačujú športový charakter modelu Civic.

Ku komplexným aerodynamickým prvkom patrí hladká spodná časť podvozka, predný spodný spojler, úzke zadné krídlo a odtrhová hrana strešnej línie dizajnovaná pre riadené vírenie vzduchu. Tieto prvky prispievajú k špičkovému pomeru aerodynamického vztlaku a odporu, ktorý je najlepší v triede, čím zabezpečujú vynikajúce úrovne stability pri vysokých rýchlostiach.

Úplne nový interiér má výrazne zvýšenú úroveň kvality, pohodlia a funkčnosti. Pasažieri na predných a zadných sedadlách si môžu vychutnávať lepší výhľad a viac priestoru ako kedykoľvek predtým, v ktorom zažijú oslnivý výkon modelu Type R, pričom inovatívny sťahovací kryt vo veľkom batožinovom priestore zabezpečuje, že si automobil zachováva svoju pozíciu najpraktickejšieho a najvšestrannejšieho vysokovýkonného hatchbacku.

Nový model Civic Type R bol skonštruovaný v rámci rovnakého vývojového programu ako ostatné modely desiatej generácie rodiny Civic – ide o najväčší globálny projekt pre jediný model v histórii spoločnosti Honda.

Začiatok výroby nového modelu Type R je naplánovaný na leto roku 2017 v závode Honda of the UK Manufacturing (HUM) vo Swindone, ktorý je globálnym výrobným centrom pre desiatu generáciu hatchbacku Civic.

Model Type R sa bude vyvážať do celej Európy a na ostatné svetové trhy vrátane Japonska a USA. Jeho príchod do Severnej Ameriky bude zvýraznený skutočnosťou, že sa tam prvýkrát bude oficiálne predávať Type R so znakom Honda.

Pôsobivý podvozok, odpruženie a nastavenie volantu na maximalizovanie prenosu výkonu a stability pri vysokých rýchlostiach

 

  • Nová jednotná platforma je ľahšia a tuhšia ako u predchádzajúcich modelov Type R.
  • Nové nastavenie odpruženia poskytuje výnimočné ovládanie a zdokonalený jazdný komfort
  • Systém adaptívnych tlmičov na všetkých štyroch kolesách zabezpečuje výnimočnú stabilitu na vozovke
  • Elektrický posilňovač riadenia s meniteľným pomerom je kalibrovaný jednotlivo pre každý z troch voliteľných jazdných režimov

Zdokonalená platforma, ktorá podporuje úplne nový model Civic Type R, poskytuje základ pre najsofistikovanejšie dynamické nastavenie podvozka v histórii tohto modelu.

Úplne nové odpruženie, nižšie položené ťažisko a výrazne vyššia tuhosť karosérie pomáhajú modelu Civic Type R najnovšej generácie dosiahnuť doteraz najpôsobivejšie jazdné vlastnosti v segmente hot hatch. Podobne ako citlivejšie riadenie, je v porovnaní s predchodcom výrazne vylepšený jazdný komfort, čo je výsledok vyčerpávajúceho vývoja a zamerania na zlepšovanie techník a technológií tlmenia.

 

Zdokonalený systém pruženia s dvojosovou vzperou a viacprvkovým zavesením.

V prednej časti poskytuje predné pruženie so vzperou MacPherson s nižším ramenom väčšiu laterálnu tuhosť na lineárne ovládanie a nižšiu pozdĺžnu tuhosť na optimalizovaný súlad pri jazde.

Model Civic Type R disponuje jedinečným nastavením systému pruženia s dvojosovou vzperou vrátane zdokonalenej geometrie, ktorá pozostáva z redukcie stredovej odchýlky o 19 mm a redukcie počiatočného odklonu o 1,0 stupňa  v porovnaní s nastavením štandardného modelu Civic. Toto špecifické nastavenie modelu Type R minimalizuje pohyb volantu vplyvom krútiaceho momentu motora a maximalizuje športové riadenie.

Okrem toho, s cieľom zvýšiť tuhosť a znížiť hmotnosť, sú vzpery spodných ramien a kĺby vyrobené z vysokopevnostného hliníka.

V porovnaní so svojím predchodcom poskytuje v zadnej časti vozidla umiestnené najnovšie zadné viacprvkové zavesenie a jedinečné vysokopevné ramená pruženia lepšiu geometrickú stabilitu na zlepšenie stability pri vysokých rýchlostiach a zvýšený jazdný komfort, ako aj lineárnejšie riadenie spojené s vyladeným elektrickým posilňovačom riadenia.

Viacprvkové zavesenie prispieva k výraznému vylepšeniu stability pri brzdení, čím sa znižuje celkové naklánanie vozidla pri brzdení. Kombinácia nižšieho ťažiska a širšieho rozchodu kolies umožňuje neskoršie brzdenie a vyššiu rýchlosť pri prejazde zákrutami. Horné, dolné a vlečné ramená sú diely vysokej pevnosti a sú jedinečné pre model Type R.

 Nové umiestnenie prvkov v rámci celej dĺžky vozidla vrátane palivovej nádrže zabezpečilo aj lepšie rozloženie hmotnosti medzi nápravami. Prerozdelením sa dosiahlo 3 % zníženie hmotnosti na prednej náprave v porovnaní s predchádzajúcim modelom Type R, čo je ďalší faktor, ktorý prispieva k vylepšenej dynamike a stabilite.

Systém adaptívnych tlmičov

Najnovší model Civic Type R disponuje zdokonaleným systémom adaptívnych tlmičov na všetkých kolesách, ktorý poskytuje výbornú kvalitu jazdy a výnimočnú stabilitu na vozovke. Systém disponuje vylepšenými tlmičmi otrasov, ktorých trojkomorový dizajn mu poskytuje omnoho širší rozsah variability tlmiacej sily.

Nepretržitá nezávislá kontrola tlmiacej sily sa vo všetkých štyroch tlmičoch aktivuje úpravou prúdu odoslaného do elektromagnetických cievok v tlmičoch, na čo sa využíva spätná väzba z troch snímačov preťaženia vo vozidle.

Tieto snímače preťaženia, z ktorých dva sa nachádzajú na oboch stranách vozidla v spodnej časti predných stĺpikov a jeden sa nachádza tesne pred zadnou nápravou, a snímače zdvihu na odpružení jednotlivých kolies, monitorujú stav vozidla v reálnom čase. Hodnota prúdu, ktorý preteká elektromagnetickými cievkami vnútri tlmičov sa upravuje v intervale milisekúnd, čím sa menia kanály prietoku oleja a tým sa reguluje tlmiaca sila. Súčasťou systému sú aj snímače laterálneho preťaženia, uhla riadenia a brzdového tlaku.

V prípade napnutia a stlačenia zdvihov odpruženia umožňujú zdokonalené trojkomorové tlmiče výrazné vylepšenie variability tlmiacej sily, čo uľahčilo pridanie miernejšieho nastavenia Comfort vo voliteľných jazdných režimoch modelu Civic Type R.

Logika vyladená špeciálne pre jedinečné odpruženie a pneumatiky modelu Type R poskytuje nezávislú kontrolu každého z kolies, čím je zvýšený kontakt s povrchom vozovky (vrátane nerovných povrchov) a udržiavanie vysokej úrovne trakcie pri všetkých rýchlostiach. To zaisťuje ostré riadenie a stabilitu pri prejazde zákrutami vo vysokých rýchlostiach a obmedzuje klopenie karosérie. Tlmiaca sila je ešte viac vylepšená v režime +R [pozrite si časť 5 nižšie].

Elektrický posilňovač riadenia s dvoma pastorkami a meniteľným pomerom

Elektrický posilňovač hrebeňového riadenia s dvoma pastorkami a meniteľným pomerom modelu Civic Type R má podobné nastavenie ako štandardný model Civic, ale s optimalizovaným meniteľným pomerom, ktorý zabezpečuje väčší pocit priamosti a bezpečia pri riadení.

Dva pastorky umožňujú oddelenie funkcií zatáčania a posilňovania, zatiaľ čo systém s meniteľným pomerom sa namiesto rýchlosti auta prispôsobuje na základe geometrie medzi hrebeňom a pastorkom, vďaka čomu je zachovaný pocit stabilného riadenia.

Pocit z riadenia elektrického posilňovača riadenia (EPS) je nastavený jednotlivo pre každý z troch voliteľných jazdných režimov: Comfort, Sport a +R. Posledne menovaný poskytuje najväčší pocit priamosti, u režimu Sport je v rovnováhe priamy a lineárny a u režimu Comfort je pocit hladký a prirodzený.

Systém asistencie agilnej jazdy

Elektronický stabilizačný systém asistencie aginej jazdy (AHA) od spoločnosti Honda vrátane výnimočných prevádzkových parametrov režimu +R špecializovaného na okruhy, bol špeciálne vyladený pre nový model Civic Type R. Systém AHA funguje prostredníctvom systému asistenta stability vozidla a pri otáčaní volantu pôsobí jemnou brzdnou silou na vnútorné kolesá. Poskytuje tak nenápadnú diskrétnu asistenciu, čím zvyšuje citlivosť a stabilitu riadenia pri nízkych a vysokých rýchlostiach, jemnými a rýchlimi zásahmi do riadenia. Systém AHA vylepšuje aj efekt samosvorného diferenciálu  znížením preklzu vnútorného kolesa počas zrýchľovania v strede zákruty.

Vysokovýkonný brzdový systém

Fenomenálny výkon modelu Type R pomáha vodičovi zvládať súprava vysokovýkonných bŕzd Brembo na predných kolesách, ktoré boli vyvinuté špeciálne pre toto vozidlo.

Vpredu pôsobia štvorpiestové brzdové strmene brzdnou silou na 350 mm ventilované kotúče. V prednom nárazníku sú umiestnené jedinečné chladiace potrubia, ktoré vedú vzduch podvozkom, čím znižujú teplotu diskov a strmeňov. V zadnej časti sa nachádzajú pevné 305 mm disky, ktoré sú o 9 mm väčšie ako disky u predchádzajúceho modelu Type R.

Ľahký rám karosérie s vysokou pevnosťou

Nová zdokonalená jednotná platforma hatchbacku Civic desiatej generácie znižuje hmotnosť rámu karosérie modelu Type R o 16 kg v porovnaní s predchádzajúcim modelom Civic Type R, jeho torzná tuhosť je zvýšená o 37 % a pevnosť statického ohýbania je vyššia o 45 %. To poskytuje výrazné zlepšenie odozvy riadenia a stability v zákrutách a zvyšuje pasívnu bezpečnosť a charakteristiky vozidla z hľadiska hluku, vibrácií a tvrdosti.

Model Type R ťaží aj z inovatívneho montážneho procesu karosérie hatchbacku Civic, pri ktorom sa používajú vysokoúčinné spájacie techniky. Najprv sa zmontuje celý vnútorný rám, potom vonkajší rám a potom spoje. Tento nový „opačný“ proces sa prieči konvenčnej metóde montáže rámu karosérie, ale vo významnej miere prispieva k jeho celkovej tuhosti.

Palivová nádrž u modelu Civic Type R bola premiestnená a podlaha vozidla je nižšie ako u predchádzajúceho modelu. V kombinácii s revíziami podvozka a pruženia je ťažisko najnovšieho modelu znížené o 34 mm. Tieto zmeny zároveň umožnili nastaviť jazdnú polohu bližšie k vozovke a bedrový bod je o 25 mm nižšie ako u jeho predchodcu, čím sa dosiahol športovejší dojem.

Robustný a na výkon zameraný aerodynamický dizajn

  • Úplne nový model Type R zdôrazňuje príznačný dizajn modelu Civic robustným štýlom a agresívnymi prvkami karosérie
  • Prvotriedne riadenie prúdenia vzduchu pomocou inovatívnych vzduchových klapiek a prvkov na riadené vírenie vzduchu
  • Pokročilá aerodynamika zabezpečuje špičkový pomer aerodynamického vztlaku a odporu

Na základe nízkych a širokých proporcií nového hatchbacku Civic, je model Type R zvýraznený robustným štýlom a agresívnymi úpravami karosérie, ktoré zlepšujú jeho aerodynamiku.

Nový model Civic Type R je o 165 mm dlhší, 36 mm nižší a 2 mm širší než model predchádzajúcej generácie. Nízke a široké proporcie zvýrazňujú jedinečný dizajn aj klasické dizajnové prvky hatchbacku, a zároveň vďaka väčšiemu pôdorysu došlo aj k zväčšeniu kabíny.

Najnovší model Type R sa vyznačuje komplexnejšími aerodynamickými prvkami ako predchádzajúci model. Patrí k nim hladší podvozok, predný spodný spojler, úzke zadné krídlo a prvky na riadené vírenie vzduchu na odtokovej hrane strešnej línie. Robustná agresívna karoséria má najlepší pomer aerodynamického vztlaku a odporu vo svojej triede, ktorý prispieva k väčšej stabilite pri vysokých rýchlostiach.

V prednej časti sa nachádza agresívny nárazník zvýraznený okrídleným predelom z uhlíkových vlákien a športovou červenou zvýrazňujúcou linkou, ktorá sa vinie okolo celého vozidla. Prídavné lišty rozširujú nárazník a výplne vo forme kosoštvorcovej mriežky vypĺňajú tvarované vzduchové prieduchy.

Ostrú a agresívnu interpretáciu tváre rodiny vozidiel Honda, ktorá pozostáva z predného zoskupenia svetlometov príznačného pre Hondu, zvýrazňuje nový vzduchový otvor na prednej časti vozidla. Podobne ako všetky predchádzajúce modely je aj Type R zdobený známym červeným znakom „H“. Nový model Civic Type R disponuje odľahčenou hliníkovou kapotou s integrovaným vzduchovým potrubím umiestneným v strede lichobežníkového výklenku. Kapota váži o 5,3 kg menej ako oceľová kapota štandardného päťdverového modelu.

Bočné prahy z uhlíkových vlákien medzi prednými a zadnými podbehmi kolies sú širšie ako u modelu Civic Type R predchádzajúcej generácie. Podbehy kolies sú prispôsobené väčším kolesám a v zadnej časti je rozchod rozšírený na 1 593 mm.

Nové 20-palcové zliatinové disky v čiernej farbe Piano Black, špeciálne určené pre model Type R, dopĺňajú vizuálne zmeny a vypĺňajú zväčšené podbehy kolies pneumatikami 245/30 R20.

Výrazný difuzér s efektom uhlíkových vlákien prechádza pod širším zadným nárazníkom, ktorý ohraničuje tri plne funkčné koncovky výfuku, s párom smerových krídelok na oboch stranách. Stredná koncovka výfuku má menší priemer. Jedinečné výstupky na bočných stranách strechy smerujú dozadu smerom k dramatickému a vizuálne nápadnému zadnému krídlu.

Pokročilý aerodynamický dizajn

Krátky predný previs je skombinovaný s takmer úplne rovnou spodnou časťou a novými krytmi pod motorom a pod podlahou, ktoré prispievajú k prúdeniu vzduchu pod vozidlom. V spojení so zadným difuzérom, ktorý zvyšuje stabilitu a optimalizuje prítlak, napomáha celkový aerodynamický profil „prisatiu“ vozidla k vozovke, a poskytuje tak pôsobivejšie jazdné vlastnosti. Celkový koeficient odporu sa v porovnaní s predchádzajúcim modelom Type R znížil o 3 %.

Predný nárazník je špecificky tvarovaný tak, aby zamedzoval turbulenciám vzduchu v okolí predných kolies, čo spolu s novým predným spodným spojlerom, širokým predným predelom a hlbokými bočnými prahmi riadi prúdenie vzduchu a vytvára prítlak na prednú nápravu. Vzduchové klapky v karosérii za kolesami znižujú statický tlak medzi podbehmi kolies a zlepšujú koeficient vztlaku o 1 %.

V zadnej časti odkláňa veľké krídlo spolu s krídelkami riadeného vírenia vzduchu na strešnej línii prúdenie vzduchu cez chvost a vytvára dodatočný prítlak na zadnú nápravu. Krídlo s dôsledne vypracovaným a optimalizovaným dizajnom predstavuje v porovnaní so spojlerom na zadných dverách štandardného päťdverového modelu úsporu hmotnosti 0,7 kg. Krídlo prispieva k celkovému negatívnemu vztlaku a zlepšuje schopnosť priľnutia k vozovke, najmä pri prejazde zákrutami vo vysokých rýchlostiach, a zabezpečuje tak väčší pocit bezpečia pri riadení.

Motor VTEC TURBO s objemom 2,0 litra a manuálna prevodovka optimalizovaná na flexibilný vzrušujúci výkon

  • Motor VTEC TURBO, víťaz mnohých ocenení predošlej generácie modelu Type R, je optimalizovaný a vylepšený
  • Maximálny výkon je 320 koní, maximálny krútiaci moment 400 Nm
  • Manuálna prevodovka pomáha udržať pozíciu modelu ako vozidla, ktoré úplne patrí vodičovi.
  • Nový jednohmotový zotrvačník zlepšuje reakcie motora a znižuje váhu spojky
  • Pôsobivý výfuk s tromi koncovkami moduluje zvuk motora

Motor VTEC TURBO s objemom 2,0 litra, srdce víťaza mnohých ocenení predošlej generácie modelu Type R, bol optimalizovaný a vylepšený, aby poskytoval výkon, krútiaci moment a jazdné vlastnosti, ktoré v segmente hot hatch s predným náhonom nemajú konkurenciu.

Vďaka optimalizovaným nastaveniam riadenia motora sa vylepšila odozva škrtiacej klapky a jazdné schopnosti, zároveň je presná šesťrýchlostná manuálna prevodovka s jemným radením ešte vylepšená systémom prispôsobovania otáčok a zaručuje dôverné pôsobivé spojenie modelu Type R s vodičom bez kompromisov.

 Maximálny výstupný výkon motora s turbodúchadlom s priamym vstrekovaním je 320 koní pri 6 500 ot./min. a maximálny krútiaci moment je 400 Nm od 2 500 ot./min. do 4 500 ot./min. Z 0 na 100 km/h zrýchli len za 5,7 sekundy a dosiahne najvyššiu maximálnu rýchlosť 272 km/h. Tieto výkonnostné ukazovatele znamenajú, že dosahuje najväčšie zrýchlenie a je aj najrýchlejším automobilom vo svojej triede.

Technológie VTEC (elektronické riadenie variabilného časovania a zdvihu) a Dual-VTC (duálna kontrola variabilného časovania) spoločnosti Honda zabezpečujú špecifické výhody pre nastavenie turbodúchadla motora. VTEC mení stupeň zdvihu výfukového ventilu, čím redukuje omeškanie turba zvýšením tlaku výfukových plynov pri nižších otáčkach, ale zároveň prináša vysoký výkon pri vyšších otáčkach. Technológia Dual-VTC poskytuje stupeň prekrývania otvorenia ventilov, ktoré je jemne regulované v širokom spektre otáčok, aby sa tak dosiahla lepšia citlivosť a palivová účinnosť. Elektrická klapka rozvodu výfukových plynov motora poskytuje vyššiu samostatnosť regulátora tlaku ako u konvenčných turbo typov.

Pokročilá technológia tepelnej regulácie reaguje na výzvy, ktoré predstavuje vysoký kompresný pomer 9,8 : 1 a preplňovanie turbodúchadlom. Plniaci vzduch sa ochladzuje vo veľkokapacitnom vzduchovom medzichladiči, zatiaľ čo hlava valcov disponuje dvojdielnym vodou chladeným potrubím na znižovanie teploty výfukových plynov a spaľovacej komory. Každý piest disponuje aj chladiacim kanálom, ktorý zabezpečuje zvýšenú dodávku oleja, čo výrazne zvyšuje odolnosť voči klepaniu.

Jemná a presná manuálna prevodovka

Jemná a presná šesťstupňová manuálna prevodovka poskytuje intímne a naplňujúce spojenie s vodičom.

Nový jednohmotový zotrvačník zlepšuje odozvu motora a znižuje zotrvačnú hmotnosť spojky o 25 %. Okrem toho sú prevodové pomery prevodovky optimalizované na výkon so stálym prevodom nižším o 7 %, vďaka čomu sa zlepšuje odozva pri akcelerácii.

Funkcia synchronizácie otáčok pohonnej jednotky umožňuje zladiť rýchlosť motora s otáčkami hlavného hriadeľa prevodovky pri radení nahor alebo radení nadol, aby sa zabránilo nežiaducemu „šoku“ prevodovky súvisiaceho s nadmernými alebo nedostatočnými otáčkami. Funkcia zodpovedajúca aktuálnym otáčkam sa dá zapnúť a vypnúť v používateľských nastaveniach vozidla bez ohľadu na to, ktorý režim riadenia je zvolený.

Stály prevod je zabezpečený skrutkovým diferenciálom s obmedzeným sklzom (LSD) s výnimočnou odozvou. Technológia LSD dodáva silnú trakciu v zákrutách, dokonca aj pri ostrom riadení. V porovnaní s rovnakou pohonnou jednotkou s tradičným diferenciálom môže prispieť k skráteniu času na okruhu Nürburgring.

Vodou chladený olejový chladič, špecifický pre prevodovku, pomáha udržiavať teplotu počas dlhšej rýchlej jazdy (napr. na okruhu). Okrem toho má prevodová skriňa tvar plutvy a tento tvar je prispôsobený tvarom, ktoré usmerňujú prúdenie vzduchu pod krytom motora a poskytujú tak dodatočné chladenie prevodovky pri vysokých rýchlostiach.

Pôsobivý výfuk s tromi výstupmi

Tri plne funkčné koncovky výfuku sú umiestnené v strede zadného difuzéra. Hlavné koncovky výfuku umiestnené po stranách vypúšťajú výfukové plyny z motora, kým jedinečná malá stredová koncovka moduluje zvuk motora. Prúdenie výfukom sa v porovnaní s predchádzajúcim modelom Type R zlepšilo o 10 %, čo znižuje spätný tlak v systéme. Agresívnejší zvuk pri naberaní otáčok motora vytvára stredný výfuk, ktorý do 2 000 ot./min., vypúšťa aj výfukové plyny, v dôsledku čoho zvyšuje oproti predchádzajúcim modelom intenzitu zvuku pri rovnakých otáčkach o 2 dB.

Pri otáčkach motora v strednom zaťažení (3 000 ot./min. a vyššie) je však tlak v strednej koncovke výfuku negatívny a nasáva vzduch z prostredia. To zlepšuje charakteristiky automobilu z hľadiska hluku, vibrácií a tvrdosti, pretože eliminuje dunivý zvuk výfukov, ktorý môže v opačnom prípade prenikať do kabíny.

Elektronicky ovládaná (drive-by-wire) škrtiaca klapka

Systém škrtiacej klapky drive-by-wire nahrádza konvenčné plynové lanko inteligentnou elektronikou, ktorá spája plynový pedál so škrtiacim ventilom v telese škrtiacej klapky. Výsledkom je nižšia hmotnosť komponentu a rýchlejšie a presnejšie ovládanie škrtiacej klapky. Špeciálne naprogramovaný nelineárny pomer medzi plynovým pedálom a motorom ponúka zlepšenú ovládateľnosť a optimalizovanú odozvu motora, ktorá vyhovuje konkrétnym jazdným podmienkam.

Nové a zdokonalené jazdné režimy poskytujú modelu Civic Type R bezkonkurenčnú využiteľnosť

  • Vylepšené adaptívne tlmiče umožňujú lepšie prispôsobenie nastavení jazdných režimov
  • Nový režim Comfort poskytuje väčšiu mieru flexibility a každodenného používania
  • Inovované štandardné nastavenia režimu Sport zabezpečujú väčší pocit priamosti pri riadení
  • Špecializovaný režim +R je naďalej určený na jazdu na okruhu

 

Vylepšený výber jazdných režimov dodáva úplne novému modelu Civic Type R lepšie ovládanie v porovnaní s predchádzajúcim modelom. Nové nastavenie režimu Comfort je tu spolu s agilným režimom Sport a na okruh špecializovaným režimom +R. Každý z nich upravuje adaptívne tlmiče, silu potrebnú na otáčanie volantom, pocit pri radení prevodov a reakciu škrtiacej klapky vozidla podľa požiadaviek.

Režim Comfort poskytuje väčšiu mieru flexibility a každodenného používania v porovnaní s predchádzajúcim modelom Type R, a ponúka jemnejšie nastavenie odpruženia a hladší pocit pri riadení. Jeho prítomnosť v novom modeli Type R je umožnená vďaka vylepšeným adaptívnym tlmičom, ktoré poskytujú väčšiu variabilitu tlmiacej sily v prípade napnutia i stlačenia.

Nový režim Comfort je ideálny nielen pre drsné povrchy vozovky, ale je tiež bezpečnejší pri rýchlej jazde po premenlivých zvlnených diaľničných povrchoch. Aj keď sú teraz medzi jazdnými režimami väčšie rozdiely v tlmiacej sile, vylepšenia v kalibrácii všetkých troch nastavení znamenajú, že nový model Type R sa po celý čas javí ako lepšie spojený s vozovkou, čo zaisťuje väčší pocit bezpečia a strhujúci zážitok z jazdy.

Režim Sport naďalej ostáva predvoleným nastavením pri štartovaní vozidla. Poskytuje zmes komfortu a dynamickej odozvy, ktorá zodpovedá zhruba polovičnej hodnote medzi štandardným režimom a režimom +R predchádzajúceho modelu Type R.

Režim Comfort sa dá vybrať pomocou pohodlného kolískového prepínača, ktorý sa nachádza za radiacou pákou. Pri zapnutí režimu sa zmení osvetlenie prístrojového panelu a zníži sa intenzita aj počet červených prvkov v okolí virtuálnych ukazovateľov.

Režim +R je naďalej určený na jazdu na okruhu. Odozva motora sa zvýši spolu so zmenou mapovania krútiaceho momentu na agresívnejšie nastavenie zamerané na výkon, vďaka čomu sa zvýši krútiaci moment pri nižších otáčkach motora. Okrem toho bol vylepšený efekt „cvaknutia“ škrtiacej klapky funkcie zodpovedajúcej aktuálnym otáčkam.

Tlmiaca sila nového štvorkolesového systému adaptívneho tlmenia režimu +R sa zvýšila o 15 % oproti režimu Sport. Tým vzniká pevnejšia, plochejšia jazda a väčšia agilita pri vysokovýkonnom riadení. Okrem toho je elektrický posilňovač riadenia s meniteľným pomerom tuhší a má znížený výkon asistencie, čo zabezpečuje väčší pocit priamosti a lineárneho riadenia.

Stabilizačný systém (VSA®) je pre režim +R upravený tak, aby bol viac zameraný na zrýchlenie a výkon, čim sa zvýši miera vychýlenia a preklzu pred zásahom. Navyše, systém ovládania trakcie aj funkcia VSA sa dajú úplne vypnúť tak, že tlačidlo VSA stlačíte na päť sekúnd, kým je model Type R v režime +R. Keď kolískovým prepínačom vyberiete režim +R, osvetlenie prístrojového panela sa prepne na intenzívnejší červený motív.

Vôbec najrýchlejší model Type R na okruhu Nürburgring Nordschleife

  • Pri svojom pokuse o rekord na okruhu Nürburgringu dosiahol čas 7 minút a 43,8 sekundy
  • Pokročilá aerodynamika a vylepšený motor VTEC TURBO s objemom 2,0 litra sú kľúčovými faktormi výrazného zlepšenia oproti predchádzajúcemu modelu Type R
  • Najrýchlejšie kolo zajazdené prototypom, ktorého technické parametre sa zhodujú s konečnou sériovou verziou

Po debute modelu na tohtoročnom autosalóne v Ženeve ustanovil najnovší model Honda Civic Type R na okruhu Nürburgring Nordschleife nový rekord pre vozidlá s predným pohonom. Prototyp vozidla dosiahol 3. apríla 2017 na svetoznámom okruhu priebežný čas 7 minút a 43,8 sekundy.

Tento čas dosiahol počas konečnej fázy testovacieho režimu modelu na suchej trati a pri teplote prostredia, ktorá bola optimálna na dosiahnutie najlepšieho výkonu pneumatík a hnacieho ústrojenstva. Pri porovnaní s predchádzajúcim modelom znamená nový čas zlepšenie takmer o sedem sekúnd.

Na novom rekorde okruhu malo podiel niekoľko faktorov. Jeho srdce tvorí optimalizovaný a zdokonalený dvojlitrový motor VTEC TURBO s výkonom 320 koní a krútiacim momentom 400 Nm. Akceleráciu vozidla ešte viac zlepšujú nové nižšie prevodové pomery v šesťrýchlostnej prevodovke a komplexný balík aerodynamických funkcií nového Type R poskytuje vynikajúcu stabilitu pri vysokých rýchlostiach a špičkový pomer aerodynamického vztlaku a odporu.

Ryuichi Kijima je vedúcim inžinierom oddelenia podvozku pre model Honda Civic Type R. Vysvetľuje, v čom nový model, v porovnaní s automobilom predchádzajúcej generácie, dosahuje na okruhu v Nürburgringu výrazné zlepšenia.

„Vozidlo dosahovalo vyššiu rýchlosť v zákrutách vďaka tomu, že má širší rozchod a širšie pneumatiky, dlhší rázvor, nové viacprvkové zavesenie vzadu a optimalizovanú aerodynamiku, ktorá zlepšuje stabilitu,“ hovorí Kijima-san. „Napríklad vodiči zvyčajne vchádzajú do zákruty za úsekom Metzgesfeld rýchlosťou okolo 150 km/h. Vďaka vynikajúcej stabilite nového vozidla Type R je rýchlosť prejazdu tejto zákruty strednej rýchlostnej triedy dokonca vyššia asi o 10 km/h. Takže zlepšením jazdných vlastností v zákrutách dokážeme zvýšiť rýchlosť jazdy na okruhu a tak dosiahnuť omnoho rýchlejší čas okruhu nového modelu Type R.“

Prototyp automobilu, ktorý dosiahol rekordný čas okruhu, mal identické technické špecifikácie ako bežný produkčný model. Kompletná bezpečnostná klietka bola nainštalovaná z bezpečnostných dôvodov, no jej prítomnosť neposkytovala rámu karosérie žiadnu dodatočnú tuhosť. Dodatočná hmotnosť klietky bola vykompenzovaná dočasným odstránením informačno-zábavného systému a zadných sedadiel. Automobil mal obuté cestné pneumatiky špecializované na okruhy.

Športová, elegantná a sofistikovaná kabína s vylepšeniami a prvotriednym priestorom interiéru

  • Priestrannejší ako predchádzajúci model
  • Moderný, štýlový a jednoduchý estetický vzhľad s nápadnými červenými prvkami
  • Prémiová kvalita kabíny, nové rozloženie LCD prístrojového panela a univerzálna konzola dvojstupňového technologického centra
  • Inovatívny sťahovací kryt v batožinovom priestore, ktorý sa zasúva do strany

Úprava interiéru modelov Type R je vždy nezameniteľná a má 25-ročnú tradíciu, ktorá sa odvíja od úplne prvého automobilu Honda s ikonickým červeným znakom.

Najnovší Civic Type R stavia na sofistikovanej a prémiovej atmosfére kabíny štandardného vozidla s nápadným efektom kombinácie červeného a čierneho semišového lemovania na nových športových sedadlách s vysokými operadlami. Sedadlá disponujú vylepšenými opierkami hlavy a vankúšovými vypchávkami, ponúkajú vynikajúcu podporu pri športovej jazde a zároveň sú najľahšími sedadlami špecifikácie modelu Type R.

Volant disponuje vložkami z červenej kože a šesťuholníkovým švom, kým uhlíková stredová výplň prístrojovej dosky je obklopená červeným úzkym lemovaním, ktoré zasahuje do panelov dverí. Guľová hlavica radiacej páky je vyrobená z opracovanej zliatiny. Všetky tieto interiérové prvky sú jedinečné pre model Type R.

Športový interiér je navrhnutý tak, aby poskytoval najpohodlnejšiu a najsofistikovanejšiu kabínu v triede kompaktných vozidiel a vyžaroval dokonale moderný, štýlový a jednoduchý estetický vzhľad, ktorý dopĺňa ostro tvarovaný exteriér. Je to dosiahnuté horizontálnymi líniami, ktoré zvýrazňujú dojem šírky a dĺžky, a tým aj priestrannosti.

Vďaka dlhšej a širšej platforme a dlhšiemu rázvoru si pasažieri na predných a zadných sedadlách môžu vychutnávať lepší výhľad a viac priestoru, v ktorom možno zažiť oslnivý výkon modelu Type R. Kompaktnejší povrch prístrojovej dosky znamená, že je uložená o 65 mm nižšie, vďaka čomu sa zlepšila viditeľnosť. Tenké predné stĺpiky (o 12 mm užšie ako u predchádzajúceho modelu Type R) taktiež predstavujú redukciu prekážok vo výhľade najvyššej úrovne v triede, a to až na 84,3 stupňovú viditeľnosť smerom dopredu.

Štedrý batožinový priestor s objemom 414 litrov a interiér disponujúci inovatívnym sťahovacím krytom, ktorý sa zasúva do strany, zabezpečuje, že si automobil zachováva svoju pozíciu najpraktickejšieho a najvšestrannejšieho vysokovýkonného hatchbacku. Jednoduchý prístup poskytujú zadné sedadlá, ktoré sú rozdelené a sklápajú sa v pomere 60 : 40. Nízka nakladacia hrana (680 mm), a tiež široký otvor batožinového priestoru (1 120 mm), v kombinácii s jeho plochou podlahou, uľahčujú nakladanie ťažkých, širokých a dlhých predmetov.

V porovnaní s predchádzajúcim modelom Type R sa zlepšili opatrenia proti hluku, vibráciám a tvrdosti v kabíne spolu so znížením hluku v interiéri pri vyšších otáčkach motora.

Konzola technologického centra

Stredová konzola má povrchovú úpravu v klavírnej čiernej farbe a bola navrhnutá v štýle motívu technologického centra. Nižšia časť pred radiacou pákou je konfigurovaná ako úložný priestor s dvomi stupňami s prednou priehradkou, ktorá poskytuje priestor pre odkladanie zariadení, v ktorom je integrovaná podložka na bezdrôtové nabíjanie smartfónu (vo vozidlách so špecifikáciou GT). Druhá priehradka za stredovou konzolou poskytuje diskrétnejší skladovací priestor a prístup k HDMI a USB portom, ale aj 12-voltovú zásuvku. Priechodka na káble umožňuje prepojenie oboch priehradiek.

Navrchu stredovej konzoly sa nachádza sedempalcový farebný dotykový displej systému Honda CONNECT. Okrem toho, že ide o dotykové ovládacie zariadenie pre informačno-zábavný systém a klimatizáciu, displej je prepojený aj s cúvacou kamerou. Vďaka úplnej integrácii smartfónu s technológiami Apple CarPlay® a Android Auto je ovládanie jednoduché a intuitívne.

Úplne nové rozloženie prístrojového panela pred vodičom poskytuje dobrý prehľad a vysoko intuitívne používanie. Sedempalcové farebné TFT-LCD informačné rozhranie vodiča (DII) tvorí najväčšiu plochu centrálnej časti prepracovaného prístrojového panela, na ktorom sa nachádzajú virtuálne ukazovatele, ako aj prepínacie sekcie, na ktorých sa môžu zobrazovať rôzne funkcie ukazovateľov. Jedinečnou funkciou modelu Type R je špecifické osvetlenie jazdných režimov, ktoré sa vyznačuje špeciálnymi ukazovateľmi vrátane indikátora LED radenia rýchlostí, ukazovateľa plniaceho tlaku, akcelerometra a záznamníka času okruhu.

Rolovanie a výber informácií, ktoré sa majú zobraziť na DII, sa vykonáva pomocou dotykových ovládacích prvkov na ľavom ramene volantu. Kombinácia dotykových ovládacích prvkov a displeja DII v priamom zornom poli vodiča pomáha minimalizovať rušenie vodiča počas jazdy. Rovnako je na ľavom ramene volantu integrované ovládanie telefónu Bluetooth® HandsFreeLink®, kým druhou ovládacou časťou na pravom ramene volantu sa ovláda adaptívny tempomat a nastavenia systému asistenta na udržiavanie v jazdnom pruhu.

Spolu s novým hatchbackom Civic disponuje nový model Type R súpravou bezpečnostných technológií Honda SENSING, ktorá je jedným z najkomplexnejších bezpečnostných balíkov vo svojej triede. Využíva kombináciu radarových a kamerových informácií a niekoľko najmodernejších snímačov, ktorými varuje vodiča a asistuje mu v potenciálne nebezpečných situáciách.

Balík aktívnych bezpečnostných technológií Honda SENSING zahŕňa:

  • Brzdový systém na zmiernenie následkov zrážky
  • Upozornenie na čelnú kolíziu
  • Upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu
  • Systém pre zmiernenie rizika opustenia komunikácie
  • Systém podpory riadenia vozidla v jazdnom pruhu
  • Adaptívny tempomat
  • Systém rozpoznávania dopravných značiek
  • Inteligentný rýchlostný asistent
  • Inteligentný adaptívny tempomat

Súčasťou štandardnej výbavy je aj stabilizačný asistent vozidla (VSA) s reguláciou trakcie, ktorý zlepšuje ovládanie pri zrýchľovaní, brzdení a prejazde zákrutami, a systém nepriameho monitorovania tlaku v pneumatikách (TPMS).

Model Type R GT má k dispozícii aj systém detekcie objektov v mŕtvom uhle vrátane systému monitorovania vozidiel blížiacich sa zboku, dvojzónovú klimatizáciu, automatické zatmavenie spätného zrkadla, systém Honda CONNECT s navigáciou Garmin, podložku na bezdrôtové nabíjanie, 542-wattový 12-reproduktorový audio systém a predné hmlové LED svetlá.

Oslavujeme 25 rokov modelu Type R

  • Rok 2017 je 25. výročím debutu prvého modelu Honda Type R
  • Štvrťstoročie inšpirované pretekárskymi automobilmi so zreteľom na odľahčené komponenty, vyladený výkon a zdokonaľovanie podvozka.
  • Úplne nový model Civic hot hatch piatej generácie je prvým skutočne globálnym modelom Type R

Rok 2017 je 25. výročím predstavenia úplne prvého vozidla Honda Type R. Po viac ako dve desaťročia je značka Type R označovaná za najvýkonnejšiu verziu svojho príslušného modelu vďaka filozofii, na základe ktorej je jej vytváranie inšpirované pretekárskymi automobilmi.

Modely Honda Type R vždy reprezentovali čistotu originálneho konceptu – minimalizovať hmotnosť a maximalizovať výkon, citlivosť riadenia, dynamickú stabilitu a brzdný výkon.

Najnovší Civic Type R

Vďaka kompletne prepracovanej konštrukcii s cieľom poskytnúť najpôsobivejšiu jazdu v segmente hot hatch predstavuje piata generácia modelu Civic Type R prvý skutočne globálny model Type R. Na rozdiel od predchádzajúcich verzií, pri ktorých boli špecifické varianty určené pre japonský alebo európsky trh, sa bude nový model Type R vyvážať do celého sveta.

História modelov Type R

Názov modelu Type R sa prvýkrát objavil v roku 1992 v rámci debutu prvej generácie modelu NSX Type R. Cieľom spoločnosti Honda bolo vyvinúť vozidlo, ktoré prináša ohromujúce potešenie z jazdy a rýchlosť pretekárskeho auta poháňaného motorom V6 s objemom 3,0 litra a výkonom 280 koní. Vďaka rozsiahlemu programu úspory hmotnosti sa zo štandardnej verzie modelu NSX odobralo takmer 120 kg vrátane výmeny elektricky nastaviteľných kožených sedadiel za nové odľahčené sedadlá Recaro.

Prvýkrát tak boli červený emblém Honda, červené čalúnenie a biela farba karosérie Championship White predstavené na sériovom vozidle značky Honda. Farebná kombinácia bola poctou dedičstvu Hondy v pretekoch Formuly 1, čo odrážali pretekárske farby, ktoré sa objavili na jednomiestnych modeloch Honda RA271 a RA272. Skoršie spomínaný bol vôbec prvým japonským automobilom, ktorý pretekal v rámci pretekov Formuly 1, a RA272 bol prvým automobilom z krajiny vychádzajúceho slnka, ktorý vyhral Veľkú cenu, keď prešiel cieľovou rovinkou v Mexiku v roku 1965. Oba automobily mali biely lak s červeným symbolom slnka,  čo bola inšpirácia japonskou národnou vlajkou, a tým určili modelom Type R ikonický trend do budúcnosti.

V roku 1995 spoločnosť Honda predstavila prvú generáciu modelu Integra Type R, ktorý bol oficiálne dostupný len pre japonský trh. Skúsenosť s modelom Type R a jeho štvorvalcovým motorom VTEC s objemom 1,8 litra, výkonom 200 koní a s maximálnym krútiacim momentom 8 000 ot./min. tak bola umožnená omnoho širšiemu publiku. Vylepšená verzia bola ľahšia ako štandardný model Integra, pričom si zachovala svoju pevnosť, disponovala päťstupňovou manuálnou prevodovkou s krátkym prevodovým pomerom a tiež vylepšeným odpružením a brzdami.

Model Hondy Civic Type R z roku 1997, ktorý nasledoval a bol určený len pre japonský trh, poháňal motor B16 s objemom 1,6 litra – prvý motor, ktorý ponúkol špecifický výstup presahujúci 100 koní na liter. Model Type R ponúkol tuhší podvozok, predné aj zadné dvojité zavesenie kolies s priečnym trojuholníkovým ramenom, vylepšené brzdy a skrutkový diferenciál s obmedzeným sklzom.

Európskym zákazníkom bol prvýkrát oficiálne ponúknutý model Type R v podobe modelu Integra Type R z roku 1998. Toto ikonické kupé poháňané štvorvalcovým motorom VTEC s objemom 1,8 litra ponúklo výkon 190 koní pri maximálnom krútiacom momente 8 000 ot./min. Kvôli snahe o úsporu hmotnosti mali európske verzie dokonca tenšie čelné sklá.

Prvý päťdverový model Type R bol uvedený na trh v roku 1999. Model Accord Type R mal tvrdší podvozok aj odpruženie, výkonnejšie brzdy a diferenciál s obmedzeným sklzom. Bol dostupný aj vo verzii so systémom dvojitého výfuku a voliteľným zadným spojlerom.

V roku 2001 debutovala druhá generácia modelu Integra Type R určená pre japonský trh a taktiež druhá generácia modelu Civic Type R. Druhé spomínané vozidlo predstavovalo prvý model Type R, ktorý bol vyrobený v závode Honda of the UK Manufacturing (HUM) vo Swindone. Verzia určená pre japonský domáci trh, ktorá disponovala množstvom vylepšení oproti modelu určenému pre trh v Spojenom kráľovstve, bola taktiež vyrobená v závode HUM.

V roku 2002 bola v Japonsku uvedená druhá generácia modelu NSX Type R, ktorá predstavovala vývoj filozofie inšpirovanej pretekárskymi automobilmi. Na zníženie hmotnosti sa vo veľkej miere používalo uhlíkové vlákno, ktoré bolo použité aj na veľký zadný spojler a kryt kapoty s vetracími prieduchmi. Automobil ostáva najvýnimočnejším z modelov Honda Type R.

Tretia generácia modelu Civic Type R bola uvedená v marci roku 2007 a ponúkala sa v dvoch formátoch. Japonským zákazníkom bol ponúknutý štvordverový sedan so štvorvalcovým motorom VTEC s objemom 2,0 litra, výkonom 225 koní a nezávislým zadným odpružením, kým model Type R určený pre európsky trh bol založený na päťdverovom hatchbacku s motorom VTEC s objemom 2,0 litra dosahujúcim výkon 201 koní pri 7 800 ot./min.

Model Civic Type R štvrtej generácie bol uvedený na trh v roku 2015 s množstvom technických prvenstiev. Jeho srdce tvorí vôbec prvý motor VTEC Turbo – najextrémnejší a vysokovýkonný motor modelu Type R aký bol kedy skonštruovaný – s výkonom 310 koní pri 6 500 ot./min. a krútiacim momentom 400 Nm od 2 500 ot./min. Štvorkolesový systém adaptívnych tlmičov a jedinečné nastavenie predného odpruženia s dvojosovou vzperou vo výsledku optimalizovali výkonné riadenie. Bol predstavený aj úplne nový režim +R, ktorý vodičom umožnil zintenzívniť strhujúci zážitok z jazdy vďaka zvýšeniu odozvy motora a zlepšeniu pocitu pri riadení, a vylepšeným nastavením tlmičov dotykom jediného tlačidla. V priebehu vývoja stanovila štvrtá generácia modelu Civic Type R na okruhu Nürburgring Nordschleife nový štandard vo výrobe vozidiel s predným pohonom.

Honda of the UK Manufacturing (HUM) – domov nového Civic Type R

  • Najnovší model Civic Type R sa bude vyrábať v závode spoločnosti Honda v Spojenom kráľovstve v meste Swindon a bude sa vyvážať do celého sveta vrátane Spojených štátov
  • Investícia 270 miliónov eur do nových technológií a procesov pre rodinu Civic
  • Dlhodobý záväzok vyrábať v Spojenom kráľovstve a Európe

Európsky výrobný závod spoločnosti Honda, Honda of the UK Manufacturing (HUM), je globálne výrobné centrum hatchbacku Civic desiatej generácie a jediným závodom, v ktorom sa vyrába model Civic Type R. Spoločnosť Honda investovala 270 miliónov eur do nových výrobných technológií a procesov v závode HMUK špeciálne kvôli príprave na nový model hatchback vrátane najnovšieho modelu Civic Type R. Investícia je súčasťou dlhodobej vízie globálnych operácií spoločnosti Honda pre európske závody.

Začiatok výroby nového modelu Civic Type R je naplánovaný na leto 2017. Model Type R sa bude vyvážať do celej Európy a na ostatné svetové trhy vrátane Japonska a USA. Jeho príchod do Severnej Ameriky bude zvýraznený skutočnosťou, že sa tam prvýkrát bude oficiálne predávať Type R so znakom Honda.

V závode HUM sa vyrobil prvý motor v roku 1989 a prvé vozidlo v roku 1992. V súčasnosti ho tvoria dve prevádzky na výrobu automobilov a jedna prevádzka na výrobu motorov. Medzi ostatné priestory závodu patrí špeciálna testovacia dráha, jednotky na dynamické a statické skúšky, ako aj priestory určené na administratívu a obstarávanie.

Prémiová kvalita náteru

Spoločnosť Honda investovala do nových lakovacích zariadení v závode HUM, aby sa zabezpečilo, že kvalita povrchovej úpravy bude dopĺňať vysokú kvalitu dizajnu exteriéru. Vďaka zlepšenej hrúbke náteru a novému typu nanášania priehľadného laku bude kvalita povrchovej úpravy z novej lakovne dosahovať špičkové parametre. Kombináciou týchto dvoch zlepšení sa dosiahla zlepšená hĺbka a kvalita výsledného lesku a obohatené charakteristiky odrazivosti. Zmeny znamenajú, že nový model Civic dosiahne úrovne náteru a povrchovej úpravy, blížiace sa štandardom dosiahnutým modelom Acura, prémiovej značky spoločnosti Honda v USA.

Originálne príslušenstvo pre Civic Type R 2017

Karbónové ochranné kryty zrkadiel

Karbónové ochranné kryty zrkadiel z ručne vyrábaného karbónu s červeným zvýraznením poskytujú novému modelu Civic Type R jemnú, no prémiovú úpravu exteriéru.

Karbónový krídlový spojler

Stredová lopatka krídla najnovšieho modelu Civic Type R je vyrobená z uhlíkových vlákien a je doplnená červeným zvýraznením, pričom bočné krídla sú vo farbe karosérie.

Karbónové vnútorné panely

Ručne vyrábané karbónové doplnky na palubnej doske a predných dverách tvoria prémiovú úpravu interiéru nového modelu Civic Type R.

Podsvietené obloženie prahov dverí

Podsvietené obloženie prahov dverí, chrániace vnútornú stranu dverí, je vyrobené z čierneho eloxovaného hliníka a vyznačuje sa červeným podsvieteným logom Type R. Predné obloženie je podsvietené, zadné obloženie nie je podsvietené.

 Technické špecifikácie

  • Všetky technické špecifické sú predbežné a môžu sa zmeniť
  • Všetky údaje o spotrebe paliva a CO2 sa môžu zmeniť v závislosti od záverečnej homologácie

Karoséria a podvozok

Päťdverový hatchback s piatimi sedadlami a jednotnou konštrukciou karosérie. Benzínový motor a manuálna prevodovka poháňajúca predné kolesá.

Motor

2.0  litra VTEC TURBO

Štvorvalcový benzínový

6MT
Typ 4 ventily na valec
Vŕtanie x zdvih 86,0 mm x 85,9 mm
Kompresný pomer 9,8:1
Výkon 320 koní (235 kW) pri 6 500 ot./min.
Krútiaci moment 400 Nm pri 2 500 až 4 500 ot./min.

 

 

Prevodovka

Motor VTEC TURBO s objemom 2,0 litra
Manuálna 6 rýchlostí s funkciou synchronizácie otáčok s motorom

 

Pomery prevodových stupňov

Motor VTEC TURBO s objemom 2,0 litra so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou
1. 3,625
2. 2,115
3. 1,529
4. 1,125
5. 0,911
6. 0,734
Spiatočka 3,757
Posledný stupeň 4,111

 

Pruženie a tlmiče

Predná časť Náprava MacPherson
Zadná časť Viacprvkové zavesenie

Adaptívna regulácia tlmičov

 

Brzdy

Motor Motor VTEC TURBO s objemom 2,0 litra
Predná časť Ventilovaný kotúč s priemerom 350 mm
Zadná časť Ventilovaný kotúč s priemerom 305 mm

 

Kolesá a pneumatiky

Veľkosť kolesa Pneumatiky – predné Pneumatiky – zadné
x 20 palcov 245/30 R20 – Continental SportContact6 245/30 R20 – Continental SportContact6

 

Riadenie

Motor Motor VTEC TURBO s objemom 2,0 litra
Typ Hrebeňové s meniteľným pomerom
Počet otočení volantu

(medzi krajnými polohami)

2,11
Polomer otáčania

(pri kolesách)

5,89
Polomer otáčania

(pri karosérii)

6,28

 

 


Rozmery (mm)

Exteriér (mm)
Celková dĺžka 4 557
Celková šírka 1 877
Celková šírka (vrátane bočných zrkadiel) 2 076
Celková výška 1 434
Rázvor kolies 2 699
Rozchod vpredu 1 599
Rozchod vzadu 1 593

 

Objem (litre)

Špecifikácia tried Type R
Batožina (metóda VDA, sedadlá v normálnej polohe, po okno) 414
Batožina (metóda VDA, sedadlá v normálnej polohe, po strechu) 492
Batožina (metóda VDA, sedadlá sklopené, po okno) 780
Batožina (metóda VDA, sedadlá sklopené, po strechu) 1 209
Kapacita nádrže na palivo 46

 

Hmotnosť (kg)

Špecifikácia tried Type R
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 380
Max. prípustná hmotnosť (kg) 1 760

 

Výkon a spotreba paliva s 2,0 litrovým motorom VTEC TURBO

Špecifikácia tried Type R
Maximálna rýchlosť (km/h) 272
0 – 100 km/h (s) 5,7
Spotreba paliva v meste (l/100 km) 9,8
Spotreba paliva mimo mesta (l/100 km) 6,5
Spotreba paliva kombinovaná (l/100 km) 7,7
CO2 – kombinované (g/km) 176

 

 

Cenník:


Mohlo by vás zaujímať:

Cestovanie outdoor Príroda Radíme Vám

6 romantických botanických záhrad v Maďarsku, ktoré vás túto jar opantajú

V čase, keď sa jar v Maďarsku neodvratne blíži, 35 botanických záhrad v krajine ožíva kaleidoskopom farieb a vôní. Záhrady sa prebúdzajú a stávajú útočiskom, v ktorom kvety kvitnú s bezkonkurenčnou eleganciou a vytvárajú obraz zasnenej romantiky. Pre návštevníkov zo Slovenska môžu byť tieto arboréta, ktoré nájdete v blízkosti vášho bydliska, príjemným prekvapením, a sú […]

Čítať ďalej
Náš tip Radíme Vám Umenie a kultúra

TIP NA VÍKEND

Divadlo Jána Palárika v Trnave uvedie v piatok a v sobotu obľúbenú inscenáciu venovanú Jaroslavovi Filipovi, predstavenie s názvom Púpätko bude patriť deťom od šiestich mesiacov a výstavy ponúkajú dve trnavské galérie.

Čítať ďalej
Náš tip Príroda Radíme Vám

Kedy sa veľryby presťahovali do mora a stratili nohy?

História veľrýb je jedným z najväčších zázrakov a tajomstiev evolúcie. Ako tieto cicavce dýchajúce pľúcami prišli o nohy a vrátili sa do mora? Na túto otázku sa pokúsi odpovedať dokument Tajomné údolie veľrýb v Egypte, ktorý bude mať premiéru vo štvrtok 29. februára o 20:00 na Viasat Nature. Z 90 druhov dnes žijúcich veľrýb sú […]

Čítať ďalej