ONLINE MAGAZIN

HONDA PCX125, MODELOVÝ ROK 2017

Inovovaný model:
Najobľúbenejší európsky skúter v objemovej kategórii 125 cm3 od sezóny 2016 plní emisnú normu EURO4. S dojazdom 375 kilometrov (vďaka mimoriadne úspornému motoru s technológiou Idling Stop a so spotrebou 2,1 l/100 km), prémiovými LED svetlami, variabilitou a komfortom ide o atraktívny stroj, ktorý oslovil zákazníkov v celej Európe.

Model PCX125 je od roku 2013 každoročne najpredávanejším európskym skútrom. Za jeho úspechom stojí recept, ktorý značka Honda zdokonaľuje už niekoľko rokov. Svojím výrazným a moderným dizajnom elegantne zapadne do náročného životného mestského štýlu, zatiaľ čo vďaka svojim kompaktným rozmerom si nájde cestu v rušnej premávke a umožní vždy ľahko zaparkovať. Pohodlná poloha za riadidlami, schránka na uloženie integrálnej prilby pod sedadlom a špičková kvalita spracovania prispievajú k extrémnej úrovni komfortu, z ktorého názov PCX vychádza.

V roku 2010 sa stal model PCX prvým jednostopovým vozidlom vybaveným technológiou Idling Stop, o dva roky neskôr sa stal prvým skútrom v Európe vybaveným mimoriadne úsporným motorom Honda eSP („enhanced Smart Power“). Jedným z dôvodov popularity PCX je aj vysoká hodnota za vynaložené prostriedky, a to tak pri kúpe, ako po celý čas prevádzky.

Informácie o modeli

Základom identity modelu PCX je dômyselný a športový vzhľad kombinovaný s vynikajúcim komfortom. V roku 2014 prešiel model mnohými vylepšeniami a získal dynamickejšie a modernejšie línie, ktoré doplnilo osvetlenie tvorené výhradne LED svetlami. Pribudli taktiež doplnky zvyšujúce komfort jazdca, ako je 12 V zásuvka, výstražné svetlá či hodiny.

Motor Honda „enhanced Smart Power“ so spotrebou 2,1 l/100 km v kombinácii s 8-litrovou palivovou nádržou zaisťuje dojazd vyše 375 km. Pre modelový rok 2017 spĺňa PCX125 emisnú normu EURO 4, čo je dôkazom pozornosti, ktorú značka Honda venuje spotrebe paliva a ochrane životného prostredia.

PCX125 zastáva v modelovom rade jednostopových strojov Honda zvláštne miesto. Svojou vysokou hodnotou, moderným vzhľadom, zábavnou variabilitou a praktickosťou je stelesnením viacerých kľúčových hodnôt, ktoré sú pre túto značku typické.

Hlavné vlastnosti

Vzhľad a výbava

Dynamický vzhľad modelu PCX125 odráža moderné technológie, ktoré boli pri jeho výrobe použité. Prináša taktiež viacero detailov, ktoré zvyšujú jeho úžitkovú hodnotu a komfort. Elegantné a kompaktné rozmery umožňujú jazdcovi ľahko sa „prepliesť“ mestskou premávkou, zatiaľ čo jeho poloha s nohami „vnútri“ stroja zvyšuje komfort a prispieva k pocitu bezpečia. Kompaktné duálne LED svetlomety dodávajú skútru športový charakter a poskytujú distribúciu svetla v usporiadaní tlmené – diaľkové – tlmené. Ukazovateľ smeru, zadné svetlo a osvetlenie evidenčného čísla sú tiež zložené z LED diód, ktoré svojím menším prúdovým odberom znižujú zaťaženie motora. Výstražné svetlá sú súčasťou štandardnej výbavy.

Objemná schránka v ľavej časti kapotáže bez problému pojme fľašu s vodou alebo plechovku s nápojom. Nachádza sa v nej taktiež 12 V zásuvka na nabíjanie mobilného telefónu. Pod sedadlom je umiestnená odkladacia schránka na integrálnu prilbu a stupňovité sedadlo disponuje príchytkou s pružinou, vďaka ktorej zostane po otvorení držať vo zvolenej polohe.

Výška sedadla dosahuje veľmi priaznivých 760 mm, zatiaľ čo výška potrebná na obkročenie stroja je iba 540 mm. Tak sedadlo, ako viečko palivovej nádrže je možné jednoducho otvoriť tlačidlami, otvor pre kľúč zapaľovania je kvôli vyššej bezpečnosti vybavený uzávierkou.

Všetky údaje na prístrojovom paneli sú zobrazované v úhľadnom a premyslenom formáte. Ako ukazovateľ rýchlosti slúži podsvietená ručička pohybujúca sa okolo LCD panela, v ktorom sa nachádza otáčkomer, počítadlo prejdených kilometrov, ukazovateľ stavu paliva, ukazovateľ spotreby a hodiny.

Ponuka farieb

Biela perleťová „Cool“

Čierna perleťová „Nightstar“

Strieborná metalická „Moondust“

Červená perleťová „Sienna“

Matná karbónová sivá metalíza

Hnedá perleťová „Havana“

Motor

Ľahký a kompaktný kvapalinou chladený dvojventilový motor SOHC so zdvihovým objemom 125 cm3, ktorý model PCX125 poháňa, sa vyznačuje odolnosťou, vynikajúcim výkonom aj akceleráciou (0 – 50 km/h za iba 5,4 s) a v neposlednom rade taktiež tichým, hladkým chodom a nízkymi emisiami CO2.

Dôležitá je samozrejme predovšetkým pôsobivá spotreba dosahujúca aj bez použitia systému Idling Stop iba 2,1 l/100 km (v režime WMTC). Dojazd stroja tak vďaka osemlitrovej nádrži predstavuje plných 375 km.

Koncepcia motora je založená na škále technológií s nízkym trením, ktoré sa navzájom dopĺňajú. Posunutý valec znižuje trenie spôsobené kontaktom medzi piestom a stenou valca, čím prispieva k efektívnemu prenosu energie spaľovacieho procesu na kľukový hriadeľ. Kompaktná spaľovacia komora spolu s elektronickým vstrekovaním paliva PGM-FI optimalizujú účinnosť spaľovania aj chladiaci výkon a upravujú charakteristiku krútiaceho momentu v závislosti od otáčok motora typických pre jazdca na 125 cm3 skútri.

Optimalizované časovanie zapaľovania spoločne s efektívnym chladením spaľovacieho priestoru pomáha zlepšiť odolnosť motora voči klepaniu. Katalyzátor so 400 komorami je umiestnený vo výfuku. „Zubatá“ liatinová vložka s drobnými povrchovými výstupkami eliminuje prípadné deformácie a zmeny priemeru vŕtania valca. Toto riešenie znižuje napätie v piestnych krúžkoch, čím dochádza k zníženiu trenia. Pre hriadeľ vahadla slúži ihlové ložisko škrupinového typu, zatiaľ čo malé a ľahké valčekové ložiská fungujú v súčinnosti s profilom vačky a zaťažením ventilovej pružiny.

Kompaktný chladič s vysokou účinnosťou, ktorý je integrovaný do vonkajšej pravej strany kľukovej skrine, využíva malý a ľahký ventilátor, ktorý zmenšuje straty trením a znižuje aerodynamický odpor. Valivý odpor vnútri prevodového ústrojenstva klesol vďaka použitiu troch hlavných ložísk s nízkym trením, ktoré sú konštruované tak, aby zvládali záťaž prenášanú na každé z nich.

Elektronicky riadený bezkefkový štartér je integrovaný priamo na koniec kľukového hriadeľa a slúži ako štartér aj ako alternátor. Vzhľadom na to, že motor roztáča priamo, odpadá všetok hluk daný zapojením prevodov či ozubených kolies.

Voliteľná funkcia Idling Stop motor po troch sekundách chodu na voľnobeh automaticky vypne a po otočení rukoväťou plynu znovu ihneď naštartuje. Použitie tejto funkcie je veľmi jednoduché vďaka alternátoru s integrovaným štartérom a systému spätného natočenia, ktorý vracia kľukový hriadeľ späť do polohy pred nasatím vzduchu, a vďaka dekompresnému mechanizmu, ktorý potláča odpor roztáčania kľukového hriadeľa z dôvodu kompresie. Systém Idling Stop ponúka funkciu sledovania stavu batérie, ktorá umožní vypnutie systému s cieľom predísť jej nadmernému vybíjaniu. Motocykel je vybavený výkonnou batériou YTZ8V s dlhou životnosťou.

Prevodovka V-Matic s variátorom využíva tichý a odolný hnací remeň vyrobený z nedávno vyvinutej a vysoko elastickej gumy, ktorý zaisťuje účinný prenos sily na zadné koleso.

Podvozok

Honda PCX125 musí ponúkať dostatočne citlivé ovládanie, ktoré jazdcovi umožní preplietať sa hustou premávkou, ale ktoré bude zároveň dostatočne stabilné a komfortné na to, aby jazdec aj spolujazdec mali vždy potrebné pohodlie. Odolný rúrkový rám, krátky rázvor kolies 1 315 mm a geometria riadenia – sklon vidlice 27° a závlek 86 mm – spoločne vytvárajú platformu, ktorá vyššie uvedené požiadavky plne uspokojí. Pohotovostná hmotnosť je 130 kg.

Polomer otáčania je iba 2 m, čo umožňuje jednoduché manévrovanie na stiesnených miestach, zatiaľ čo päťlúčové 14″ kolesá z hliníkovej zliatiny zvyšujú stabilitu a dodávajú jazdcovi istotu. Od roku 2017 je model vybavený pneumatikami Michelin City Grip; predná má rozmer 90/90-14 a zadná 100/90-14.

So zdvihom 100 mm je 31 mm teleskopická vidlica schopná pohltiť množstvo nerovností a ďalej prispieva k istote jazdca; dva zadné tlmiče poskytujú hliníkovému kyvnému ramenu zdvih 75 mm. Kombinovaná brzdová sústava Honda (CBS) rozdeľuje brzdnú silu medzi predný 220 mm kotúč s trojpiestovým strmeňom a 130 mm zadnú bubnovú brzdu. Pri zošliapnutí páky zadnej brzdy sa časť brzdného účinku prenáša aj na predné koleso, čo brzdám dodáva hladký a progresívny charakter.

Príslušenstvo

K dispozícii bude celá súprava príslušenstva, vrátane zámku s alarmom Honda, štítu, zadného nosiča, 26-litrového horného boxu, platne pre horný box, U-zámku, vonkajšej krycej plachty, lišty na výfuk či samolepiek na kolesá.

MOTOR

Typ kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec s rozvodom SOHC a s 2 ventilmi

Zdvihový objem 125 cm3

Vŕtanie  zdvih 52,4 × 57,9 mm

Kompresný pomer 11:1

Maximálny výkon 8,6 kW pri 8 500 ot./min.

Max. krútiaci moment 12,0 Nm pri 5 000 ot./min.

Olejová náplň 0,9 litra
PALIVOVÝ SYSTÉM
Karburácia Elektronické vstrekovanie paliva PGM-FI
Objem palivovej nádrže 8,0 litra
Spotreba paliva 2,1 l/100 km (bez funkcie Idling Stop, režim WMTC)
ELEKTRICKÁ SÚSTAVA
Štartér elektrický
Kapacita batérie 12 V/6 AH (10H)
Výkon alternátora 329 W
HNACIE ÚSTROJENSTVO
Typ spojky Automatická, odstredivá, suchá
Typ prevodovky V-Matic
Stály prevod 11,27
RÁM
Typ Rám z oceľových rúrok
PODVOZOK
Rozmery (DŠV) 1 930 × 740 × 1 100 mm
Rázvor kolies 1 315 mm
Uhol prednej vidlice 27°
Závlek 86 mm
Výška sedadla 760 mm
Svetlá výška 135 mm
Pohotovostná hmotnosť 130 kg

 

ZAVESENIE KOLIES
Typ vpredu 31 mm teleskopická vidlica, zdvih 100 mm
Typ vzadu kyvná vidlica s dvoma tlmičmi, zdvih 75 mm
KOLESÁ
Typ vpredu 5-lúčové z ľahkej zliatiny
Typ vzadu 5-lúčové z ľahkej zliatiny
Veľkosť ráfika – predný 14M/C × MT1,85
Veľkosť ráfika – zadný 14M/C × MT2,15
Pneumatika vpredu 90/90-14M/C (46P)
Pneumatika vzadu 100/90-14M/C (57P)
BRZDY
Typ vpredu 220 mm hydraulická kotúčová s kombinovaným trojpiestovým strmeňom
Typ vzadu 130 mm kombinovaná úbežná / vlečná bubnová
PRÍSTROJE A ELEKTRICKÁ VÝBAVA
Svetlomet 12 V, 5,4 W × 1 (stretávací) / 9,6 W × 1 (diaľkový)
Zadné svetlo 12V, 2,2 W x 1

Všetky parametre sú predbežné a môžu sa bez predchádzajúceho upozornenia zmeniť.

# Upozornenie: Uvedené hodnoty sú výsledky namerané spoločnosťou Honda pri štandardných skúšobných podmienkach stanovených WMTC. Skúšky sú vykonávané na rovnej vozovke so štandardnou verziou vozidla, s jedným jazdcom a bez dodatočnej voliteľnej výbavy. Skutočná spotreba paliva sa môže líšiť v závislosti od spôsobu jazdy, údržby vášho stroja, poveternostných podmienok, stavu vozovky, tlaku pneumatík, inštalovaného príslušenstva, nákladu, hmotnosti jazdca a spolujazdca a ďalších faktorov.

Mohlo by vás zaujímať:

Cestovanie outdoor Príroda Radíme Vám

6 romantických botanických záhrad v Maďarsku, ktoré vás túto jar opantajú

V čase, keď sa jar v Maďarsku neodvratne blíži, 35 botanických záhrad v krajine ožíva kaleidoskopom farieb a vôní. Záhrady sa prebúdzajú a stávajú útočiskom, v ktorom kvety kvitnú s bezkonkurenčnou eleganciou a vytvárajú obraz zasnenej romantiky. Pre návštevníkov zo Slovenska môžu byť tieto arboréta, ktoré nájdete v blízkosti vášho bydliska, príjemným prekvapením, a sú […]

Čítať ďalej
Náš tip Radíme Vám Umenie a kultúra

TIP NA VÍKEND

Divadlo Jána Palárika v Trnave uvedie v piatok a v sobotu obľúbenú inscenáciu venovanú Jaroslavovi Filipovi, predstavenie s názvom Púpätko bude patriť deťom od šiestich mesiacov a výstavy ponúkajú dve trnavské galérie.

Čítať ďalej
Náš tip Príroda Radíme Vám

Kedy sa veľryby presťahovali do mora a stratili nohy?

História veľrýb je jedným z najväčších zázrakov a tajomstiev evolúcie. Ako tieto cicavce dýchajúce pľúcami prišli o nohy a vrátili sa do mora? Na túto otázku sa pokúsi odpovedať dokument Tajomné údolie veľrýb v Egypte, ktorý bude mať premiéru vo štvrtok 29. februára o 20:00 na Viasat Nature. Z 90 druhov dnes žijúcich veľrýb sú […]

Čítať ďalej